Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel linje problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste ukene hatt problemer med NGT linjen min. Jeg har for øyeblikket Summer Quatro som vil si 4mb nedlasting og 0.7mb opplasting.

Problemet er at linjen min streiker rundt 2-3 ganger daglig og jeg må dra ut strømledningen på modemet og sette den inn igjen for å få tilbake internett. Jeg har ikke hatt noen problemer med NGT linja før. Er det noen andre som har lignende problem og/eller noen som vet hva som må gjøres for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på "endringsweb" sidene til NGT, og velg å konfigruere routeren.

NB! Husk å velg rett router!

Når du logger inn, vil du mest sansynligvis bli bedt om å oppgradere firmware.

Gjør dette. IKKE slå av modemet, trekk ut nettverkskabelen, whatever, mens dette pågår.

Lykke til.

:)

Lenke til kommentar

Vel etter å ha snakket med NGT kundeservice sende de meg en ny router. Annen modell av Netopia enn den jeg hadde, å det virker som det fungerer fint. Kan routere bli "skadet" over tid og slutte å fungerer ordentlig?

Lenke til kommentar
Vel etter å ha snakket med NGT kundeservice sende de meg en ny router. Annen modell av Netopia enn den jeg hadde, å det virker som det fungerer fint. Kan routere bli "skadet" over tid og slutte å fungerer ordentlig?

Hvis den bare fungerte i en uke kan det være at det har vært en svakhet i en komponent inni boksen. Og at det er det som utgjorde feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...