KimNK Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Vurderte å bestille ein del ting hos siba og lurer på om nokon har erfaringar derfra? Ser ut til at dei holder til i sverige (?) har det mykje å sei på leveringstida? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 De har butikker i Norge, blant annet i Stavanger. Er generelt billige, ligger stort sett likt eller litt under i pris med Elkjøp og Lefdal... dog kjører de ofte andre varer/merker enn disse. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg handla condition zero derfra! ikkeno å utsette på den! Lenke til kommentar
Valent Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Suger på pris, men de er greie ellers, support suger, pris suger. og de er svensker. Trengs det å si mer? skal du kjøpe dvdfilmer/pc spill. så er de sikkert et o.k valg Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Vel, jeg kjenner ikke til web-shoppen deres, men jeg bestilte komfyren min derfra. Betalte 1000,- i forskudd mot skriftlig garanti om at ovnen skulle komme innen 1 uke. Etter en uke fikk jeg en hyggelig telefon, ovnen jeg hadde bestilt var ikke i produksjon lenger, men jeg kunne få en eldre modell og det til bare 1000,- kroner mer enn den jeg hadde bestilt! Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. Unødvendig og si kommer jeg aldri til å handle der igjen, uansett tilbud! Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Endret 11. juli 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Vel, jeg kjenner ikke til web-shoppen deres, men jeg bestilte komfyren min derfra. Betalte 1000,- i forskudd mot skriftlig garanti om at ovnen skulle komme innen 1 uke.Etter en uke fikk jeg en hyggelig telefon, ovnen jeg hadde bestilt var ikke i produksjon lenger, men jeg kunne få en eldre modell og det til bare 1000,- kroner mer enn den jeg hadde bestilt! Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. Unødvendig og si kommer jeg aldri til å handle der igjen, uansett tilbud! Blir irritert når jeg hører slike historier.. Hvordan kan de reklamere for produkter som er utav produksjon og på toppen av det hele tilby kunden ett gammelt produkt for 1000.- mer. På toppen av det hele er det en stakkars butikkselger med minimumslønn som skal svi for at Siba har driti på draget, slike butikker burde vært kastet ut av Norge. Liknende personalbehandling har jeg faktisk bare vært borti engang før og det var i en midlertidig jobb i en annen svensk jernvare/data/krimskram kjede, tok det med ett smil den mnd det varte, men synes synd på de fast ansatte og kommer definitivt ikke til å handle der mer. Glad jeg selv aldri har handlet _noe_ på Siba, årsaken er at billigvarene de har ofte også er billigdritt utenom. Dvs de har aldri hatt noe jeg har vurdert i forhold til liknende varer hos Elkjøp eller Expert. Lenke til kommentar
butare Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Siba har butikk på Alna i Oslo. Kjøpt en del spill og filmer der. Funnet Xbox og pc spill til mega priser. Så de har noen veldige gode tilbud innimellom. Web konseptet deres har jeg desverre ikke prøvd. Edit:skrivefeil Endret 11. juli 2004 av butare Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Vel, jeg kjenner ikke til web-shoppen deres, men jeg bestilte komfyren min derfra. Betalte 1000,- i forskudd mot skriftlig garanti om at ovnen skulle komme innen 1 uke.Etter en uke fikk jeg en hyggelig telefon, ovnen jeg hadde bestilt var ikke i produksjon lenger, men jeg kunne få en eldre modell og det til bare 1000,- kroner mer enn den jeg hadde bestilt! Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. Unødvendig og si kommer jeg aldri til å handle der igjen, uansett tilbud! Det er vel da man lar dem trekke selgeren i lønn, og kontakter selgeren privat og støtter ham i å kontakte arbeidstilsynet. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Siba har ikke webbutikk. Det er kun mulig å se på varene på nettet, og deretter gå i butikkene deres for å handle. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Ja, de har..... http://www.siba.no/Info/infosection.aspx?s...340&itemid=1590 Lenke til kommentar
xoop Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Siba har ikke webbutikk. Det er kun mulig å se på varene på nettet, og deretter gå i butikkene deres for å handle. Det har de vel, de opererer jo til og med med to priser i enkelte tilfeller internettpris og butikkpris. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg. mvh vegard nerland salgskonsulent computercity sandvika Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg. mvh vegard nerland salgskonsulent computercity sandvika Jepp. Det er det ingen store kjeder som gjør. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg. mvh vegard nerland salgskonsulent computercity sandvika Jepp. Det er det ingen store kjeder som gjør. Det er ikke lov og trekke selger i lønn heller Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Endte opp med telefon til forbrukerrådet og krangel i butikk, hvor jeg fikk beskjed om at pengene de tapte på å gi meg en lik/bedre vare enn det jeg hadde bestilt, kom til å bli trukket fra lønna til selgeren. heh...jeg kan med 100% sikkerhet si at det du sier der er feil. jobber i konsernet, ikke på siba, og selger trekkes ikke i lønn om de må selge et produkt billigere til deg. mvh vegard nerland salgskonsulent computercity sandvika Jepp. Det er det ingen store kjeder som gjør. Det er ikke lov og trekke selger i lønn heller Nettop derfor man kan gå til arbeidstilsynet dersom de gjør det. Om kunden og selger samarbeider litt, ville bedriften stillt ganske svakt om de faktisk gjennomførte dette. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Siba har ikke webbutikk. Det er kun mulig å se på varene på nettet, og deretter gå i butikkene deres for å handle. Det har de vel, de opererer jo til og med med to priser i enkelte tilfeller internettpris og butikkpris. Ja. Sorry. Jeg tenkte på Lefdal Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 tja, tilfeldigvis vet jeg at enkelte har rantet stygt om siba *etter* kjøp, i forbindelse med reklamasjon. de er visst ikke kjappest, de som jobber og styrer den butikken... Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 tja, tilfeldigvis vet jeg at enkelte har rantet stygt om siba *etter* kjøp, i forbindelse med reklamasjon. de er visst ikke kjappest, de som jobber og styrer den butikken... Var han sint? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Den saken oppstod jo rett etter at butikken åpnet, så naturlignok var ikke alle rutine, etc. på plass, skulle jeg tro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå