lie Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg gikk for tiden tom for lagring på mine disker. Så kom jeg på at jeg hadde en 120 gb liggende. Satt den inn , bios fant den. Alt fungerte. Så skulle jeg formatere den . Fant ingen disk. Tittet på enhetsbehandling , ligger der . Står som Master Boot Record Men det virker som han ikke får satt "volume" på den . Det har tidligere vært linux på den ,hvis det har noen betydning. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
lie Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 jepps , da var det fikset ,. Bare måtte flytte på jumper .. *flaut* Men nå oppdaget jeg ett nytt problem her .. Disken har kommet frem i xp , men det er bare 31,2 gb . Det er jo en 120 gb .. riktignok ikke ekte 120 gb , men det er vel grenser på hvor mye det skal være ... Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 De fleste disker har en jumper som reduserer størrelsen til 32 Gb. Sjekk om ikke du også har det på disken din. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Da har du jumpret feil og sansynligvis satt jumperen på cap limit 32GB. Kanskje må du finne fram disken i Datamaskinbehandlinga også? - Judaz - Lenke til kommentar
lie Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 ser den lett i enhetsbehandling står 32224 , eller no. huff . *går på veggen igjen* ide disker var greit før . Men lever på s-ata disker nu. skulle bare ha litt ekstra nå. hvem fant opp ide hardisker Lenke til kommentar
lie Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Huff , i dag tror jeg hw.no forumet har skikkelig problemer. Søndag kveld , alle sitter og "kjeder seg" . Eller er det bare meg som har problemer her ? Vel , tilbake til disken . Det var en jumper som var den skyldige . Så var det formaterings problemer. (ett problem kommer sjelden alene) Står at hardisken er i bruk , og kan ikke formateres . Den løste jeg sikkert på en tungvindt måte... Disablet/deaktiverte den i enhetsbehandling . Rebootet , Aktiverte/enablet den . Og vips , så fikk jeg lov til å formatere. Takk for hjelpen alle sammen. Fortsatt god helg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå