Gå til innhold

Hvilket hovedkort er best til socket A?

pil

Anbefalte innlegg

Hei, har en pc som ser slik ut idag.

Prosserord: AMD XP 2800+

Minne: 2*512mb twinmos PC2700 (333mhZ)

Hardisk: 2* Maxtor 160gb ATA 133 8mb cach

Skjerm kort: Geforce 3 ti 200 64mb (kjøpt pga, geforce enheten på hoved kortet er ødelagt)

DVD: Nec 2500-A (8-24-4-40)

Kabinett: Q-tec 350w V-MD

I dag har jeg et defekt hoved kort som skal byttes ut, Geforce enheten er ødelagt og northbrige vifta bråker i oppstarten (NF7-M) :thumbdown:

Jeg har fått med meg at Abit er på vei ut i kvaliet, selv om jeg har alltid likt abit sin bios og overklokkings mulighet.

Ett kort jeg har fått med meg at mange anbefaler er Asus anf7 deluxe (noe i den duren så langt jeg husker)

Hovedkortet jeg vil ha, bør ligge på max 1500kr, ha S-ATA og ATA133, helst raid, firewire(gjerne 2null utgaven 800mbit/s), og USB 2.0.

Gode oppgradrings muligheter. Og viktig overklokkings muligheter.

Håper noen har noen tips forslag, her. Linker til sider med tester og hvor man kjøper. Hoved kortet er kjøpt på komplett i dag. og håper og få byttet det inn med ett annet nytt, så helst et derifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å legge inn nyeste bios så funker kanskje onboard skjermkortet..

Det er at det kortet er kresen på ram for at skjermkortet skal funke..

Nyere bios fixer dette men ikke alltid.

Har selv hatt 3 av dem korta og samme feil på alle men fungerer utmerket meg AGP kort..

Ellers så er det et meget bra HK du allerede har foruten det med skjermkortet..

TaZ

Lenke til kommentar

NF7-kortene er jo digg. Bare bytt ut den bråkete nordsideviften med et passivt element og kjøp et nytt grafikkort for pengene du skulle bruke på hovedkort. Da får du en stillere maskin som yter bedre.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del nForce2-hk; 8RDA+, NF7-s 1.2, A7N8X Deluxe, Chaintech 7NJS, 8RGA+ og NF7-S 2.0

Er mest fornøyd med NF7-S 2.0 som jeg har i dag. Asuskortet hadde slappe innstillinger i BIOS, dårlige alternativer for spenninger.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3 nf7-s v2 selv og vært borti 2 venner som har forsøkt seg på disse kortene. Alle har vært doa eller blitt det etter mottakelse! Vet ikke om det er jeg og mine venner som er svært uheldige, men i mine øyne er abit sine socket a kort :thumbdown:

Asus derimot (sitter på a7n8x-e deluxe nå) har fungert utmerket. Anbefales på det sterkeste, bios innstillingene burde holde i massevis for de fleste. (bare å innrømme det: Dere klokker ikke så ekstremt! (med noen få unntak) :tease: )

Gå for asus a7n8x-e deluxe hvis du vil ha en pc du kan bruke. Kvalitet og stabilitet er nøkkelordene i en god pc. Asus kortet er stabilt som fy. :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt 3 nf7-s v2 selv og vært borti 2 venner som har forsøkt seg på disse kortene. Alle har vært doa eller blitt det etter mottakelse! Vet ikke om det er jeg og mine venner som er svært uheldige, men i mine øyne er abit sine socket a kort :thumbdown:

Har ALLDRI hadt problemer med det kortet.. Digger det jeg, men er vell litt gammelt nå tenker jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...