Gå til innhold

Blåskjerm i XP

Anbefalte innlegg

Hei

Har begynt å få blåskjerm i XP i det siste av og til. Har ikke installert noen ny hardware, antivirus er oppdatert, og ad-aware oppdatert og kjørt. Skrev av det som stod på skjermen sist jeg fikk blåskjerm, og håper noen kan 'oversette' dette.

driver_irql_not_less_or_equal

tcpip.sys

address F6C55004 base at F6C54000 Datestamp 3d6de222

Blir veldig glad hvis noen har peiling til hva jeg må gjære for å fikse dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynligvis en driverfeil.

Tatt fra http://aumha.org/win5/kbestop.htm hvor du finner de fleste feilkoder som er i Windows.

0x0000000A: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

(Click to consult the online Win XP Resource Kit article, or see Windows 2000 Professional Resource Kit, p. 1539.)

Typically due to a bad driver, or faulty or incompatible hardware or software. Use the General Troubleshooting of STOP Messages checklist above. Technically, this error condition means that a kernel-mode process or driver tried to access a memory location to which it did not have permission, or at a kernel Interrupt ReQuest Level (IRQL) that was too high. (A kernel-mode process can access only other processes that have an IRQL lower than, or equal to, its own.)

Lenke til kommentar

Satt nettopp og leste den artikkelen, men klarer ikek helt å finne ut hvilken driver det kan være. Har et gammelt sn3200 PCI nettverkskort i tillegg til det som er på HK'et, som ikke har XP-driver. Men windows finner det som et realtek 8129 kort. Kortet funker jo greit, og har gjort i lang tid. Kan det være det som er prob. ?

mvh

Lenke til kommentar

Det kan være det, men tviler litt. Har du et PCI kort i den PCI porten nærmest AGP porten? Dette kan resultere i problemer siden den de da som oftest deler IRQ adresse.

Tror jeg vil anbefale deg å besøke Windows Update, kanskje den finner noen driver anbefalinger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...