haglemann Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Etter at jeg lastet ned siste oppdtatering til Windows XP (Windows Update) for et par dager siden - tok ISDN-kortet mitt kvelden. Som den ukritiske forbruker sjekket jeg ikke hva jeg lastet ned, og nå angerer jeg bittert og forbanner Bill Gates. Noen som har opplevd det samme - og vet hva jeg skal gjøre? Har et skandale-billig ISDN-kort (Billion), så det KAN jo være at det tok kvelden av seg selv..? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Altså... det var et ganske dårlig fremstilt problem, for å si det mildt :smile: Hva har du gjort for å fixe problemet? Har du sjekket at kortet ikke har hoppet ut av pci-sporet? Ser du kortet i enhetsbehandlingen? Har du prøvd å fjerne driverne ifra enhetsbehandlingen og latt Windows reinnstallere de ved neste restart? Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Sorry.. Kortet sitter godt på plass. Windows gir beskjed om at det ikke virker (kommer et utropstegn foran driveren i hardwarelista). Jeg har fjernet driveren, og får da 'found new hardware' når jeg starter windows. Men den klarer ikke å installere driveren på nytt - synes å huske at den skyldte på en hardware-feil, eller at noe finnes fra før.. Beklager den dårlige beskrivelsen - men jeg har ikke lenger nett på pc-en, så jeg må ta det på hukommelsen (som ikke er helt god) Ingen som har hatt samme problemet? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Du kan hente nye drivere på http://www.billion.com.tw/ Jeg tror ikke XP har innebygget støtte/drivere for billion modemene. Dersom ikke dette hjelper, er det godt mulig at modemet har tatt kvelden. _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-22 14:19 ] Lenke til kommentar
int20h Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: Noen som har opplevd det samme - og vet hva jeg skal gjøre? Nesten samme problem med billig Billion kort. Jeg fikk bare gjentatte bluescreens (riktignok Win2k, men..) dersom jeg hadde "større" mengder dataoverføring. Min løsning var å installere ADSL og levere ISDN-kortet tilbake til butikken med krav om penger tilbake eller tilgodelapp. "Case closed" :smile: Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Så det er ingen som tror på teorien min om at det var Windows Update som tok knekken på kortet/driveren? Litt påfallende at det ikke virket da jeg restartet pc-en etter en update, eller..? Dessuten har filsøket i windows FORSVUNNET..! Oppdaget plutselig at windows ikke lenger klarer å søke etter filer. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 14:31, haglemann skrev:Så det er ingen som tror på teorien min om at det var Windows Update som tok knekken på kortet/driveren? Nei. Har aldri hørt at en feil driver tar fysisk knekken på maskinvare (med unntak av ved ekstrem overklokking). Quote: Litt påfallende at det ikke virket da jeg restartet pc-en etter en update, eller..? Bare pga. feil driver. Quote: Dessuten har filsøket i windows FORSVUNNET..! Oppdaget plutselig at windows ikke lenger klarer å søke etter filer. Hmmm... Prøv å ta en rollback på driverne eller bruk et restore-point. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Systemgjenoppretting???????? prøv det Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 - Kan du bruke XP? Jeg tok windows update i går og merket ingenting. Jeg har billion kort. Mye surr med det, men når det først fungerer er det bra. Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Er kanskje ikke helt god til å skjule at jeg ikke har alt for god peiling..? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Pass deg for Bill Gates. Sist han var innom her feide han over kjerringa, sparka bikkja og stakk med hele pc-parken. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 det minner meg på den gangen da lynet slo ned i mitt 33,6 modem. da blei jeg redd ass! =[ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå