Gå til innhold

absentVOID v4.0 || Ferdig side lagt ut!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin side Arve :)

Synd at IE sin møkkabrowser aldri klarer og vise en dritt riktig..

Nei, det er synd. Skammer meg for at jeg bruker IE, men får søren meg ikke lov å installere noe kvalitetsprogramvare på denne pcen...

Jeg digget designet :lol:

Lenke til kommentar

Meget pen side Arve, en klar forbedring fra forrige beta :thumbup:

Liker beskrivelsene som kommer opp ved mouseover, som for øvrig er en veldig smooth en ;)

Smart med mulighet for å velge fontstørrelse også, selv om den her ble litt for stor..

Som de fleste av dine arbeider med absentVOID, unntatt forrige beta, er dette knallbra :)

Lenke til kommentar

Design:

- hvis det i header er en by, kunne den finpusses litt

- litt mørkt det feltet nederst. en fin kontrast, men ennå litt for mørkt

- synes at punktene der borderne møtes er snodige, spess like ved menyen, oppe

- skille mellom header og innhold? alle ser hva som er hva, men for å fylle på i

slaktet her må jeg finne på noe å skrive ;)

- litt mye drop shadow på fonta i menyen?

- oransjen er kanskje litt skitten?

- litt lagg og smårusk i menyen

- en tredje farge kunne friska

+ helt garantert den beste absentVOID i denne historien

+ stilig detalj, det med utropstegn i den nederst boksen

+ mycket stilig by, og i tillegg en veldig god idè

+ fargene passer godt sammen, stort sett

Typografi:

- litt mer spacing? noe av det er til få klaustrofobi av

- noe ensformig typevalg. samme fonta går igjen, dog i litt forskjellige farger

- noen steder noe vel tydelige mouseovere, spess i copyright-feltet

- mouseover i innholdsfeltet er noe lys. kan gi noe problemer på eldre skjermer

- en smule overdreven letter-spacing på h3

+ store, godt leselige fonter

+ pene lister, tydelig innrykk, kanskje en smule voldsomme buttons

+ tydelig hva som er linker, samtidig som de ikke dominerer designet

og trekker oppmerksomhet

Brukervennlighet:

Bedre enn noen gang! Så enkelt! Men er fremdeles spent på hvordan du

enkelt, rent, appellerende og oversiktlig skal klare å presentere arbeider.

Leter fremdeles etter litt arbeider på indexen. ;)

Kjapp konklusjon:

Den beste absentVOIDen så langt, men ikke ditt beste verk.

Savner gamle gode takter ennå, men dette er på riktig vei.

Stå på videre! :thumbup: Dette var et lyspunkt!

Lenke til kommentar

Takk for den Dunestar! Skal få sett på det når eg kommer heim fra jobb :p

- oransjen er kanskje litt skitten?

Nei - eg digger den :D

- litt lagg og smårusk i menyen

Klar over det, aner ikkje ka eg skal gjøre... Er PGA cache greia til IE elns... har ikkje opplevd det sjøl, og det er jo berre snakk om ett bilde per menyelement (prøvd i IE6 og IE5)

- en tredje farge kunne friska

Mulig, har prøvd litt med både blått, grønt og forskjellige rødfarger, men ingen "slo an" :\ Kan sjå meir på det, though, om det er et ønske.

Ellers er eg enig i alt i Design lista di :)

Under typografi er eg enig med alt, og skal få gjort noke med alt - bortsett fra letterspacing i h3 - den er heilt normal og ikkje særlig overdreven.. iallefall ikkje her hos meg... dine instillinger kanskje? ;)

Jada jada, skal jobbe en del med porteføljedelen, og korleis eg skal vise fram arbeid - også på framsida. :woot:

Takk for all kritikk så langt!

Lenke til kommentar

ARGH DEN MENYEN PLAGER MEG! Herrejesus da!

Altså - kver menyting har ETT bilde til både vanlig og mouseoverstate, ergo er det berre teit at den flickeringa skjer. Fatter ikkje korleis eg skal få fiksa det. Epsilon gav meg noke, men tydeligvis så funka det ikkje som det burde.

Har heller ikkje opplevd den flashinga sjøl - testa i Opera, IE6 og IE5.

Lenke til kommentar
Under typografi er eg enig med alt, og skal få gjort noke med alt - bortsett fra letterspacing i h3 - den er heilt normal og ikkje særlig overdreven.. iallefall ikkje her hos meg... dine instillinger kanskje? ;)

Okei. Isåfall hadde det kanskje vært lurt med litt letter-spacing? ;)

Ikke mine instillinger, ihvertfall.

Ser du har skifta til Arial isteden. Det funka bra på h3,

men ikke på h2, synes jeg. ;)

Lenke til kommentar

Arve: Pen side. Ikke la noen sånne idiotbugs som "JEG HOVERER SUPER-RASKT OVER MENYEN SAMTIDIG SOM JEG SLÅR AV OG PÅ GRESSKLIPPEREN DA BLINKER NOE NEDE I VENSTRE HJØRNEEE:...." :shrug:

Pen side. Eneste jeg hadde å pirke på var de røde borderene mellom menyknappene. Og hvis du vil fixe menyen enda litt til, slik at du slipper å ha den i bakhodet:

http://css.maxdesign.com.au/listamatic/index.htm

Lenke til kommentar
Arve: Pen side. Ikke la noen sånne idiotbugs som "JEG HOVERER SUPER-RASKT OVER MENYEN SAMTIDIG SOM JEG SLÅR AV OG PÅ GRESSKLIPPEREN DA BLINKER NOE NEDE I VENSTRE HJØRNEEE:...." :shrug:

Har du sett siden i Firefox? Hvis du hadde det ville du ikke bagatellisert flickeringen i menyen - tro meg.

Lenke til kommentar

Pen side. Eneste jeg hadde å pirke på var de røde borderene mellom menyknappene. Og hvis du vil fixe menyen enda litt til, slik at du slipper å ha den i bakhodet:

http://css.maxdesign.com.au/listamatic/index.htm

Eg bad om hard kritikk, på alt - alt. Eg får hard kritikk, på alt. Så enkelt er det, det er et problem, og eg veit om det, men veit ikkje korleis eg skal få fiksa det skikkelig.. Er noke .htaccess greier som skal til trur eg.

Dunestar: skifta tilbake til trebuchet i h2, og gav h3 litt letterspacing. fornøyd?! :p

edit: og eg lurer på ka linken din er godt for..

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Har du sett siden i Firefox? Hvis du hadde det ville du ikke bagatellisert flickeringen i menyen - tro meg.

Argh! Agreed. :cry:

Lenke til kommentar
Epsilon gav meg noke, men tydeligvis så funka det ikkje som det burde.

Merk at «Cache-Control»-feltet til bildene dine fortsatt ikke er som det skal være. Slik det er nå, står det

Cache-Control: max-age=86400, must-revalidate, max-age=86400

Dette skal i stedet være

Cache-Control: max-age=86400, must-revalidate

Du kan bruke nettjenesten HTTP Header Viewer til å sjekke HTTP-feltene som serveren din sender ut.

Det kan også være et forsøkt verdt å deaktivere «Vary»-feltet for Internet Explorer, som beskrevet på Dan Edwards side om problemet (det ser ut til at «‘Expires’-løsningen» endelig er offisiell).

Edit: Til alle som opplever «blinking» i Internet Explorer, kan dere prøve menyen på dette Demoted Designs-utkastet også? Denne vises nemlig helt korrekt i Mozilla Firefox hos meg (versjon 0.9.2), og er også basert på CSS.

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar

Nam, ! Jeg orker ikke å lese hele posten, men dette var jaggu flott jobba :D

PS: Menyen din har du laget på en dårlig måte som gjør at den blinker ved mouseover. Ser også at hele menyen skiftes ut når man 'hovrer' et element ?? :hrmm:

FireFox 0.9.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...