UUnreal Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Får høyere score enn siemens m65. refererer fra det som blir sagt. The comparison with the direct rival Siemens M65 will be mostly adequate here. The overall score for this model is higher; it is 77. When comparing the different test parameters, it has to be noted that there is practically no difference in the work with sprites and the pictures’ transformation within the phone (Siemens scored 144, 35 while Nokia 5140 had 133, 31). On the other hand, the interface operations take less time when working with Siemens (79 as compared to 51) and when considering the three dimensional transformations, it turns out that Nokia has no chances here ( 4 points for Nokia with Siemens M65 scoring 53). I have to acknowledge, that the display sizes and the colors reflected have to be taken into account; the three-dimensional games are worthy of a doubt, so the test result should not be considered as a negative one, it is just that the phone is not equipped with this function. The speed of the interface operations is not that much lower, you normally do not notice that when working with the phone. url til testen: http://www.mobile-review.com/review/nokia-5140-en.shtml Endret 11. juli 2004 av UUnreal Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Blei ikke helt klok på den oppsummeringen til mobile-reviews jeg Uansett, trur jeg får meg Nokia 5140 til uka. Til erstattning for min 5100 som gikk i stykker .. ("idiotforsikring" er en fin ting? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Til uka allerede? uten abb? mpx har satt dato til 20 og noe. Der jeg har bestillt. dato ubekreftet. Endret 11. juli 2004 av UUnreal Lenke til kommentar
JuB Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Har så vidt trykket litt på en m65, denne er treeg. Henger etter hele tiden og må tenke ofte... Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 -- Eh, har du lest det som står der? Det er jo M65 som får best resultater på det meste. Hvis du leser resten av testen nevnes det også mange flere punkter hvor M65 knuser 5140. Det er vel egentlig relativt liten tvil om hvilken som er best (M65). Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 nokia 5140 vinner på poeng.. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Har så vidt trykket litt på en m65, denne er treeg. Henger etter hele tiden og må tenke ofte... dummeste jeg har hørt! .. Ingen av de jeg vet om som har denne , eller har prøvd min nevner treghet! .. Og, synes det ser ut som M65 vinner på den testen jeg! Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Til uka allerede? uten abb? mpx har satt dato til 20 og noe. Der jeg har bestillt. dato ubekreftet. Telekiosken har den vertfall, hvis ikke det er en Dummy versjon.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) nokia 5140 vinner på poeng.. Hmm, nei? The comparison with the direct rival Siemens M65 will be mostly adequate here. The overall score for this model is higher; it is 77. Med dette tolker jeg at det er M65 sin overall score som er best: 77. Mobile-Review skriver elendig engelsk, så det er vanskelig å vite. Videre sier han at i "sprites" og "pictures? transformation" testene var det ikke stor forskjell, men M65 gjorde det bedre enn 5140. Videre sier han at "interface-operations" tar kortere tid med M65 enn 5140, og at 5140 ikke har noen sjanse iforhold til M65 på tredimensjonale transformasjoner. 5140 får 4 poeng, M65 får 53. Forskjellen er enorm. Oppsumert sier han at det ikke er store forskjeller, men ser vi på tallene er det jo klart at M65 er best. Du burde forresten endre topic da, til "5140 testet, dårligere enn m65 siemens" eller lignende. Endret 11. juli 2004 av arehei Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Altså alle vet M65 er mye bedre, men Uunreal som allerede har bestilt seg mobil håper seff at nokian han har bestilt er best. SLik er det dessverre ikke Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Den er godt nok for mitt bruk. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Den er godt nok for mitt bruk. helt riktig, men jeg forstår fortsatt ikke hvordan den kan score høyere, siemens har jo større skjerm, stiligere design ( etter min mening ).. Riktig nok ikke EDGE eller PTT.. Teller sikkert mye .. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg rota.. satt sliten på jobb og leste litt for mye mellom linjene. Så tar kritikk. Ferdig med det. Nå må mpx få inn telefonen min snart! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Den er godt nok for mitt bruk. helt riktig, men jeg forstår fortsatt ikke hvordan den kan score høyere, siemens har jo større skjerm, stiligere design ( etter min mening ).. Riktig nok ikke EDGE eller PTT.. Teller sikkert mye .. Den har EGDE jo... Vet ikke om Siemens sin har.. Lenke til kommentar
Lech_Nech Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Den har EGDE jo... Vet ikke om Siemens sin har.. Siemens M65 har ikke EDGE! Men etter min menig er ikke dette noe problem, den har GPRS i hvert fall! Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Til uka allerede? uten abb? mpx har satt dato til 20 og noe. Der jeg har bestillt. dato ubekreftet. Elkjøp Molde har hatt den inne en stund nå... Og det er ikke en dummy Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Blir nok heller tilsendt, men mpx må få ut fingern nå. venta 1 mnd snart... vil ikke vente mer. Lenke til kommentar
Cthulhu Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Det er jo noe bråk her om M65 er bedre enn 5140 men jeg ser ikke helt poenget i å krangle om dette. Det hele koker omtrentlig ned til skjerm eller gadgets. M65 har utvilsomt den beste skjermen og sikkert også derfor bedre menystyring, spill, å se på bilder og whatever man måler når man SER på telefonskjermen. Bedre ringetoner sikkert, bedre lyd kanskje. Og den har sikkert mange andre veldig gode egenskaper. However, 5140 har bl.a. FM radio, kompass, lommelykt, desibelmåler, termometer, PTT og kan "bygges ut" til en low-end GPS enhet. Om noen av disse funksjonene er viktige får vel være opp til den enkelte bruker, men det gir en i det minste en (god) grunn til å kunne velge 5140 i stedet for M65. Spørsmålet er altså hva man legger vekt på. Personlig havnet jeg i 5140 kategorien, selv om M65 ser veldig fristende ut, ikke et vondt ord om den. Det var nok GPS-delen som tippet vektskåla, og ikke fordi jeg tror den kommer til å bli brukt så mye, men den er.. tja.. gøy å ha, hehe. Er kanskje snål sånn men jeg er vel ikke den eneste her... Herunder kommer nok også 5140 sin mindre skjerm også til å være en slags fordel, ettersom den teoretisk sett trekker mindre strøm enn M65s skjerm, og det man sparer kan komme godt med når GPS'en eller noen av de andre (mer eller mindre brukbare) funksjonene på telefonen er i bruk. Uansett tror jeg de som velger 5140 kommer til å være like fornøyde som de som velger M65. Og omvendt. :-) Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Ikke glem sjefs-ekstrautstyret til M65 også da: Bike-o-Meter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå