Frituno Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hei. Har en philips dvd brennew. Prøver og brenne 4 GB med mpg, men det tar så så sinnsykt lang tid. 8 timer ca. Er det riktig? Eller er det noe galt her. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Høres ikke rett utt nei,kosn brenner har du da? Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Kanskje du brenner i PIO modus Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Max 15-30 min. 8 timer er ivertfall ikkje riktigt. Korleis brenner har du? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hvordan brenner du dette? Som svcd eller dvd eller som fil? Og hvilken hastighet brenner du på? 1x 2x 4x 8x? Og hvordan gjør du det? Reencoder du fila når du brenner f.eks? Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg har Philips dvd brenner. Brenner på 4x siden det er maks på cd'ene, Kommer opp en sånn meld. i nero om noe PAL greier. Svarer nei på den. Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Hvordan brenner du dette? Som svcd eller dvd eller som fil? Og hvilken hastighet brenner du på? 1x 2x 4x 8x? Svar: Jeg velger Burn DVD i Nero Og hvordan gjør du det? Reencoder du fila når du brenner f.eks? Svar: Vet ikke hva du mener her. Men velger Add Files i Nero etter jeg trykket på Burn DVD. Endret 11. juli 2004 av Frituno Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg bruker ca 8 minutter i 8x og du vil bruke ca 16 i 4x, koder du om noe samtidig ?? Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Virker som som han står og koder om noe. Creating menus and transcoding strams står det i nero mens den brenner. Meninga er jo at jeg skal se dette i dvd spilleren min. Jeg velger som sagt "Make Dvd" i nero så add'er filene og brenner. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Skulle nesten tru at du converterte filmen før den brennes. Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Hmm. Men gjør jeg dette riktig da: I nero : Burn Dvd" så " add files" og så "Burn". Eller skal jeg brenne annerledes. Meninga er jo at jeg skal se dette på tv'en. Det er filmer som jeg lastet ned e gprøver og brenne. Mpg filmer. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hvis du bruker Nero start smart, så velg dvd-lag dataplate og så er det bare å dra over de mpg filene du skal brenne. Lenke til kommentar
Frohike Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 da re-encoder du fila og.. da tar det veldig lang tid.. satt med dette selv en gang og det tok 3 timer.. Det avhenger vel litt ha hvordan maskin og slikt man har.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 er det filmer i dvd-r format eller svcd format du har lastet ned da? enkel måte å sjekke er hvor stor de er, svcd er normalt 1,4 gb, 2 filer på 700 mb hver, mens en dvd-r er normalt 3-4 gb. Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 I current action i Nero står det: Transcoding "Filmens navn". Er nok det som tar så sinnsykt lang tid da. Hvordan kan jeg brenne uten og encode hver gang da!? Det er mpg filer. Ikke dvd r eller svcd. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Du kan brenne det direkte som datadisk. Men da vil sikkert ikkje dvdspilleren din greie og spille den. Men igjen alt etter ka type spiller du har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 De fleste dvd spillere (stuespillere) leser datacd'er med mpeg! Brente ut hele sesong 12 av simpsons og den funket helt brillefint på DVD spillern. Frituno, om du har "mange" plater (vel man kan aldri få nok), kan du prøve å brenne en helt vanlig data dvd med alle MPEG filene dine på (har ingenting å si om de er katalogisert eller ei) og prøve å putte den i DVD'en. I mitt tilfelle fikk jeg opp et slags "filbehandlings" skjermbilde hvor jeg valgte hvilken snutt jeg skulle se. Anbefales om du vet at DVD spillern din takler dette. Vel, bare et tips slik at du kanskje unngår 8t encoding. For det suger! Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Spilleren min tok ikke data cd'er. Noen som vet hvordan jeg kan få brent mpg filer f.eks uten og måtte vente 8 timer!? Har prøvd alt nå så trenger litt hjelp! skal kunne se dem på dvd spilleren min. Dette går greit når jeg bare brennren den på en vanlig cd plate. Endret 14. juli 2004 av Frituno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå