Gå til innhold

6800GT eller hva?

defzx

Anbefalte innlegg

Kan se hvor høyt jeg kommer hvis jeg bare får installert 3dmark03. Hvilken driver anbefaler dere?

61,76, last ned fra www.guru3d.com

Fikk ikke starta 3dmark01 med den driveren.. :dontgetit:

Bruker 61,34 nå. Fikk 400pts mer enn med 61,72.

Hvor høyt får du klokka det da?

Rart at 3dmark ikke funker med 61.76, funker plettfritt her :)

Fikk det oppi 400/1140 stabilt nå! Kjørt 3dmark01 og AquaMark, siden jeg ikke klarer å installere 03.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var første benchmark med 6800GT kortet mitt kjørt. Å kjøre default er for pingler, så jeg kjøre likegodt opp til 420/1200 med en gang.

Dette resulterte i en score på 13200 i 3DMark2003.

Er nok endel mer å hente. Alt av småprogrammer sto på i bakgrunnen. 13500 skal ihvertfall gå greit. Dette er med orginal kjøler. Vannkjølingsblokka passet ikke :( Skal prøve å modifisere festene litt, hvis ikke får jeg kjøpe meg en 6800 vannblokk etterhvert.

Skal teste mer utover, så kommer jeg tilbake med mer.

Det at GT skal være dårligere enn X800Pro er ihvertfall en myte. Man klarer ikke over 13000 med ett vanlig X800Pro selv om det er overklokket, å det er ikke mange som klarer det med X800Pro@16Pipelines heller med orginal kjøling.

WoW!

Hvilket program brukte du til å klokke med?

Kortet mitt klarer ikke 420/1,05 engang det..

Coolbits2

Kjøpte du POV fra hwb?

Har hørt om en kis som bencha 14500 med X800 Pro --- > XT ;)

Lenke til kommentar

Ja, det var kanksje meg det :blush: Men uansett, det blir litt feil å sammenligne. 6800GT kortet mitt går på orginal kjøling. X800 kortet mitt kjørte jeg på vann, pluss at jeg hadde volt moddet det. Vent til vann kommer på plass på dette så skal jeg få like bra scores med 6800GT kortet mitt.

Å en ting til. Var det ikke du som nevnte at ATi kom til å knuse Nvidia i HL2? Ta en titt på denne testen. Her er både 6800Ultra, å X800XT med.

http://www.ixbt-labs.com/articles2/gffx/nv40-3-p4.html#p21

Bla ned til HL2 Beta testen........................neimen, ser jo ut som ATi fikk deng der også jo ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Ja, det var kanksje meg det  :blush:  Men uansett, det blir litt feil å sammenligne. 6800GT kortet mitt går på orginal kjøling. X800 kortet mitt kjørte jeg på vann, pluss at jeg hadde volt moddet det. Vent til vann kommer på plass på dette så skal jeg få like bra scores med 6800GT kortet mitt.

Å en ting til. Var det ikke du som nevnte at ATi kom til å knuse Nvidia i HL2? Ta en titt på denne testen. Her er både 6800Ultra, å X800XT med.

http://www.ixbt-labs.com/articles2/gffx/nv40-3-p4.html#p21

Bla ned til HL2 Beta testen........................neimen, ser jo ut som ATi fikk deng der også jo  ;)

:D

Når jeg tar på "bruk disse innstillingene ved oppstart" og går ut av alt til desktopen, så forsvinner haken jeg la ved.. Hvorfor skjer det??

Endret av Mortifer
Lenke til kommentar
Da var første benchmark med 6800GT kortet mitt kjørt. Å kjøre default er for pingler, så jeg kjøre likegodt opp til 420/1200 med en gang.

Er nok endel mer å hente. Alt av småprogrammer sto på i bakgrunnen. 13500 skal ihvertfall gå greit. Dette er med orginal kjøler. Vannkjølingsblokka passet ikke :( Skal prøve å modifisere festene litt, hvis ikke får jeg kjøpe meg en 6800 vannblokk etterhvert.

Det at GT skal være dårligere enn X800Pro er ihvertfall en myte. Man klarer ikke over 13000 med ett vanlig X800Pro selv om det er overklokket, å det er ikke mange som klarer det med X800Pro@16Pipelines heller med orginal kjøling.

WoW!

Coolbits2

Kjøpte du POV fra hwb?

Har ikke jeg og mange andre bedt deg om å pelle den jævla ATI ræva di ut av nVidia poster!?

DU ER IKKE ØNSKET!

Mortifer> Kommer du ikke høyere?

Lenke til kommentar

WoW!

Coolbits2

Kjøpte du POV fra hwb?

Har ikke jeg og mange andre bedt deg om å pelle den jævla ATI ræva di ut av nVidia poster!?

DU ER IKKE ØNSKET!

Mortifer> Kommer du ikke høyere?

Nei. Den hang seg i Ground Control II da... Trokke det er heeelt stabilt der. Alt går jo tilbake til std ved reboot! Skjønner ikke hvorfor. Har valgt at den skal beholde de innstillingene ved oppstart.

Lenke til kommentar

Du klokker vel med Coolbits?

Her funker det helt fint å bruke innstillinger ved oppstart, men hvis maskinen restarter under en runde 3DMark03, så kommer naturligvis std instillinger tilbake. Men kun da, hvertfall her.

Kasp: Ta en bolle, se på tv og slapp av ;)

Lenke til kommentar

Her funker det helt fint å bruke innstillinger ved oppstart, men hvis maskinen restarter under en runde 3DMark03, så kommer naturligvis std instillinger tilbake. Men kun da, hvertfall her.

Mortifer> Hadde samme problemet, last ned RivaTuner fra www.guru3d.com , funka for meg!

SupremeX> Tar det med ro, jeg, er bare dritt lei av at Merlin ALLTID skal komme med "X800PRO er best" bla bla bla.

Lenke til kommentar

Mortifer> Hadde samme problemet, last ned RivaTuner fra www.guru3d.com , funka for meg!

SupremeX> Tar det med ro, jeg, er bare dritt lei av at Merlin ALLTID skal komme med "X800PRO er best" bla bla bla.

Bruker PowerStrip nå. Funker greit. Trenger bare 3dmark03! :cry:

Lenke til kommentar

Aha, forstår.. Så litt på tidligere poster.

Det kan bli slitsomt i lengden :thumbdown:

Mortifer: www.futuremark.com -> download -> 3DMark03 (340) -> en eller annen server.

Lenke til kommentar

Aha, forstår.. Så litt på tidligere poster.

Det kan bli slitsomt i lengden :thumbdown:

Mortifer: www.futuremark.com -> download -> 3DMark03 (340) -> en eller annen server.

Har prøvd det.. ;)

Klokka CPU'en og minnet mitt litt nå. Det utgjorde stor forskjell i 01! :D

Lenke til kommentar

WoW!

Coolbits2

Finner bare coolbits ikke coolbits2.

Hvor kan jeg finne det?

Link?

Edit: Takk "ghbing" for link. ;)

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...