Arve Systad Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Sida er da så godt som ferdig, litt innhold mangler jo, men ellers ganske DONE. Link i signatur. Fortsett gjern å kritisere Endret 23. juli 2004 av arve87 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) SOLEKLAR forbedring fra forrige versjon, det finnes det ingen som helst tvil om. Jeg liker veldig godt hvordan hele siden "kommer ut" av bildet, den delen var veldig vellykket og original. Ga hele siden et "mykt" preg som jeg likte veldig godt. Når det kommer til typografien din, så setter jeg spørsmålstegn som vanlig. Alt virker veldig "trykket sammen" og teksten (font) blir litt for skarpt i det ellers så myke designet. Byen i bakgrunnen var kanontøff, og akkurat nok til å gi det et proffesjonelt preg! Meny/skillelinje kunne nok til fordel være løst på en annen måte, selv om jeg ikke vet helt hvordan. Liker allikevel selve menyen. Har egentlig ikke så veldig mye konstruktivt å komme med, uten om at jeg for det første vil anbefale deg å prøve ut andre fonter og/eller størrelser, samt kanskje hive på et mønster av noe slag i bakgrunnen, ble veldig tomt bak der. Liker den veldig mye bedre enn de siste versjonene som har kommet ut, men jeg savner enda v1, som soleklart har vært den beste. Endret 10. juli 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Leon Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Mitt førsteinntrykk var: Skikkelige bra saker, vesentlig mye bedre enn forrige utkast, det skal du ha! Sida er flott, med et profesjonelt preg. Greiene i header (vet ikke helt om det skal forestille en by, menmen) var stilige, og ”gjorde” sida, hvis du forstår hva jeg mener. Jeg er fan av Oransj (med stor O), så fargevalget er jeg kanskje litt for inhabil til å bedømme, men jeg må bare si at Oransje kombinert med den lyse gråfargen, og hvit, er rett og slett genial! Ang. typografien din, så må jeg si at den er bra. Liker spesielt infoboksen nederst, og lista med ”stiplalinje” over og under. Men som PoleCat påpeker, er kanskje fonten litt for kvass sammen med det myke designet. Ang. Konstruktiv kritikk som jeg kan yte; - Footer blir litt tom etter min mening, kanskje ”motivet” i headeren kunne legges inn i footeren på noen måte? (eventuelt lage noe lignende) Tenker da på en overgang fra hvit til oransje.. - Jeg synes menykolonna ble litt tom, samtidig som at hover på menyen ble litt kjedelig. Fikk i denne sammenheng følgende idé: Jeg ser at du har en pil i den lille runde boksen i menyen. Hvis du beholder samme bakgrunnsendring som du har nå, men samtidig får pila til å peke nedover. Så vil dette gi en fin hovereffekt. Samtidig, kan du bruke den tomme kolonna til å skrive kort info om undermenyen, som popper opp på hover. (for eksempel; musepeker over ”portfolio” -> pila på knappen snur seg -> i kolonnen kommer dette: ”portefølje, kort sammendrag av mine verker”) Håper du forstår mine kryptiske tanker Stå på! (obs. skirvleleifer forrekmomer) Edit: Orddeling! Orddeling! Orddeling! Endret 11. juli 2004 av tipp-ex Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Definitivt en forbedring, Arve Men det er en og annen ting jeg la merke til: Likte ikke helt den oransje borderen rundt alt. Oppe ved headeren der den skiller "byen" fra den hvite ytterste kanten passer den bra, men når den har helt hvitt område på begge sider slik den har på sidene, så den ikke så fresh ut lenger. Kanskje litt for fet? Likte menyen, men syns den ble et par hakk for stor Oppe i header, er det bare meg eller er området rett under den oransje borderen mørkere i meny-kolonnen enn i innholdskolonnen? Det så litt rart ut... Footern var litt skarp. Litt for stort område til å bruke så sterk farge, spør du meg Nå må jeg sove.... Lenke til kommentar
joffar Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Ok.. Likte fargevalget, behagelig.. Grei mouseover. Liker viktig og liste boksen.. Vet ikke helt om jeg liker headeren.. Absent VOID.com er pent, og bakgrunnen av noe som ser ut som en silhuett av en by med noen litt rare bygninger er grei, men synes ikke at den oransje streken i headeren, der menyen ligger passet helt inn. Litt tom på høyresiden, men det kan vel hende at du har noe å fylle inn der. (Tipp-ex har forøvrige en grei fin ide der..) For stor kontrast mellom header og footer.. header har nærmest ingen farge, mens footer har en fin men kraftig farge. For meg fører det til at oppmerskomheten min dras til footer. Menyen er grei i 1600... men synes den blir litt kraftig i 1024... Fonten er grei, men synes som andre at menyen blir litt trykt isammen. Designmessig synes jeg at siden blir litt kjedelig... selv med det oransje som spreker den opp en del.. Det er liksom en firkant med meny på høyre siden. Mye små pirk her, men men.. alt i alt en grei side.... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Veldig, veldig stilig! Kun småtterier som gjør at du ikke får toppkarakter. Dette liker jeg ikke: Synes det blir litt rart med de feite oransje bordene rundt alt. Footer ble veldig, VELDIG oransj og alt for tydelig. Ville valgt en passende grå border rundt alt og gi footer den fargen istedenfor oransj. Fonten i menyen skiller seg for mye ut. Liker ikke at det er tre forskjellige fonter på en side. En til header/footer/meny og en til innhold liker jeg best. Hover-fargen i menyen ble en liten bommert føler jeg, den ble alt for rød i forhold til resten av siden. Tre utropstegn i info-boksen på bunn virker bare masete, ett holder! Dette digger jeg: Byen i bakgrunn i header, veldig tøft! Layout med meny på høyre side er veldig stilig. Smooooooth overgang fra bakgrunnsfargen til resten! Oioi! XHTML 1.0 Strict! