Stonescream Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Lurer litt på dette da jeg nå har temmelig mange vifter i kabinettet, men temperaturen er 37 grader på kabinettet. Lurte derfor på om noen vet hvor presise slike målinger er. Hovedkortet mitt er msi k7t266a-pro2-ru Temperaturene er lest i pc alert 3 som fulgte med hovedkortet. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Målingene pleier å være ganske presise. Din temp høres litt høy ut. Hvordan er viftene dine plassert og hvilken vei blåser de. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Du kan ikke lese av kabinettemperaturen i bios. Det er systemtemperaturen som avleses. Føleren for denne er montert på hovedkortet, ofte i nærheten av varmekilder. Skal du finne ut kabinettemperaturen kan du kjøpe et billig inne/ute termometer og henge utedelen inn i kabinettet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Har / hadde samme kort, og brukte også PC-AlertIII. Antar at du referer til systemtemperaturen? Er litt skeptisk til den verdien, ganske enkelt fordi sys-temp og CPU-temp fulgte hverandre som skygger! Dette er selvsagt avhengig av hvor føleren for systemtemp er plassért. Har hørt at den sitter i nærheten av Northbridge på MSI-kortet, i motsetning til ABIT-kortet jeg bruker nå. PÅ dette kortet sitter faktisk føleren helt nede ved PCI-kontaktene! Kontrollerte for moro skyld temperaturene rundt Northbridge med et IR-termometer på MSI-kortet, og leste av ca 32grader, PC-Alert viste samtidig 39grader. ABIT kortet´s Hardware Monitor viser en systemp på ca 28grader, IR-termometeret viser omtrent samme temperatur. Avvikene på MSI-kortet kan selvsagt ha sammenheng med at føleren er plassért ett annet sted enn hva jeg tror, men jeg synes det var litt rart at systemp og CPU-temp fulgte hverandre, uansett! Visste dere forresten at tempen på spenningsregulatorene på hovedkortet ligger rundt 60grader? Hva med et lite vannkjølingsprosjekt på de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå