Gå til innhold

6800GT eller hva?

defzx

Anbefalte innlegg

Jeg Har fulgt med på skjermkortenes utvikling en god stund nå, eller sikkert helt siden jeg først fikk data. =) Jeg har 9800pro nå som jeg selger vekk får så å kjøpe Nvidia igjen.. jeg tror jeg velger nvidia da jeg synes 6800gt virker som et meget godt valg!

Jeg er enda usikker på om jeg skal ta 6800GT eller ikke og visst jeg velger 6800gt hvilken produsent skal jeg så velge og hvilken nettbutikk bør jeg handle fra?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt POV 6800GT klokker til 430/1150. Får 12700 i 3dmark2003.

Kortet blir VARMT, så varmt at det bekymrer meg. Etter å ha kjørt rthdribl en stund går kortet opp til rundt 85° celsius :cry: Vurderer å skru av fiks fakset over kjøleren og se om kjøeribba er montert riktig, og muligens kladde på litt AS5 istedet for hva som er der nå. Men sannsynligvis kommer jeg til å vente til det kommer kjøleløsninger som passer til disse kortene.

Forøvrig kan jeg anbefale kortet på det varmeste.

Lenke til kommentar

Jeg tror Gainward kortet som er Golden Sample (GS) vil gjøre jobben godt og.

Men POV kortet skulle visstnok ha 1.6ns minne og de jo spesifisert til 1200? Eller bommer jeg da?

Uansett, har sett allerede her på forumet at noen har fått det opp i Ultra hastighet, så tror ikke du trenger bekymre deg..

Lenke til kommentar

Men POV kortet skulle visstnok ha 1.6ns minne og de jo spesifisert til 1200? Eller bommer jeg da?

Uansett, har sett allerede her på forumet at noen har fått det opp i Ultra hastighet, så tror ikke du trenger bekymre deg..

Gainward GT Golden Sample har også 1,6ns minne, og folk sier det også har to molex. Henter mitt i morgen, så jeg får se da! :dribble:

Lenke til kommentar

Gainward GT Golden Sample har også 1,6ns minne, og folk sier det også har to molex. Henter mitt i morgen, så jeg får se da! :dribble:

Bra! kom med en tilbakemelding da! Litt test resultater kansje? klokke den litt?

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt Gainward GF6800GT på fredag. Det har nok bare en stk molex. Det kortet jeg mottok hadde forsåvidt også bare en kondensator (den andre datt av da jeg tok kortet ut av posen - den var ikke festet). 2 timer etter at jeg hentet det, måtte jeg sende det tilbake til pcutstyr. Men der er det ferieavvikling, samt at de må undersøke nøye om de skal påstå at jeg har gjort noe galt her.

arg. Det var den moroa.

Men lykke til med kortet! Det så forresten helt ut som nVidias standard; ingen fancy løsninger fra Gainwards side.

-sanyar

Lenke til kommentar

Bra! kom med en tilbakemelding da! Litt test resultater kansje? klokke den litt?

Det skal jeg gjøre!

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt POV6800GT i helgen.

Var litt usikker på hvor bra det ville funke i min nå snart 2 år gamle maskin.

P4 2.5

1 GB Ram

POV 6800GT

Score i 3D-Mark (uklokka)

9961 :cool:

Jeg er meget fornøyd og gleder meg som en unge til 13.august!!

Lenke til kommentar

nå ser jeg at maskinen din tapper kortet for mye poeng og u har fått ett overkill ! men slik er det ! har sett flere med 6800GT kort som har kommet opp i 11000 i 03 men har sikkert med bedre CPU, osv..og da snakker jeg om andre her på forumet ! :cool: men fin poeng score uansett det der !

gratulere med konge kort !

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

Ja, det stemmer nok det. Kortet er nok litt overkill for maskinen min. Men nå har jeg iallefall et bra kort om jeg skulle bestemme meg for å kjøpe ny maskin.

Men jeg ble likevel imponert over at jeg fikk så høyt i 03 med den gamle maskinen min. Jeg klokka det opp til 365MHZ og fikk over 10000, men jeg har satt det tilbake igjen. Grafikken er bra nok som den er. (Jeg har ikke noe erfaring med klokking og er redd for at jeg skal ødelegge noe...)

edit:

Takk skal du ha!! Endret av IceCone
Lenke til kommentar
Ja, det stemmer nok det. Kortet er nok litt overkill for maskinen min. Men nå har jeg iallefall et bra kort om jeg skulle bestemme meg for å kjøpe ny maskin.

Men jeg ble likevel imponert over at jeg fikk så høyt i 03 med den gamle maskinen min. Jeg klokka det opp til 365MHZ og fikk over 10000, men jeg har satt det tilbake igjen. Grafikken er bra nok som den er. (Jeg har ikke noe erfaring med klokking og er redd for at jeg skal ødelegge noe...)

edit:

Takk skal du ha!!

Du kan sikkert fint klokke det opp til 420 på core, ikke noe farlig, det ;)

Så lenge du bare klokker frekvensene på core og minne og ikke noe voltmodding, så er det ikke NOE farlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...