oblivian Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg har begynt å få denne feil-meldingen på den ene hardisken min når jeg prøver å slette foldere som inneholder sub-foldere. Er hardisken i ferd med å ta kvelden? Det er en ganske ny Maxtor 200GB 8MB cache disk. Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Google CRC-feil er ikke en god ting, typisk det du får på CD/DVD ved riper. Kjør en test etter badblocks på disken. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg har prøvd å kjøre scandisk flere ganger, men den stopper halveis i check 2. Finnes det noen andre scandisk programmer som kanskje klarer å fikse feilen? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Om du har partition magic så er det disk sjekker i det programmet. Lenke til kommentar
intercool Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 bytt hardisk, denna disken er allerede gåen. Og kommer til og bli enda mere fucka. CRC er en mattematisk kalkulering av en data blokk på hardisken din, som resulterer til og kunne identifisere dataen i denne ene blocken. Det vil da si når CRC blir utregnet, blir utregningen feil iforhold til satt CRC cheksum. Og du har mest sannsynlig en feil på hardware. Dette kan også forekomme på CDer, og da er det 99% av tiden grunnet skrap eller andre slags fyiske feil på cden. Du får dette igjen på garantien, og jeg ville ikke vurdert og prøvd og fixe det med et eller annet program. Et program kan ikke fixe fysiske feil på disken, de kan du om adressere området det gjelder, til en annen ledig blokk. og på denne måten vil det virke som det er fixet. Men det er det altså ikke. Bytt disken, be happy! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg ville byttet kabel før selve disken men... Kunne jo være kabelen som lagde korrupsjonen på filene/mappene . ... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Prøvde å kjøre error sjekken i partition magic, men den fant for mange feil så den avbrøt sjekken. Denne disken er iferd med å knele. Håper bare jeg får ut de viktigste dataene... EDIT: Partition Magic rapporterer at disken bør byttes ut. Endret 11. juli 2004 av oblivian Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 søk på PC File Recovery på www.download.com Et fint lite program som lar deg hente ut data på selv de mest FUBAR harddisker. Evnt www.bootdisk.com er jo også en fin plass å sjekke etter slike programmer. We wish you luck. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Kan anbefale GetDataBack til å hente ut dataene med, den reddet meg iallfall. Fikk forøvrig akkurat samme feilen på samme disken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Doh, Ronin kom meg i forkjøpet. "GetDataBack" anbefales også! Men nå, Battlefield spilling Endret 12. juli 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) OK, takk for tips folkens. En siste liten sak, hvor legger chkdsk error loggen? (For reklamasjon). Har søkt rundt på hardisken, windows etc. Mener å huske at chkdsk genererer en error.log. EDIT: Er det forresten noe jeg kan ha gjort galt eller? Disken har stått i maskinen fra dag 1. Temp ligger på, ifølge S.M.A.R.T. på ca. 45 grader celsius. EDIT2: Check Disk Error Log Endret 12. juli 2004 av oblivian Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Har samme problem på en PC her nå. Har byttet harddisk og kabler, og kan tror derfor det er SATA kontrolleren som er problemet.. Men vanligvis på denne typen feil er det som regel filsystemet eller harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå