Gå til innhold

GeForce 6800 GT problemer!

Syn-Sam

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig skaffet meg en Gainward GF6800GT som kan klokkes til Ultra.

MEN: Finnes det ingen drivere til kortet ennå?? De jeg fikk med er nyere enn noen på nettet, men de er ustabile. Det samme er Direct X 9.0c som er integrert XP SP2 RC2. Jeg har spilt Homeworld 2 og Thief 3 med det nye kortet, og bakgrunn/skyer har en elendig rendering. Fargene er klart adskilte, og det finnes ikke glatte overganger. Dette gjelder KUN bakgrunn og himmel.

Far Cry har ikke det samme problemet lenger.

Noen som har noen råd? Tips til en god driver?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De siste driverne fra nVidia har ikke GF6800 på listen merkelig nok.

Får beskjed om at register ikke stemmer overens med driver, og når jeg oppdaterer manuelt, og velger inf. filen, kommer ikke kortet opp.

Men, jeg har ikke prøvd 61.80. Visste ikke om den.

Takk for tips!

Jeg skal teste den ut, og legge ut resultatet idag.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Nå er 61.80 driveren testet, dessverre uten noen endring i Homeworld 2 eller Thief 3.

Det står at en av filene i Direct X 9.0c er gammel og at det kan skape problemer. Vurderer å reinstallere 9.0b...

Det burde du sterkt vurdere, tror det er DirectX 9c som har ødelagt for deg, husk at 9c bare er en beta :thumbup:

Lenke til kommentar

Hold deg vekk fra 61.80.. der har eldre dato en 61.71.

Ville gått for DX9b og 61.36 eller 61.71. Jeg har ikke samme problem som du og jeg har ett 6800Ultra.

på nvnews.net har vert er rekke poster om crash og andre tinger fra folk som har DX9c så jeg har ikke giddet å teste det. Hvis du kan prøv og hoppe til bake til 9b. Husk å bruke drivercleaner.

Simon

Lenke til kommentar

Takk for gode tips!

Jeg skal hive ut DirectX 9.0c idag og hive inn andre drivere.

Kortet, ja! Det er veldig, veldig bra. Safe mode som man finner under Gainward Expert-Tool er på GT nivå, mens enhanced mode er som Ultra. Det når ikke Ultra extreme nivå i dette programmet, men det hadde jeg heller ikke ventet.

Jeg sitter på en 340W strømforsyning (eller var det 360? :hmm: ) og kommer nok til å bytte ut den. Det har ikke vært nødvendig så langt, men pcen får litt trøbbel under dynamic overclocking som msi bruker. Bortsett fra det som definitivt ser ut som driverproblemer, så ser det ut som om kortet tåler det meste av oppløsninger og innstillinger. herrrlig! karakter? full score.

Lenke til kommentar

Bra å høre ! når du får dratt en 3Dmark03 uklokket og kanskje klokket så må jeg og du sammenligne ! Jeg får mitt GeForce 6800ULTRA Golden sample 430MHz retail neste uke eller denne så ! JIPPI !

gratulere med ett kongekort !

treat it well, and it will treat u eaven better ! ;)

(noe jeg bare skrev) :p

Lenke til kommentar

Skal du og jeg sammenlikne når du har 430 Ultra og jeg maks får 420 og da lyser det rødt i hele rommet?? Vet du ikke at jeg hater å tape???

Ok, da. Men må gjøre noen endringer. Et par ting jeg må fixe med pcen. Vil ta noen dager. Gleder meg til test!

Lenke til kommentar
Skal du og jeg sammenlikne når du har 430 Ultra og jeg maks får 420 og da lyser det rødt i hele rommet?? Vet du ikke at jeg hater å tape???

Ok, da. Men må gjøre noen endringer. Et par ting jeg må fixe med pcen. Vil ta noen dager. Gleder meg til test!

Har det 2 molexer???

Lenke til kommentar

Har det 2 molexer???

nope

Lenke til kommentar

Har det 2 molexer???

nope

Hehe, endelig bekreftet ;)

Hørte du hadde fått kortet, klokker det bra?

03 score?

Lenke til kommentar

Har det 2 molexer???

nope

Hehe, endelig bekreftet ;)

Hørte du hadde fått kortet, klokker det bra?

03 score?

Har ikke fått hk'et enda, så jeg har ikke kunnet teste det enda, men får det i løpet av uka. :) Poster tester og greier da.

Lenke til kommentar

Har bestilt et Point Of View 6800GT nå, får det forhåpentligvis på lørdag.

Kunne ikke dy meg da netshop hadde dem inne. ;)

Det ble ikke mye x800xt på meg da, men er så lei av å plages med mx420 kortet mitt.

Ikke at det er feil på det, men det er jo så elendig ytelse på det :p

Hev forresten på en NEC 2510A og en raptor på bestillingen, gleder meg som en unge!! :D (nå er jo jeg det også da ;) )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...