Gå til innhold

vil ha "folkets" mening, duger denne maskinen?

Anbefalte innlegg

En kammerat gav meg en side til noen DELL maskiner, så sa jeg at hvis du plukker delene selv fra en nettbutikk vil du få det billigere. Så jeg har satt sammen denne pakka for han:

Abit AI7 Socket478/800Mhz P4 Hovedkort

I865PE,DDR,SATA,RAID,LYD,LAN,USB2.0,FW

Intel Pentium 4 - 3.0Ghz Socket PGA478

PC800, 1MB cache, Vifte, "Prescott,90nm"

TwinMOS 512MB DDR PC3200

184pins, 400Mhz, CL2.5, 32Mx8/16

Seagate 160GB Barracuda 7200.7 Harddisk

7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150

NEC ND-2500A DVD±RW 8x , hvit- Bulk

Intern, Bulk, UTEN Programvare

Albatron GeForce FX5700 256MB Skjermkort

AGP8X, DVI, TV-ut, 128bit, 425/400MHz

AOpen H600B Midi Tower kabinett SORT

ATX/Micro-ATX, Silent 350W, USB/Audio

Samsung 17" CRT Syncmaster 793S

1280x1024, 0.23 DP, TCO03, Shadowmask

totalt ca 8400 NOK

--------

Har egentlig ikke noen erfaringer med å sette sammen Pentium maskiner, bare AMD hittil. Men om noen kunne gi meg en review på denne pakka ville det bli positivt!

-Lars

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe glem pentium og kjøp heller amd fx 64 ;) tro meg jeg ble skuffet over pentiums matematiske egenskaper sitter selv med en 2.8 og den går utrolig bra men til alt annet en grafik så suger den vildt og hemnings løst sjekket med sisof sandra cpu test. mot en amd 2600 barton så vant faktisk amden overleget pentiumen vis man sjekker i forhold til pris

mitt forslag bytt ut pentium med en amd. dessuten skal du ha en stille pc så er faktisk den cpuen der ett dårlig valg i og med at den har ett aldri så lite problem med for høy effekt det vil igjen si høy varme

og vis du absolutt skal gå for pentium. ikke ta det hovedkortet velg heller msi neo b-fisr eller klassen over. har 2 kompiser med det samme kortet og dem gir det karakter 2 mens jeg har 2 kompiser pluss meg selv med ett msi b-fisr 875p kort og gir dette karakter 8

Lenke til kommentar

Bytte til en P4 3.0 "northwood" med 512kB L2 cache, den yter ca likt (faktisk et hakk bedre) og er endel kjøligere

Hovedkortet har en funksjon som fra BIOS nivå kan regulere hastighet på CPU vifter avhengig av belastning/varmeutvikling og således sørge for et så lavt støynivå som mulig :thumbup:

Vet ikke hvor mye penger du har å bruke på maskinen men et Radeon 9800PRO kort og gjerne 512MB RAM til tror jeg er en god investering.

Disken bør du bytte, ta en Samsung disk hvis du vil ha maskinen mest mulig stillegående eller en Western' disk med oljelager (FBD) hvis du vil ha mer ytelse (denne er også ganske stillegående). Seagate er hverken fugl eller fisk, anbefales ikke.

Evilman: Virker ikke helt som du vet hva du snakker om her...

Lenke til kommentar
og vis du absolutt skal gå for pentium. ikke ta det hovedkortet velg heller msi neo b-fisr eller klassen over. har 2 kompiser med det samme kortet og dem gir det karakter 2 mens jeg har 2 kompiser pluss meg selv med ett msi b-fisr 875p kort og gir dette karakter 8

Intels 865 brikkesett er etter min mening noe av det mest undervurderte på markedet i dag med tanke på pris/ytelse. Har dette selv og vil ikke betenke meg ett sekund på å anbefale det til andre som vil ha socket 478 kort.

Ville riktignok vurdert et Asus kort i stedet.

Edit:

Test av Asus P4P800-deluxe vs. Abit AI7

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
hehe glem pentium og kjøp heller amd fx 64 ;) tro meg jeg ble skuffet over pentiums matematiske egenskaper sitter selv med en 2.8 og den går utrolig bra men til alt annet en grafik så suger den vildt og hemnings løst sjekket med sisof sandra cpu test. mot en amd 2600 barton så vant faktisk amden overleget pentiumen vis man sjekker i forhold til pris

mitt forslag bytt ut pentium med en amd. dessuten skal du ha en stille pc så er faktisk den cpuen der ett dårlig valg i og med at den har ett aldri så lite problem med for høy effekt det vil igjen si høy varme

good work dude!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...