Greez Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei sann! Jeg hadde 1 seagate baracuda s-ata 120gb og en 200gb av samme sort. Diskene stod i et I&S kabinett, hovedkortet er et Asus p4c800-e deluxe. Psu'en var en chiftech 360w. Alt begynte sånn: Jeg installerte den nye 200gb'en som s-ata disk nummer 2.(ingen av diskene stod i raid, hadde heller ikke installert drivere under windows intallasjon.Men det skulle ikke gi noen betydning når disken funket fint). Etter å ha formatert og defragmentert den nye 200gb kopierte jeg dill og dall på den. Men så begynte jeg å høre knittre lyder fra den når den ikke jobbet. Og senere fikk jeg feil meldinger på skjermen. Disken døde helt. Et par dager senere reagerte den andre disken min nesten likens og døde helt den også. Mistet masse viktig data. Har foresten overklokket fsb engang til 260 og da har pc'en stått på i 3timer med den. Uten Agp\pci lock på. Men alt funket fint etterpå i flere måneder. Kan det være kontrolleren på hk som har forårsaket dette? S-ata driveren? Overklokking? Eller hva? Takker VELDIG VELDIG for svar! Mvh Greez Lenke til kommentar
oycob Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Var det de eneste diskene du hadde i boksen, eller var det flere som ikke døde? Høres veldig merkelig ut... Kassa har ikek fått noe støt el.l. under frakting etc da? og så til slutt må jeg bare spørre: Hvorfor i all verden formaterer du, og så defragmenterer rett etterpå?? Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 hvis feilen kom etter at du la til en disk tenker jeg: VARME... Knitrelyden høres ut som diskkrasj, noe som kan skje når disken blir for varm...et lite mikroskopisk "korn" av disken har løsnet, og kommer mellom lesehode og disk, og river av et til, tilslutt er hele disken fysisk ødelagt, og da klarer ikke engang IBAS å rekonstruere innholdet. Disker begynner å feile når temperaturen kommer et lite stykke over 50-60 grader... Lenke til kommentar
Greez Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 oycob: Det var de eneste diskene jeg hadde i pc'en ja. Begge s-ata disker. Jeg bygde pc'en for lenge siden og pc'en har blitt fraktet mye men har ikke hørt noen ulyder etter frakt, og 200gb harddisken min har ikke vært i frakt sammen med resten av pc'en.(har ikke mistet kassen i gulvet eller noe, kanskje ha donket litt forsiktig på den under frakt uten det kommer bulk eller noe i den.) Jeg prøvde defragmentering på 200gb'en etter jeg hørte lyden etter jeg hadde kopiert filer til den. tuvmarke: Jeg har veldig god kjøling på harddiskene så det skal ikke være problemet. Harddiskene lå på 25-32'C. Har aldri gått over den tempen før. Lenke til kommentar
Greez Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Noen som vet hva problemet er når varme ikke er problemet? Takker veldig for svar! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Det kan godt være overklokkinga siden du ikke hadde PCI-lås og 260MHz FSB (39,3MHz PCI). Prøv diskene i en annen PC, kanskje det bare var kontrolleren som røk. Lenke til kommentar
Greez Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Overklokkingen skjede for 4måneder siden, og 120gb disken hadde funkert fint før, jeg byttet til et I&S kabinett. Før stod pc'en min i et chiftech. Det var skitent det I&S kabinettet , men tror ikke det har noe med saken?!. Har desverre ikke sjans til å prøve diskene i en annen pc. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 260 fsb blir da (260/6) 43,3mhz pci buss? Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sjekk denne linken Dette er en feilmelding jeg selv la inn på et annet forum. Overall, er jeg langt i fra noe fornøyd med mine to stk Seagate 120Gb S-ATA disker. Jeg har nå, etter nesten 1 år med konstante problemer, fått løst det. Jeg skiftet hovedkort. Diskene har i allefall sluttet å lage "klikkelyden". Lenke til kommentar
Greez Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Skal prøve å bytte hele oppsettet. Da BØR harddiskene funke helt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå