AlphaCrawl Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Er det noen der ute som har noen erfaring med dette "IT" firmaet eller hva de nå enn er? Jeg kjøpte for ca 6 mnd siden en HP PC på Telehuset og fikk da med en service&support pakke fra Effekt IT-service som jeg kunne benytte når jeg trengte hjelp på min PC, tror også at det skulle være noe som forlengte garanti på produktene jeg kjøpte eller noe sånt. Uansett, jeg trengte support på min PC som stadig går \ gikk i bluescreen, ringte da Effekt og satt sikkert over 30-40 minutter i kø, jeg fikk endelig svar fra en supportagent? og forklarte da hva som var galt med min PC og når problemet oppstod. Han jeg pratet med sa at dette var en kjent hardware feil og at jeg bare kunne sende min PC inn til reparasjon, dette var det garanti på. Jeg gjorde jo selvfølgelig det supportagenten sa og sendte inn maskin og regnet med at alt gikk i orden, men nå har jeg fått beskjed av Effekt at det ikke var noe galt med min PC, de har lagt inn Windows på nytt og alt fungerer og det må jeg betale over 1000NOK for.Herregud, jeg kunne jo ha lagt inn Windows på nytt selv, men jeg hørte jo selvfølgelig på supportagenten jeg snakket med som sa at dette var kjent feil og at dette gikk på garanti.Jeg har ringt Effekt om dette nå etterpå 2 ganger (satt sikkert 1 time i kø siste gangen), men de bare avviser alt sammen og sier at denne typen feil ikke dekkes av garanti og at jeg må betale. HVA ER DETTE FOR EN SLAGS SERVICE? Hva kan jeg gjøre? Burde jeg gå til Telehuset og klage? _- * AlphaCrawl - Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 1 Høres ut som sykkelig tull til meg. Hvis dem MÅTTE legge in windows på nytt da var noe i veien. Eller dem har ikke prøvd i det hele tatt å reprodusere feilen. Kanskje du har hatt noen drivere og registry entries som utgjørde dette etc. men det spiller ingen rølle lenger siden dem har grillet installasjonen med en ny. Da agente anbefaler innsending og diogniserer problemet som hardware feil gjennom tlf. og at garantien dekker dette skal du ikke betale noe. Du må bare skrive ett brev med navn til agente. Simon Lenke til kommentar
AlphaCrawl Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Glemte å nevne det, men sist gang jeg snakket med Effekt på telefon (5 dager siden) så ble jeg lovet at noen med myndighet hos Effekt IT skulle kontakte meg igjen slik at vi(?) fikk avklart alt sammen, har enda ikke hørt et pip fra Effekt IT, noe som igjen forsterker mitt inntrykk av useriøsiteten til Effekt IT. Tror jeg kontakter Telehuset butikken jeg, kanskje det vil skje noe da. Ser også ut ifra andre innlegg her på forumet at det er andre som har problemer med samme firma: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...21&hl=effekt+it http://forum.hardware.no/index.php?showtop...52&hl=effekt+it Merkelig at profilerte firmaer (Telehuset \ Elkjøp \ Komplett) benytter seg av disse. _- * AlphaCrawl - Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Hvis de mente at det ikke var noe galt med maskinen og de har lagt inn windows på nytt så bør du komme med et motkrav pga av tapte filer osv. De har da ingenting med å reinstallere windows hvis de i utgangspunktet kom til at det ikke var noe galt. Blir som å utfører reparasjoner på bil som ikke har noen feil. Blir så eitrende forbanna på sånne support avtaler. Det er bare svindel og elendighet. Når man ringer for og få hjelp så tenker de ikke på deg som en kunde, men som en utgiftspost. (Er glad for at jeg ikke trenger og ringe for å få support, jeg spør bare meg selv ) Endret 11. juli 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 TID er penger.. hvis der var ingen feil også har du krav på tapt produktivitet mens PCen er vekke i tillig til tapte filer som C4astor nevnte. Dette er 100% tull og ikke aksetapelt i det hele tatt. Simon Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Komplett har kastet Effekt og begynt å bruke InfoCare på nye PC-er. Det er det sikkert en grunn til. Problemet til Effekt ligger i at det virker som de har utrolig hastverk med PC-er som sendes inn til dem, de ender som regel opp verre enn de var. Effekt har et nettverk av servicepartnere rundt om i landet som de kan sende ut på såkalte Onsite oppdrag. Dette minsker sjangsen for at det blir noe tull, siden PC-en står ute hos kunden hele tiden og ikke må sendes land og strand. Men dette krever at kunden har en slik avtale og den er dyrere enn en avtale der man sender inn PC... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Elkjøp har skifta til Infocare og Strax ... Ingen som liker Effekt "IT Service" ... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Joda... Pcutstyr gjør det Lenke til kommentar
AlphaCrawl Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Min sak har ennå ikke løst seg! Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Min sak har ennå ikke løst seg! det ville jeg heller ikke regnet med. "effekt" er selve inkarnasjonen av inkompetanse og idioti. ta kontakt med telehuset og be dem om å rydde opp i din sak mot "effekt". jeg jobber i et relativt stort it-firma og fikk problemer med hjemmepc, etter mye problemer frem og tilbake med "effekt" tok innkjøpsansvarlig hos oss kontakt med en hyggelig direktør i telenor. det løste saken temmelig kjapt - kanskje mest fordi vi var i forhandlinger om en ny hjemmepcavtale verdt adskillige millioner... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Jeg har også veldig dårlig erfaring med effekt.. Kjøpte en hansol 19' skjerm for en god tid tilbake, og den jeg fikk var riper i, jeg måtte da sende den inn til effekt, så skulle jeg få en ny. Jeg fikk en ny skjerm etter noen måneder, men, denne var også riper i. Tok kontakt og de sendte meg en ny skjerm etter en god stund, 2 måneder eller noe. Men dette budet som kom på døren min, sa at han ikke skulle ha med seg noen skjerm i retur. Prøvde derfor å ta kontakt med effekt for å høre om de ikke skulle ha igjen den skjermen med riper i. Prøvde mail, telefon. Det gikk så langt at jeg faktisk sendte et brev. Etter ca. 7 måneder fikk jeg et brev av dem hvor de sa at jeg hadde en ulevert skjerm til dem... Sendte den da med linjegods. edit: skriveleif. Endret 13. juli 2004 av Robkvi Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hmmm., mange som klager på Effekt her ja... Har selv tatt kontakt med den noen ganger for å få fikset på småtterier og kan ikke si at jeg har lagt merke til noe spesiellt lang ventetid på tlf.. 3-5 minutter kanskje ?. .. Nå skal det være sagt at jeg har _ikke_ sendt inn noe pc til dem, og det er jeg ganske glad for når jeg leser dette ... vi har vel en 15-20 effekt_support maskiner her, og jeg har hver gang sagt til dem at jeg kan fikse saken om de godtar det, som de så har skrevet i loggen.. heheeh.. Men kompetansen der nede er det så som så med... grilllet bios på en pc slik at den ikke kunne boote fra floppy, og når jeg ringte dem så sa de at jeg skulle følge en oppskrift som de skulle sende meg på mail... 1) i den listen var .. Sett inn recovery diskett og boot fra floppy... (som jeg nettopp hadde fortalt dem ikke gikk).. hehehe., men sånn er det vel overallt på 1.linje support ... bare morons som jobber der.... (no offense om det skulle være noen 1.linje folk som leser dette , hæhæhæhæhæ) Lenke til kommentar
Templar Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hadde en 19" jeg og som nektede å slå seg på. Sente til Effekt.. Fikk en 19" som er ut av fokus som )"#=I"#, skitten og med riper i sidene. Den jeg sente var i god fokus og ikke 1 ripe på. Tok kontakt og ba om å få min reperert og sent tilbake. Det gik, men å sende ut så dårlig erstatnings skjerm!! Simon Lenke til kommentar
vee Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Har trolig fått svikt på kraftforsyningen i min nye PC Fujitsu scaelo 600. Den er helt død, maskinen ble levert med 3 års servicepakke fra Effekt. I avtalen står det at en skal få service/tekniker på døren innen 3 dager. Har en liten mistanke om at dette er en liten bløff, er det noen med effektavtale som har fått noe tekniker hjem i det hele tatt??? Når jeg meldte feilen fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge om jeg ville ha tekniker hjem eller sende den inn, valgte selvsagt tekniker hjem. Idag kom beskjeden om at jeg måtte sende den inn, men må si jeg blir noe betenkt når jeg leser mye av det som skrives her. Har forøvrig sendt en nye henvendelse til effekt der jeg ber om tekniker hjem før evt. innsending, kan ikke tro det skulle være det store å få konstantert om det er feil i kraftforsyningen. Har i tillegg bedt om en oversikt over hvlike teknikere som benyttes i området hvor jeg bor. Så får vi se hva jeg får til svar. Tror jeg drøyer litt med forsendelse slik jeg ser det nå. Så får vi se hvordan det går. Fint hvis det er noen med erfaring fra "På døren tekniker" kan dele sin erfaring her. Lenke til kommentar
GnX Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Teknikere blir sendt hjem til kunden hver eneste dag... PS: Liker ikke Effekt jeg heller.... Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 og idet jeg sitter og leser dette ser jeg bort på med "service og support pack", som jeg akkurat har brukt ettersom harddisken på min 3 uker gamle laptop gikk til helvete, og jammen står det ikke "effekt" nederst i hjørnet.. Det er nå 2 uker siden jeg sendte inn maskinen.. Hvor lang tid tar det å skifte en hd på en laptop? 20 sekunder? Får den vel igjen om 2-3 mnd.. Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hører de får mye pepper her på forumet Jeg personlig har bare gode erfaringer med de, og har de 3 gangene jeg trengte hjelp fått folk på døren her og fikset problemet innen 3 dager fra kontakt Bor dog i bergen, og de to som jobber der virker veldig hyggelige og effektive engang sendte jeg også en mail til effekt it pga dvdrommen sluttet å virke. De sendte meg ny dagen etter jeg sendte mail og fikk med returlapp til den gamle dvdromen Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 jeg trengte support på min PC som stadig går \ gikk i bluescreen, ringte da Effekt og satt sikkert over 30-40 minutter i kø, jeg fikk endelig svar fra en supportagent? og forklarte da hva som var galt med min PC og når problemet oppstod. Han jeg pratet med sa at dette var en kjent hardware feil og at jeg bare kunne sende min PC inn til reparasjon, dette var det garanti på. Dette er en kjent windowsfeil. Dersom den ikke oppstod i forbindelse med utskifting av hardware / instalasjon av drivere / software er reinstalasjon av windows beste løsning. Windows instalasjon dekkes ikke av garantien. Du har heller ingen krav i henhold til filer som har forsvunnet fra disken din. Så, etter at du sendte inn maskina er det ingenting å klage på. Det som er å klage på er personen du snakket med i telefonen som burde ha sagt at dette mest sansynlig er en windowsfeil, og blir ikke dekket av noen garanti. Du ville da hatt valget om du ville sende den inn eller forsøke å ordne selv. Jeg har ingen kjennskap til effekt utover noen poster på forumet. Men dersom det stemmer det som blir sagt her, at Komplett brukte disse, så har jeg fryktelig dårlig erfaring med dem. Begge gangene jeg har fått defekte varer har jeg måttet bevise med foto presentasjon hvordan maskina oppfører seg, og også kjøpe ny identisk hardware for å vise at systemet ellers fungerte for at de skulle akseptere at hardwaren var deffekt. (Enten var de ikke villige til å lese feilbeskrivelsen og oppskriften for å gjenskape problemet eller så mente de at jeg møtte opp personlig for å juge dem midt i trynet. (Dette var før datakjeden oppstod.)) Lenke til kommentar
#Pazuzu Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Effekt IT Service... ...et bra tilbud om du aksepterer å sitte i telefonen i 30 min hver gang du ringer. Med da er du bare kommet til sentralbordet, som igjen setter deg på vent i ytterligere 15... Men da får du sentralbordet igjen (!) som forteller deg at han du skulle ha snakket med (ang. reklamasjon) er syk, og ikke tilbake før neste mandag.... Så ringer du neste mandag, tilfeldigvis klokka 11:35, da får du en svarer - "Vennligst ring tilbake etter 12 da vi har lunsj mellom 11:30 og 12:00". Da blir du happy over god service. Reklamasjonen. 04.04.2004 bestillte jeg en FujitsuSiemens Amilo LapTop fra Norek. Da PC’en ankom viste det seg at den hadde alvorlige pixelfeil (grønn farge) som var svært fremtredende selv sett fra lang avstand. Etter en henvendelse til Norek kontakter jeg Effekt IT Service AS for retur. Der får jeg opplyst at denne PC’en klart innenfor de betingelser som må oppfylles for å få godkjent "DeadOnArrival" hos Fujitsu Siemens. Jeg får beskjed om at det vil ta noe tid (4-8 uker) før PC’en blir kreditert fra Fujitsu Siemens og at Norek mottar krediteringen og vidrefører den til meg. Jeg bestiller derfor ny PC fra Norek 19.04.2004. og legger ut kostnadene i påvente av kreditering. Det skal også sies at den nye Amiloen jeg kjøpte fra Norek også hadde en død pixel, men i ytterkant av skjermen og ikke så fremtredene som på den første, så jeg beholdt den. Sent i mai mottar jeg en hentemelding på Servicepakke fra Posten sendt av Effekt IT Service AS. Ringer dem iom. jeg skjønner at det kan være utsendt ny PC fra Fujitsu Siemens eller at Effekt IT Service AS har reparert den opprinnelige Amiloen. Effekt bekrefter på telefon at det var gjort en feil, PC'en var reparert, men jeg skulle bli kreditert den opprinnelige ordren og at jeg kunne la være å hente pakken på posten da den ble automatisk sendt i retur til Effekt. 24.06.2004 Får jeg ytterligere ny hentemelding fra Posten, PC'en er reparert for andre gang!?! Jeg ringer Effekt IT Service AS for å etterlyse kreditering og sjekke hva som nå er sendt med posten til meg. Effekt bekrefter da at det er en reparert Fujitsu Siemens Amilo til reperasjonskostnad kr 380,00 (!!!) som de vil at jeg skal betale uavhengig om pc'en blir kreditert av Fujitsu Siemens eller ikke!!! Ansvarlig hos Effekt skal ta kontakt med meg. 140704 – Forsøker å ringe Effekt for n'te gang, kommer ikke igjennom. Sender mail og etterlyser tilbakemelding fra ansvarlig for reklamasjon. Ingen penger er kreditert, 3 og en halv måneder er gått, 6-7 telefoner er tatt, 2-3 timer ventetid i telefonkø, 4-5 mailer er skrevet, alt er heldigvis loggført!!! Norek/Komplett har byttet til Infocare sier du? Virkelig på tide, Infocare har såvidt jeg vet et godt rykte på seg... Håper denne tvisten løser seg snart og at jeg slipper å ha mer med Effekt å gjøre... (edit: kortet litt ned og fjernet usakelig kritikk! Endret 15. juli 2004 av #Pazuzu Lenke til kommentar
buundi Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Har du sett denne? http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article252979.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå