Gå til innhold

Noen som har ødelagt hardware


tt22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner igjen den følelsen ja.. "Ble skikkelig deprimert og kvalm og vurderer sterkt å gi opp min karriere som overklokker. " Legg til angst og hjerteflimmer...

 

2x Athlon XP 1800 og én 1700... har jeg avliva, samt skadd en Duron 650. Investerte i Vapochill før jul samt Abit KR7a-raid, ram og en av de døde 1800'ene.... hadde lest omtale og tester av Vapochill, og en av dem anbefalte Asetek og lage kjøleslangen lengre da det kunne bli problemer om sokkelen på HK'et satt for langt ned i forhold til kassa. Jeg fikk fyrt opp maskinen første gang, men det tok ikke lang tid før den var død. Så at en del av kjerna var knust... Fikk etterhvert tak i en brukt Duron til å teste med, og den fungerte greit (men har også kjerneskader). Sterk i troen som jeg er (var), prøvde jeg med et par XP'er til i løpet av vinteren, men med samme dødelige resultat. Å skru ut hele kjølesystemet over til et annet kabinett var dessverre ikke aktuelt av praktiske årsaker... Jeg må nok ha et sterkt hjerte, for makan til angst og nervøsitet har jeg vært lite borti!

 

Tror noe av feilen her var at jeg på- og avmonterte hele greiene litt for mange ganger. Pga kondens står det i manualen til Vapochill at man skal ha kjølepasta opp i sokkelen. Var svært, svært skeptisk til dette og klart da selvfølgelig å få for mye opp i hullene slik at jeg i tillegg måtte rense hullene (=på- og avmontering i stor skala!) for å se om det feilen lå der...

 

Hjertet mitt tåler ikke mer, så nå har jeg gått over til luftkjøling igjen... Har ikke fått testa de ødelagte CPU'ene noe mer for å se om det er noe liv i dem...

 

Vapochill socket A tilsalgs... (også fordi jeg skal kjøre dual cpu etterhvert)

 

 

P.S. Jeg skulle ha kjøpt akskjer i AMD først!! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Mad Wolf Magnux på 2002-04-25 17:02 ]

Lenke til kommentar

ble lei av vifte støyen til bloorb på et gf2mx kort så hadde jeg en slot1 ribbe ligende,hadde ikke termisk lim satsa på stål lim fra biltema limte det på og det satt og PC-en starta men under windows oppstart frøs pc`en prøvde og restarte nei fikk ikke noe bilde,jaja glad det var et dritt kort

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-04-25 16:58, Mad Wolf Magnux skrev:

....Tror noe av feilen her var at jeg på- og avmonterte hele greiene litt for mange ganger. Pga kondens står det i manualen til Vapochill at man skal ha kjølepasta opp i sokkelen. Var svært, svært skeptisk til dette og klart da selvfølgelig å få for mye opp i hullene slik at jeg i tillegg måtte rense hullene (=på- og avmontering i stor skala!) for å se om det feilen lå der...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mad Wolf Magnux på 2002-04-25 17:02 ]</font>


Hvid du bruker silion basert kjølepasta skal det ikke være noe problem....
Lenke til kommentar

Quote:


Mad Wolf Magnux skrev (2002-04-25 16:58):

Kjenner igjen den følelsen ja.. "Ble skikkelig deprimert og kvalm og vurderer sterkt å gi opp min karriere som overklokker. " Legg til angst og hjerteflimmer...


2x Athlon XP 1800 og én 1700... har jeg avliva, samt skadd en Duron 650. Investerte i Vapochill før jul samt Abit KR7a-raid, ram og en av de døde 1800'ene.... hadde lest omtale og tester av Vapochill, og en av dem anbefalte Asetek og lage kjøleslangen lengre da det kunne bli problemer om sokkelen på HK'et satt for langt ned i forhold til kassa. Jeg fikk fyrt opp maskinen første gang, men det tok ikke lang tid før den var død. Så at en del av kjerna var knust... Fikk etterhvert tak i en brukt Duron til å teste med, og den fungerte greit (men har også kjerneskader). Sterk i troen som jeg er (var), prøvde jeg med et par XP'er til i løpet av vinteren, men med samme dødelige resultat. Å skru ut hele kjølesystemet over til et annet kabinett var dessverre ikke aktuelt av praktiske årsaker... Jeg må nok ha et sterkt hjerte, for makan til angst og nervøsitet har jeg vært lite borti!


Tror noe av feilen her var at jeg på- og avmonterte hele greiene litt for mange ganger. Pga kondens står det i manualen til Vapochill at man skal ha kjølepasta opp i sokkelen. Var svært, svært skeptisk til dette og klart da selvfølgelig å få for mye opp i hullene slik at jeg i tillegg måtte rense hullene (=på- og avmontering i stor skala!) for å se om det feilen lå der...


Hjertet mitt tåler ikke mer, så nå har jeg gått over til luftkjøling igjen... Har ikke fått testa de ødelagte CPU'ene noe mer for å se om det er noe liv i dem...


Vapochill socket A tilsalgs... (også fordi jeg skal kjøre dual cpu etterhvert)



redigert av: Mad Wolf Magnux på 2002-04-25 17:02 ]


 

Harhadde vapochill og du MÅ ha shim da.

Monterte en XP1700+ uten shim der og den ble knust på tiden jeg brukte på og skru skruene igjen. :smile:

Lært fort...

Lenke til kommentar

Har vel ødelagt noe på min vei som data mekker.

Tatt to T-Bird 1400. Ene svidde jeg pga. jeg var fersk i gamet, og jeg spurte en kar på Ideel om jeg kunne bruke en celeronribbe og vifte på den. Han sa ja, og det gjorde jeg. Idiot var jeg. Men fikk ny.

Knakk hjørnet på den T-birden jeg fikk i retur. Eller komplett gjorde det, jeg vet ikke enda?

 

satt en gang en RAM brikke feil vei, jeg fatter enda ikke den dag i dag, hvordan jeg klarte og presse den ned i RAM sloten, men boota opp maskinen, og det sivet hvit illeluktende røyk fra RAM sloten.

Satte den rett vei, og den funka utrolig nok?

Men gåen RAM viste det seg. Ustabil PC etterpå.

 

Kommer ikke på noe mere?

Knekt noen ben på en BIOS brikke. fixa med en fyrstikk etc. Funka.

 

T...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...