Gå til innhold

antvirusprogrammer.. hvilke er trygge?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp her..

Leste en sak i den danske avisen berlingsketidene om at antivirus programmer har blitt big buissness.. noe som ikke akkurat er oppsiktsvekkende.. men så stod det også at noen antivirus-makere faktisk står bak planting av virus hos folk.

det vil si at de tilbyr gratis testing av programvaren i 30 dager, og løpet av de dagene flommer dataene over av virus..

skjer dette virkelig?

hvilke antivirus er i så tilfelle trygge?

hvilke firma i norge har dårlig rykte på seg for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen antivirus er 110 % trygge - det er brukeren som må sørge for at "ting er trygge".....

Selv har jeg i alle år brukt Norton, og har vært svært fornøyd med dette produktet.

I et par år har jeg også brukt fri- alternativet AVG fra Grisoft - og er faktisk svært fornøyd med dette også.............:-)

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Man skal ikke få virus in the first place, og man trenger derfor ikke antivirusprogrammer.

Egentlig helt enig, så lenge man passer på at man har systemet ellers oppdatert og man er forsiktig med å trykke "åpne"/"ok" på alt man ser så skal ting fungere veldig greit. Er det noe man er usikker på kan man jo alltids kjøre igjennom en gratis onlinescanner.

Lenke til kommentar

Jeg brukte avg free edition i 1 år el no men nå har jeg byttet til avast home edition.. litt "tøffere" en stemme sier feks i fra at virusdb'n er oppdatert.. har jo ingen betydning men jeg liker d.. kan scanne msn etc.. avast

Har ingenting negativt å si om avg.. fungerer helt fint den oxo.

Lenke til kommentar
jeg bruker norton internett securety og er super fornøyd.. hvis du har adsl fra telenor får du det gratis

Er også fornøyd med dette, men brannmuren er litt vanskelig å forstå seg på, den blokker steam selv om jeg har satt på tillat alle tilkoblinger for steam, og åpnet alle portene steam bruker.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si meg mer enn 100% (kanskje mer) fornøyd med Eset's NOD32...

Jeg har brukt Norton Antivirus, nesten så lenge jeg kan huske. Men det viste seg at noe var Littegranne bedre enn det! NOD32 er faktisk det minst resurskrevende antivirus programmet på markedet!! Anbefalt av Gamere rundt om i verden!

Hvis du går på til NOD32 kan du laste ned en 30 dagers trail fra Hjemmesiden, som funker helt fint, annet enn tidsfristen :(

Sjekk forresten ut HER hvor programmer.no har testet programmet!

Eset NOD32 Antivirus System er så å si ukjent for det norske markedet, men det har et godt rykte i utlandet, og er faktisk det antivirusprogrammet med best resultat hos anerkjente virus bulletin. Produktet har også blitt svært populært blant kresne spillere på grunn av det lave ressursbruket.

EDIT: skIrvelEif was here

Mvh LeSaboteur

Endret av lesaboteur
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si meg mer enn 100% (kanskje mer) fornøyd med Eset's NOD32...

Jeg har brukt Norton Antivirus, nesten så lenge jeg kan huske. Men det viste seg at noe var Littegranne bedre enn det! NOD32 er faktisk det minst resurskrevende antivirus programmet på markedet!! Anbefalt av Gamere rundt om i verden!

Hvis du går på  til NOD32 kan du laste ned en 30 dagers trail fra Hjemmesiden, som funker helt fint, annet enn tidsfristen :(

Sjekk forresten ut HER hvor programmer.no har testet programmet!

Eset NOD32 Antivirus System er så å si ukjent for det norske markedet, men det har et godt rykte i utlandet, og er faktisk det antivirusprogrammet med best resultat hos anerkjente virus bulletin. Produktet har også blitt svært populært blant kresne spillere på grunn av det lave ressursbruket.

EDIT: skIrvelEif was here

Mvh LeSaboteur

Det er jeg er enig i. Jeg bruker NOD32, og det er det beste antivirus programmet! Bruker lite ressurser og finner virus som ikke norton finner. Og norton bruker jo kjempe mye ressurser! :yes: Trendmirco er også ganske bra, det er bedre enn norton. Men ingenting slår NOD32! :thumbup:

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig Norton AV personal edition 2004. Første som skjedde var at jeg ikke fikk lov til å installere det fordi jeg ikke hadde Internet Explorer 6 eller noe (var uten internett tilgang en periode), og kunne således ikke engang installere programmet.

Så fikk jeg installerte det, og det første som skjedde var at det kræsjet etter å ha fullført en system scan, så det ikke ble registrert som fullført.

Nå finner det 3 virusdefinisjoner hver gang jeg kjører det, men det nekter å slette filene, så jeg må se på det manuelt tenker jeg.

Er ikke spesielt imponert så langt. Og virus definisjonene per update kommer langt fra så raskt som antispyware definisjonene fra Ad-aware, som er gratis.

Lenke til kommentar
Man skal ikke få virus in the first place, og man trenger derfor ikke antivirusprogrammer.

Egentlig helt enig, så lenge man passer på at man har systemet ellers oppdatert og man er forsiktig med å trykke "åpne"/"ok" på alt man ser så skal ting fungere veldig greit. Er det noe man er usikker på kan man jo alltids kjøre igjennom en gratis onlinescanner.

det der e vel egentli det dummeste eg har hørt :p virus kan komme selv om du bare surfe på nette... selv anbefale eg norton til xp-brukera. AVG virke fint, men det kan ikke stoppe virus fra å laste seg inn på maskina, det bare fjerne ting som e der

Lenke til kommentar

aaaah, så noe sier at XP får mere virus enn andre Windows versjoner? mhm. jaja. de om det sier jeg bare. NOD32 hadde jeg sikkert brukt så lenge jeg hadde skjønt det rimelig greit, men det gjør jeg da altså ikke. har det liggende på pc`en her, men har liksom ikke skjønt så mye av det. hvis jeg får tak i bannmuren til NOD32 så skal jeg begynne å bruke det kanskje. men jeg holder en stor knapp på PC-Cillin 2004. denne er bare kongen over alle Virusprogram. kommer med oppdateringer ganske kjapt og kjapp på skanning.

eneste jeg ikke liker med det programmet er at den bruker litt lang tid under oppstart av maskina. men, men dette er vel noe man må leve med.

hvis ikke noen av dere PC-Cillin brukere vet hvordan man skal få det av slik at maskina går fortere da?

litt offtopic men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...