TopFlite Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg kjører nå en P4 2.8 ghz på mitt Abit IC7 MAX3 kort. jeg kjører den på 3,5 ghz. Hvor mye bedre er ytelsen på en Prescott prosessor, det skiller jo LITE i pris på dem syns jeg ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Har hørt at Prescott faktisk yter mindre, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Er det ikke prescott som blir så varm da? trur den var ca 115 watt eller noe... Men tråden heter 'Pentium 4 Prescott, oppgradere'. hvorfor oppgradere når du alt har 3,5 GHz? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 vel ytelsen går ned med prescott og varmen opp. kan klokkes mer en 4 ghz, så hvis du har planer om over 4 ghz så kan du ta deg en prescott.. Lenke til kommentar
teq Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Ytelsesmessig er vel ikke forskjellen den helt store foreløpig (til man har begynt å skrive programmer som utnytter det nye SSE3-instruksjonssettet i Prescott). Du får derimot en fin varmeovn om du bytter til Prescott, og du bør ha en solid strømforsyning, ikke bare PSU men også på hovedkortet (til core). Ser du har IC-7 MAX3, dette kortet har vel i prinsippet samme strømforsyning til core som mitt IC-7, men med en bedre kjøleløsning på strømforsyningskomponentene. Min Prescott 2,8 kjører også på 3,5, og core-spenningen dropper fra normalt 1,57 til 1,54 (dipper av og til ned i 1,52) ved full load (MBM5). Måtte opp i så høy spenning for å få oppsettet Prime-stabilt, noe som i dette tilfellet var uhyre viktig siden maskina skal brukes til profesjonell 3D-produksjon. Og så var det varmen da. Oppsettet mitt er vannkjølt (MIST Tsunami), og jeg har temperaturer på rundt 56 grader ved full load. Trenger jeg si mer? Men for all del, vil du bytte (regner med du har Northwood), så send meg en PM! :!: Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jepp. Prescott = Dårligere ytelse, mer varme. Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Jepp, en jeg kjenner kjøpte den, den ble veldig varm så han trodde det var noe feil med den så han sendt den tilbake og fikk en nyen men alt var som før. mye varme og ikke så bra ytelse. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Dere mangler innsikt: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=1956 Jeg klarer ikke å finne det nå, men jeg tror Prescott blir "bedre" enn P4 når Prescotten kommer opp i 3.6 Ghz. Dette pga at de har økt pipeline'ene sine med 55%. Kunne ha skrevet litt om hvorfor AMD er mer effektiv enn Intel på samme Ghz, men orker ikke nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå