darkness| Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Off topic/søppel/annet er som kjent et kjærkomment fristed for forumbrukerne. Her kan man spøke og prate om ting, diskuterte svada og rett og slett kose seg. ( ) Det jeg desverre har merket meg, er at noen brukere virker som å bare være ute etter å spre misnøye og skape dårlig stemning. Dette synes jeg er svært trist, fordi det er veldig ødeleggende, og bringer ingenting godt med seg. Jeg setter min fulle tillitt til moderatorene, men synes til tider de lar ting gå altfor langt. Dette har ingenting med dårlig moderering å gjøre, men mer det at det allment anses som OK at noen brukere stadig vekk pirker, bruker en hovmodig nedlatende tone, og rett og slett sprer dårlig stemning generelt sett. Mitt spørsmål er da, hva synes dere om dette? Tas slike ting for lett på, eller foregår ting her på en OK måte? Misforstå meg rett: Sarkasme og morsomheter er to fine biler, men jeg synes at det kan bli for mye av det gode å ALLTID ha det morsomt på andres bekostning, eller opphøye seg selv ved å påpekes andres feil, mangler og "lack of coolness" Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Synes at det går greit for seg. Det må kunne gå an å bite litt fra seg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Har ikke lagt merke til det du refererer til i posten. Forresten; håpløs topic!!1!11oneone. Forresten, kan du komme med noen konkrete eksempler? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Har ikke lagt merke til det du refererer til i posten. Forresten; håpløs topic!!1!11oneone. Forresten, kan du komme med noen konkrete eksempler? Jeg kunne ha kommet med mange eksempler, men tror det er best å la være. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Synes at det går greit for seg. Det må kunne gå an å bite litt fra seg. Litt fair an square diskusjon går fint. Problemet er mer at noen bortimot tror de eier forumet og kan gjøre og si hva de vil. Meeen.. Mulig dette ikke er riktig sted å ta dette på.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Vel, vanskelig for meg å kommentere problemet om jeg ikke helt skjønner hva du mener. Du kan jo alltids quote for og så utelate brukerens navn. Ser ikke helt problemet med det. Om en bruker har sagt noe (i dine øyne) unødvendig/frekt så bør vedkommende også klare og enten forsvare seg eller krype til korset. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Det har vært litt unødvendinge komentarer og slengbemerkelser fra enkelte mot enkelte. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Noen tar forumet litt for seriøst. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Kan ikke alle bare være venner? :---) Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg tar forumet seriøst, er det da feil av meg? Jeg liker å diskutere med andre og hjelper til der folk har problemer. Har såklart også driti meg ut noen ganger, men får da konstruktiv kritikk av dette. Det kan jo hende fordi jeg ofte svarer på de litt velbegrunnede trådene og holder meg unna nybegynnere som ikke orker gjøre en innsats. Jeg synes ikke det er så veldig vanskelig å sette folk på plass med positiv kritikk, da lærer man mye mer. Får du slengt dritt i tryne med "N00b, du er så teit, skjønner du ingenting?" så blir man jo fristet til å slenge skit tilbake. Det aller værste er besserwissere som ikke klarer å forstå de tar feil, eller som absolutt skal diskutere detaljer. *spre god stemning til darkness* Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Kan ikke alle bare være venner? :---) <AOL>Me too!!</AOL> Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg tar forumet seriøst, er det da feil av meg? Nei, men her er det snakk om søppel. Spør du meg er det greit å slenge litt med leppa, andre kan da strengt tatt slenge med leppa tilbake. Og uansett, det virker som om noen har problemer med å skille hva som faktisk er ment dønn seriøst og hva som er ment som en ironisk bemerkning. Noen tar internetfora litt VEL alvorlig, rett og slett. I søppel bør du ta mye av det som blir sagt med en trillebår salt. De eneste som virkelig irriterer meg, er de som til en hver tid skal opprette (opplagt) ubrukelige tråder (forsøple søpla med enda verre søppel), hoppe inn i en diskusjon med skyts som "bøker er lite ikke teit!" (tatt fra en tråd om gode bøker), og lignende. Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg tar forumet seriøst, er det da feil av meg? Nei, men her er det snakk om søppel. Spør du meg er det greit å slenge litt med leppa, andre kan da strengt tatt slenge med leppa tilbake. Og uansett, det virker som om noen har problemer med å skille hva som faktisk er ment dønn seriøst og hva som er ment som en ironisk bemerkning. Noen tar internetfora litt VEL alvorlig, rett og slett. I søppel bør du ta mye av det som blir sagt med en trillebår salt. De eneste som virkelig irriterer meg, er de som til en hver tid skal opprette (opplagt) ubrukelige tråder (forsøple søpla med enda verre søppel), hoppe inn i en diskusjon med skyts som "bøker er lite ikke teit!" (tatt fra en tråd om gode bøker), og lignende. Tja, jeg er ikke enig. Jeg mener man bør oppføre seg som folk mot alle man møter og ikke kjenner. Om så dette er på irc, forum, epost, møter, kafe, verden generelt... Det er ikke sikkert alle tolker ironi likt. Dette minner meg mye om hvordan "gemytt" de unge idag også har (diskutert i en annen tråd, husker ikke hvilken). Den lave respekten for andre mennesker som ikke tilhører deres "flokk". Har jobbet i servicenæringen og vet hvor kjedelig det er å prøve prate fornuft til slike mennesker når de er flere sammen. Det mest forunderlige er derrimot hvordan personene oppfører seg når de er alene. Men dette er en annen diskusjon, tilbake til topic Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Ikke misforstå meg! Jeg mener ikke at det er greit å være en "kjiping", jeg mener det er enkelte som overtolker det som blir sagt, og kanskje tar en liten humoristisk bemerkning litt VEL inntil seg. Noen blir rett og slett alt for lett fornærma. Man må tåle litt trolling. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 helt enig med trådstarter, det er folk som poster kun for å spre møkk og elendighet og dette burde modisene slå ned på Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Synes at det går greit for seg. Det må kunne gå an å bite litt fra seg. Litt fair an square diskusjon går fint. Problemet er mer at noen bortimot tror de eier forumet og kan gjøre og si hva de vil. Meeen.. Mulig dette ikke er riktig sted å ta dette på.. Det at jeg hadde tenkt til å kommentere skrivefeilen din nå, er det hva du reagerer på?? Uansett har jeg støtt på flere (deriblant meg??) som ikke tar ironi så lett. Det er både på grunn av at vedkommende kanskje ikke er en erfaren bruker av talerom der man IKKE har øyekontakt, og at vi her inne på forumet kanskje bruker det litt for mye. Og jeg er enig med Haltan; hvis det er snakk om søppel-forumet så blir det tatt for seriøst. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) OOPPs!! dobbeltpost!!! Endret 11. juli 2004 av smeboe Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Synes at det går greit for seg. Det må kunne gå an å bite litt fra seg. Litt fair an square diskusjon går fint. Problemet er mer at noen bortimot tror de eier forumet og kan gjøre og si hva de vil. Meeen.. Mulig dette ikke er riktig sted å ta dette på.. Det at jeg hadde tenkt til å kommentere skrivefeilen din nå, er det hva du reagerer på?? Uansett har jeg støtt på flere (deriblant meg??) som ikke tar ironi så lett. Det er både på grunn av at vedkommende kanskje ikke er en erfaren bruker av talerom der man IKKE har øyekontakt, og at vi her inne på forumet kanskje bruker det litt for mye. Og jeg er enig med Haltan; hvis det er snakk om søppel-forumet så blir det tatt for seriøst. Hvis du hadde kommentert skriveleifen min der så hadde jeg nok begynt å lure litt på om du hadde lite å gjøre på Men jeg synes det foregår så mye unødvendig pirk rundtom. Det greit å opplyse andre på en hyggelig måte dersom de sier noe som ikke stemmer helt, eller slå av en godslig spøk. Det som IKKE er så morro er om folk med viten og vilje stadig bruker andres feil til å opphøye seg selv/prøve å få seg selv til å virke smartere. Det er ikke kult å alltid ha det morsomt på andres bekostning. Det er ikke kult å komme med kommentarer i tråder bare for å skape kvalme. Jeg mener at det heller ikke er greit å fortelle andre hvor dumme/teite/lite kule de er, uansett om man befinner seg i søppeldelen. Dette burde falle under personangrep, og føre til advarsler, eventuelt utestenging dersom det er nødvendig. Dette var da min mening, men det er ikke min mening som skulle diskuteres heller hva dere synes om saken. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Tja, folk som fortjener det flammer jeg gjerne så det holder, som f.eks. vår gamle venn Jokke. Men har grunn ikke merket noe dårlig stemning, overvettig leppeslenging eller faenskap. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Dear: [X] Clueless Newbie [ ] Loser [ ] Spammer [ ] 12 year old [ ] Pervert [ ] Nerd [ ] l337 d00d/"vet" [ ] Other: illegal immigrant [ ] Dumbass You Are Being Flamed Because [ ] You posted a Nudity thread (anime or normal). [X] You whine like a girl. [ ] You bumped a thread from the last page. [ ] You posted something already asked a hundred times. [ ] You started an off-topic thread. [ ] You posted a "YOU ALL SUCK" message . [ ] You don't know which forum to post in. [ ] You posted false information (or lack thereof). [ ] You are bragging about being a scumbag and/or griefer. [ ] You posted a question answered in the FAQ. [X] You posted something totally uninteresting. [ ] You doubleposted. [ ] You posted a message all written in CAPS (oR aLtErNaTe CaPs). [ ] You posted a X > Y thread. LAME. [X] I don't like your tone of voice. [X] You don't have a clue what you're talking about. To Repent, You Must: [ ] Give up your AOL Internet account [ ] Bust up your modem with a hammer and eat it [ ] Jump into a bathtub while holding your monitor [ ] Actually post something relevant [ ] Be my love slave [X] Apologize to everybody on this forum [ ] Go stand in the middle of an intersection In Closing, I'd Like to Say: [ ] The search button is your friend! [ ] Get a life [ ] Never post again [ ] I pity your dog [ ] I think your IQ must be 6 [X] Take your crap somewhere else [ ] Do us all a favor and jump into some industrial equipment [ ] Go play Dress-Up Barbie Online? [ ] All of the above<< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå