Gå til innhold

sært problem

Anbefalte innlegg

har en sær pc, med et rart problem - den spiller av filer (lyd/video i alle formater) for raskt! Alle stemmer går en par toner høyere, slik at om du ikke kjenner stemmen/låten så vil du ikke umiddelbart høre det, men setter man på noe musikk man kjenner så hører man at det er som om de synger på speed....

Hva pokker kan dette være for noe? Har formatert og re-installert pc'en uten at det hjalp, samt oppgradert fra NT til W2K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste av oss her inne på forumet er nok enig i at å bygge selv er den beste løsningen. om du ikke har peiling på hva du skal ha for noe, så kjenner du sikkert en eller annen kompis som kan gi deg gode råd og vink.

mitt råd til deg: aldri mer slike ferdigstilte pc'er. compaq, ibm + alle de andre som setter sammen pc'er i fabrikker, velger KUN DE billigste komponentene!!! integrert skjermkort+lyd div div. billigløsninger.

nå skal jeg ikke hetse dem for mye heller. jeg vet at det ikke er alle som har tid/lyst til å lære seg hvordan en pc fungerer. og da er det greit at et stort firma kjøper inn en del komponenter, og sender ut en del tusen maskiner på markedet med lik konfigurasjon. det gjør support arbeidet enklere. men det jeg ikke er så glad for, er som sagt de billige og elendige løsningene som blir valgt

en liten ting til: pc-produsentene klager over at salget har gått ned, mens komponent-produsentene sitter og gnir seg i hendene, fordi at salgskurven har tatt en brå oppover-sving. det er nok et tegn på at kvalitet selger! kvalitet selger bra!!!

lurte på en ting: når du sier oppgradert fra nt 4.0 til win2k... gjorde du en ren installsjon av win2k?

[ Denne Melding var redigert av: roaldhansen på 2002-04-24 00:54 ]

Lenke til kommentar

veit at pc'en sucker. Det er en jobb pc jeg fikk overta for en billig penge.... Er ingen fan av pc'er fra de store firmaene jeg heller. (med mulig unntak av DELL)

Gjorde en clean w2k installasjon ja.

Tror jeg skal få det til nå, har fått kloa i et eksternt lydkort..

Takk for gode tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...