CCTSM Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Har et… sært… problem på GeForce MX 440 Go-kortet mitt, har en Dell Inspiron 8200. DxDiag sjekker ut OK på alt annet en Direct3D 9-testene, mens D3D(Direct3D)9 i windowed-mode funker fint, så vidt jeg vet. D3D8 og 7, pluss DirectDraw funker som en drøm, problemet kom da jeg installerte Far Cry, Klarte ikke å kjøre i fullskjerm, switchet automatisk til windowed, og fungerte fint. Prøvde å kjøre fullscreen igjen, men switchet bare mellom windows og DirectX i en uendelig loop. Slo av og starta på nytt (måtte holde inne powerknappen..), tenkte ikke mer på det etter jeg endra config-fila til Far Cry til å kjøre i windowed, fungerte egentlig fint. Skulle spille litt Halo, fullscreen/windows loopa 10 ganger, og maseboks om at DirectX ikke kunne initialisere. Prøvde som sagt med DxDiag, alle tester utenom D3D9 fungerte fint, ’9 hadde samme problemet som i spill. Og, Far Cry krasjet første gang jeg kjørte det (V1.0), restarta og patcha til 1.1, og da funket det. Seff uten fullscreen. Da jeg kjørte det på V1.0, fungerte fullscreen heller ikke. Problemet var at jeg fikk ~0.01 FPS… selv i video’ene (ubisoft-logo etc) Har prøvd å reinstallere DirectX, både som release og som debug, hjalp ikke, oppgraderte fra driverV 53.03 til 56.72, hjalp ikke heller, har svært lite lyst til å reinstallere Windows. Noen tips? -CCTSMaster Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 I tilfelle det er nødvendig, specs'ene på resten av maskinen er: DELL Inspiron 8200 1.7 GHz Pentium 4 Mobile Nanya 256 MB RAM Crucial 512 MB PC2100 CAS2 RAM 8X DVD-ROM Hitachi Travelstar 80GN 80GB, 8 MB cache GeForce 4 Go!(MX 440, 64 MB RAM) D-Link DWL-650+(WLAN) 2x Batteries Kjører Windows XP SP1 med alle oppdateringer. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Kortet ditt er ikke ett DX9 kort da... Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Vet det, men D3D9 skal initialisere fordet. Bare fordi spillet er kompilert mot DX9-sdk-en, betyr det ikke at det benytter seg av alle funksjonene... og, det fungerte fint før, og funker på alle de andre ikke-DX9-kortene mine. Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 det skal fungere selvom det ikke er et DX 9 kort. har du prøvd forskjellige drivere? Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Oppgraderte nettopp driverne, hjalp ikke. Tviler på at det er et driver-problem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Prøv avinstallasjon av grafikk driverene . Avisnstaller dx9: http://www.softpedia.com/public/cat/14/4/14-4-48.shtml Kjør xp-sp1 pånytt etterfulgt av dx9b og grafikkdrivere. ... Virker som dx9/grafikk drivere er bogus på en eller annen måte. ... Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Skal prøve i morra, gidder ikke i kveld. Jo, jeg er enig, men forstår egentlig ikke hvorfor, siden problemet kom med en gang etter jeg kjørte Far Cry... snodige greier. Skal også avinstallere Far Cry bare i tilfelle før jeg moser DX'en. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Å avinstallere Far Cry hjalp ikke, som forventet, skal prøve å reinstallere hele DX i morgen... Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Nope, avinstallerte og reinstallerte DirectX, hjalp ikke i det hele tatt... Noen andre ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå