Gå til innhold

det store mp3 spiller valget ?

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

kort oppsummert -

-har jobbet 3 uker og tjent rundt 14500

-har allerede brukt 3000 på telefon og utstyr til den

-skal til milano om uker og ønsker selvsagt å bruke penger på klær der, samt taxfree på turen hjem.

-skal i militæret i september og det vil derfor være ganske greit å ha mp3 spiller

ipod er egentlig det soleklare førstevalget, men jeg synes prisen begynner å bli ganske avskrekkende, 20gb versjonen er egentlig en selvfølge ettersom man får med såpass mye ekstra utstyr, firewire adapter, fjernkontroll,ipod dock og originalveske er noe jeg har bruk for.

kjapp hoderegning - sitter igjen med 11500 etter telefonkjøpet, så sitter jeg igjen med 7500 hvis jeg kjøper ipod 20gb.

så er jeg alene hjemme rundt 3-4 uker, blir jo en del grillfester i hagen osv, så går jo fort en del penger til det, så er det milano turen, skal jo bruke en del penger der as well, så det begynner å minke fort.

det er jo noen av de negative sidene med det hele.

men det vesentlig er jo at :

- jeg får bruk for en mp3 spiller i militæret, ipod er egentlig førstevalget ettersom jeg egentlig ikke er interessert i andre spillere.

- jeg kan alltids jobbe 2 dager ekstra, da har jeg 1800 ekstra og da blir jo ikke tallene fullt så røde lenger.

- jeg får jo penger i militæret, så jeg kan egentlig skyve ipoden over på militær-budsjettet og definere det som et lite forhåndskjøp.

men hvis jeg først skal bruke 4000 på noe så vil jeg svært gjerne bli overbevist om at dette virkelig er et kjøp jeg ikke kommer til å angre på.

f.eks, nårtid kommer neste ipod versjon ?

hvor lang tid tar det før jeg bestiller til jeg får spilleren ?

kommer det noen utfordrere som er virkelig interessante ? som ikke er dyrere heller ?

sist men ikke minst, hvor viktig er det med mp3 spiller når man har førstegangstjeneste ? jeg ser for meg at det kan bli en del "fritid"

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg har ikke bruk for 60gb :)

jeg har heller ikke lyst på en minnebasert mp3 spiller ettersom det koster langt mer enn det smaker (etter min mening), samt at det ikke helt er det jeg er ute etter,jeg har allerede en telefon med et 256mb minnekort som jeg kan fylle opp med sanger til nødstilfeller.

egentlig er jeg kanskje overbevist om ipod, jeg elsker designet og mulighetene,samt ekstrautstyret som følger med.

men basert på det jeg har ramset opp ovenfor, vil det være et dårlig valg å kjøpe ipod ?

Lenke til kommentar

Bør vurdere Asono soundhub også .

Kjøpe den i burdagsgave til madamen .

Veldig bra intrykk , samt omtalene av den er positive

som var med å danne grunnlaget for bestemmelsen .

Ikke noe spesial program nødvendig heller ,

blir enkelt og greit en usb disk .

Kan til og med encode til MP3 slik at den kan spille inn

musikk fra enten integrert radio eller ekstern kilde

encoder 32-320Kbps . (radio recording opp til 128Kbps)

Kan virkelig anbefale den .

Lenke til kommentar

Det eneste som er dårlig med ipod er at den er vanvittig overpriset. Enten er du villig til å betale overpris, eller så er du ikke ikke villig. Så enkelt er det. :yes:

(Dessuten har ipod altfor lav lagringskapasitet etter min mening...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ja, er helt sykt overpriset, så det kan forsåvidt være det som ødelegger for et eventuelt kjøp.

angående lagringskapasiteten så har jeg egentlig ikke behov for mer enn 20gb, hvis jeg fyller den opp med mer så blir det bare til at jeg har masse musikk som jeg aldri hører på.

Lenke til kommentar

Hvis du, som du sjøl sier, er overbevist om å kjøpe ipod, er det vel bare å kjøpe en. Men selv synest jeg prisen er for avskrekkende til å rettferdiggjøre et kjøp, når det finnes så mange bra alternativer. Da jeg skulle kjøpe mp3-spiller valgte jeg å kjøpe creative zen nx 30 gb. Da jeg kjøpte den kostet den 3000 kroner, men nå får du den for ca 2500 kroner. Dette er da med 30 GB, 10 mer en ipod har. Batterilevetiden er også mye bedre (rundt 12 timer mot ipods 8), dette er en ting å tenkte på, siden du kanskje ikke har mulighet til å lade den så ofte i militæret. Ellers er Zen NX noenlunde lik ipod rent sånn med tanke på hva den gjør. Den har ikke spill sånn som ipod, men renger med du bruker mobilen din til det, og ikke mp3spilleren. Lydkvaliteten på creative's mp3spillere er også svært god, vet ikke om ipod er like bra, da jeg ikke har hatt anledning til å sammenligne det. Greit nok at du ikke trenger mer enn 20 GB, men hvis 30 GB alikevel er 1500 kroner billigere enn ipods 20, så spiller det vel ingen rolle. du kan f.eks bruke de 10 ekstra GB'ene til å ha backup av viktige ting fra pc'en på.

Lenke til kommentar

Mannen har jo sagt at han vil ha iPod jo. :)

Jeg skal selv kjøpe mini-iPod, men skjønner at du vil ha den litt større når du skal i militæret. Den neste versjonen av iPod (G4 ? ) kommer i August i USA, og noe senere i Europa. Denne vil være en del bedre enn nådagens, men jeg ser ingen grunn til at du ikke skal satse på en 20gb. nå. :) Bare vær veldig forsiktig, for hvis du mister den i bakken en gang, er den død. Kommer jo an på hvor du bestilller fra, hvor lang leveringstiden er. Fra Komplett er den vel rundt en uke, men jeg vil anbefale deg å kjøpe den i en butikk. Dette er selvfølgelig ditt valg! :)

Lykke til med kjøpet! :)

Lenke til kommentar

Greit nok at man ikke trenger mer plass hvis man ikke har så stor musikksamling....men sannsynligheten er jo stor for at han bare vil få flere sanger etterhvertm og da er det jo greit å ha litt plass å gå på. Når mer plass i tilegg er billigere enn mindre plass, så er jo det bare enda en fordel. Og greit nok at Zen er litt større enn ipod, men den er jo ikke stor fordet:

100_5709.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...