Gå til innhold

Uleselige bilder i digitalkamera

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært på ferie på Kypros :D men mot slutten av ferien var bildene i digitalkameraet (Nikon Coolpix 2500) blitt uleselig. På alle bildene står det "File contains no image data". Prøvde å ta noen nye bilder siste dagen, og det gikk helt fint - de kom fram som vanlig. Kan bla gjennom alle bildene, men på alle bildene (bortsett fra de som er tatt siste dagen) kommer det opp "File contains no image data".

På stedet vi var hadde de en magnet på nøkkelen som man måtte putte i et hull på veggen for å få strøm, det finnes en liten mulighet for at denne kan ha kommet i nærheten av kameraet når det lå i en ryggsekk med nøkkelen i ytter-rommet. Ellers kan jeg ikke tenke meg at det er noe annet som kan ha skjedd med kameraet.

Prøvde å laste bildene over på Pc'en med Nikon-transfer, men da fikk jeg bare feilmelding. (Unexpected error eller noe slikt). Gikk fint å kopiere de over med en filemanager. Alle filene er der med forskjellig størrelse, men jeg får bare åpnet de bildene jeg tok sist, de andre lar seg ikke åpne. Prøvde med IrfanView, men får bare opp "Can't read file header! Unknown fileformat!"

Er det noen mulighet for å redde disse bildene, eller er det bare til å glemme disse bildene fra hele ferien :cry: Noen som har noe forslag??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Regner med det går greit å "bumpe" denne etter så lang tid. Er det ingen som har noe tips om hva jeg kan prøve?

Prøvde et program som skulle kunne finne bilder som var formaterte fra minnekortet. Fant da bilder som var slettet for langt over et år siden, men ingen feriebilder :(

Lenke til kommentar

hvilken filendelse er det på filene? (dersom du bruker winxp må du slå på denne funksjonen selv, i mappealternativer->vis filendelser for vanlige filer eller noe sånt) Mulig du kan bare endre til jpeg filendelse eller redigere file-header, men det har ikke jeg peiling på, google kan kanskje hjelpe deg der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...