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Okei - takk for all fåreløpig kritikk, skal sjå ka eg får gjort noke med. - Den oransje linja rundt vil eg beholde, det er liksom den som "bærer" sida. Og ja, eg har prøvd uten, men da blei det for det første vanskelig å bruke farger i det heile tatt uten at det kræsja, og for det andre blei det veldig tamt. - Ser at menyen har fått litt blanda kritikk - eg er ikkje heilt fornøyd med den sjøl heller, så den vil eg prøve å endre på et vis. Ang din idè, "tipp-ex" - den var bra! Trur faktisk eg har lyst å prøve ut nettopp det der - Footer, den er litt for kraftig jah, det ser eg.. Skal sjå ka eg får gjort med den. - For "hard" tekst - mulig, skal prøve litt andre fonter og sånt, og sjå om det blir bedre Edit: bytta fra tahoma til Trebuchet MS som "førstefont" - og letta litt på fargen.. blei det bedre? IMO ja Forandra fonten i menyen også. edit2: lagt til print-stylesheet, samt en styleswitcher mellom store/normal fonts. forandra mouseover til å få pila til å peike nedover. Skal få til å vise tekst under menyen ved mouseover, men kan ikkje bruke absolutt posisjonering, så eg må trikse litt her trur eg.. det får skje seinare en gang. edit3: fiksa mouseoverpouptekst i menyen også da var det berre litt designmessige ting å fikse på igjen Endret 11. juli 2004 av arve87 Lenke til kommentar
elec Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 det meste av kritikk har vel allerede blitt sagt, siden var kjempefin en stor forbedring i forhold til den forrige betaen. men jeg la merke til en ting, w3c validatoren fant 2 feil i xhtmlen din. bare småpirk, men kanskje verdt å rette på? ellers kjempefin side Lenke til kommentar
Leon Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Må bare si at andreutkastet ble genialt! rett og slett.. Personlig så liker jeg å ha overskriftene i kun store bokstaver, når jeg bruker Trebuchet MS.. (Prøve?) og ja, validier, validier, validier! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) No har eg renska litt bugs, fiksa litt pitt og pjatt, så da gjenstår det berre finpussing av designet sjøl. Herregud for en mistolking IE klarer å prestere av og til, det er nesten morsomt... :\ ...og innholdet må på plass selfølgelig... Personlig så liker jeg å ha overskriftene i kun store bokstaver, når jeg bruker Trebuchet MS.. (Prøve?) Hmm, neh, liker det ikkje anna enn av og til, og trebuchet er den fonten som passer minst med det Endret 11. juli 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Leon Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 *teste sida i Internet Exploder..* jeg får denne buggen på mouseoveren, i IE... Forøvrig, i FireFox skjer noe lignende, men bare som et lite blink.... Lenke til kommentar
Leon Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) [Lys, treg stemme] *innihelvete, ein, ein, ein, ein, dobbel!!* [/Lys, treg stemme] altså: først så locker forumet opp, så spontanrebooter drittpc'n min, og så har jeg klart å få en dobbel!!. Endret 11. juli 2004 av tipp-ex Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Samme her... bør du få fikset. Var konge det designet! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Får en stygg bug i Opera 7.5 også, men får ikke lastet den opp pga. møkkaserver som er nede.. Siden din validerer heller ikke.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) akkurat no er det sikkert litt bugs rundtom... sliter litt med å få fiksa visse ting og da blir det masse opplasting/utbytting av filer, som forårsaker at bilder ikkje blir loada og sånt... Be patient edit: no SKAL alle ting funke fint i alle browsere, vist ikkje blir eg sur. edit2: krympa menyen litt, og endra mouseover farge. IMO blei det bedre Takk til epsilon for hjelp Endret 11. juli 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Buggen er der enda i IE... selv om tomrommet varer litt kortere nå. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Buggen er der enda i IE... selv om tomrommet varer litt kortere nå. sikker? hmm, prøv å refresh og sjå om det kommer seg.. om problemet er der fortsatt, så ta screenshot og legg ut... IE6, right? Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 IE6 ja. Se her for screenshot Denne effekten fikk jeg når jeg rullet musen over menyen fort. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Virker som det trengs et lite pre-load script, så bildene kommer med en gang.... er altså ikke helt sikker, for jeg har ikke sjekka om du har et fra før av, og dessuten er jeg ikke den flinkeste med sånt heller da... Lenke til kommentar
joffar Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 For meg så virker det som det er ett IE problem, da det virker fint med både FF og Opera.. vet ikke om IE er litt tyngre å kjøre for maskinene slik at det lagger litt, og derver ikke rekker å vise brukeren mouseoveren, eller om det er ett IE hack i CSS filen som gjør det... Men men som galskapen sier jeg er bare en amatør også.. Fine oppgraderinger på siden din da! Bug?? Virker som større font bare virker for en side, dersom jeg oppfrisker skjermen blir skriften liten igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå