Gå til innhold

Pentium 4 Prescott, oppgradere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Er det ikke prescott som blir så varm da? trur den var ca 115 watt eller noe...

Men tråden heter 'Pentium 4 Prescott, oppgradere'. hvorfor oppgradere når du alt har 3,5 GHz?

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er vel ikke forskjellen den helt store foreløpig (til man har begynt å skrive programmer som utnytter det nye SSE3-instruksjonssettet i Prescott). Du får derimot en fin varmeovn om du bytter til Prescott, og du bør ha en solid strømforsyning, ikke bare PSU men også på hovedkortet (til core).

Ser du har IC-7 MAX3, dette kortet har vel i prinsippet samme strømforsyning til core som mitt IC-7, men med en bedre kjøleløsning på strømforsyningskomponentene. Min Prescott 2,8 kjører også på 3,5, og core-spenningen dropper fra normalt 1,57 til 1,54 (dipper av og til ned i 1,52) ved full load (MBM5). Måtte opp i så høy spenning for å få oppsettet Prime-stabilt, noe som i dette tilfellet var uhyre viktig siden maskina skal brukes til profesjonell 3D-produksjon.

Og så var det varmen da. Oppsettet mitt er vannkjølt (MIST Tsunami), og jeg har temperaturer på rundt 56 grader ved full load. Trenger jeg si mer? :thumbdown:

Men for all del, vil du bytte (regner med du har Northwood), så send meg en PM! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...