Ahagmann2000 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Heisann! Da har det kommet til det at jeg har veldig lyst til og lage en egen hjemmeside. Har lest guiden som lå her på her på HW, men det var litt for simpelt med ren html. Målet mitt er og kunne lage en side som er designmessig og funksjonsmessig lik denne: www.kimpire.com Spørsmålet er da som følger: Hva slags programmer ble brukt for og lage denne siden, og hva slags formål har hvert enkelt program. Finnes det noen bra tutorials til disse på nettet. Vet ikke om jeg blir ferdig med denne siden i år i og med at jeg skal inn i militæret, men jeg får ihvertfall begynnt + at jeg har noe konstruktivt og gjøre når jeg er på perm. Hvis jeg virkelig liker det, kanskje jeg tilogmed tar en utdannelse innenfor dette Mvh Hagmann Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Vel, den siden er laget med Flash, noe man ikke lærer seg over natta.. Du kan vel lese litt på www.flashkit.com elns. (OT: når/hvor skal du i militæret?) Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Huff skal du lage en sånn side med nybegynnerskills, er altfor høyt mål. Slik trenges mye erfaring for å lage, gode flash kunnskaper & ikke minst et 3d program. Start med HTML du, og lån en bok om flash, flash 5/mx for dummies er å anbefale. Tutorial finns det masse av: Adobe Photoshop & Flashkit er også å anbefale. Start i det små og bygg oppover. Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Takk for alle innslag, får vel begynne med litt html koding og bygge meg oppover. Skal inn i militæret den 25 Juli, fallskjermjeger RENA Mvh Hagmann Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg bruker dreamweaver og adobe photoshop, det fungerer utmerket, har ikke laget noe spessielt enda, men du kan jo sjekke ut min side hvis du vil i-Gundrosen(den er ikke i nærheten av hva man kan oppnå me god fantasi DW og PS Men det er noe jeg laget på bare en uke eller to Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Lage hjemmeside, hva slags appz?Your brainzz, and w3schools.comz Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Du har ihvertfall satt deg et høyt mål.. Men som de andre sier er ikke den siden laget av noen nybegynner.. Anbefaler deg som de andre sier og lære deg html & CSS først! Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Problemet med oss mennesker er ikke det at vi setter oss for høye mål og ikke når dem, problemet er at vi setter oss for lave mål og faktisk når dem. Jeg forventer ikke og kunne lage den slags sider i år i det hele tatt, men det er et mål, selv om det er et høyt et. Edit: http://www.kirupa.com/ (fant denne, bra side med masse tutorials) Mvh Hagmann Endret 12. juli 2004 av Ahagmann2000 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Lær deg HTML og CSS. Bruk et år på bare å lage sider som følger standarder og på å lære deg PHP. Da vet du bedre hva Internett trenger, og det er ikke mer flash! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Kan jeg si noe her? Aa ha maal er BRA, jeg er neige i begge parter, ikke ha for store maal som du "aldri" kan naa, men du skal ikke ha for lave maal heller, finnes en mellom ting. Naar det Gjelder den siden du henviste til saa syntes jeg ikke det var det beste jeg hadde sett, men det krever sitt i det grafiske/3d osv. Skal du lage hjemme siden saa ville jeg ha holdt meg mot HTML/CSS, skal du lage underholdning (alla miniclip.com) saa gaar du for Flash ol. Flash tar lang tid aa laste inn, og er irriterende aa vente paa. Selv med 1.5Mbit linje saa venta jeg litt for lenge og sida va for daarlig Frankie Singapore Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 I dag satt jeg med ned for og lage min første nett side, slik ble den: http://privat.bluezone.no/hagmann/index.htm Kun HTML da hjemmeside plassen hos ISP ikke støtter Flash Mvh Hagmann Lenke til kommentar
gather Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 flash er vel clientside så jeg skjønner ikke hvordan din isp ikke kan støtte det Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 http://privat.bluezone.no/hagmann/index.htm Kun HTML da hjemmeside plassen hos ISP ikke støtter Flash Alle har støtte for flash, da det ikke har noe som helst med serveren å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå