Gå til innhold

Bruk av parabolanlett !

Anbefalte innlegg

Heisann ! Håper på litt hjelp og anbefalinger her. Har lest en tilsvarende sak her men mistet litt styringen på alle innleggene.....

Så til saken.....:

Vi bor i dag i generasjonsbolig (jeg, samboer, bikkja og sviger mor og svigerfar!!), og vi har alle parabolanlegg. (Har en antenne med TWIN LNB til Canal Digital og Viasat sine sendinger) Det som jeg irriterer meg sinnsykt er at det ikke er noen muligheter for "internt" spredenett for tv signalene. Tenker da på at vi egentlig i samme huset betaler ca 20.000 i året for tv. Jeg mener vi kunne ha halvet dette med og kunne få fordelt sinalene rundt om i huset. (Dette er jo selskapene livredde for....)

Har noen tips ? Har hørt om Pace Puma ? Er det noen muligheter ? Vi har i dag 2x viasatkort og 2x canal digital kort. dette ønsker vi ned til 1 av hver... naturlig nok.

Håper på noen oppklarende svar og muliheter.

mvh

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi bor i dag i generasjonsbolig (jeg, samboer, bikkja og sviger mor og svigerfar!!),

I'm so sorry :cry:

:p

Vel, det finnes faktisk en løsning! Det finnes en butikk i england som selger en kortsplitter. Dette er en enkel enhet som settes i kortleseren til hver tuner (som så ett kort står i) Disse kobles i sammen med en vanlig 2 leder kabel.

Men det er et par ting. Jeg husker ikke hva denne butikken heter.. Men jeg skal begynne og lete etter den nuh.

Videre vil ikke dette fungere på viasat etter omleggingen til det nye systemet. Da hvert kort er bundet opp mot en enkelt tuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...