AMD_Bruker Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei Har begynt å få blåskjerm i XP i det siste av og til. Har ikke installert noen ny hardware, antivirus er oppdatert, og ad-aware oppdatert og kjørt. Skrev av det som stod på skjermen sist jeg fikk blåskjerm, og håper noen kan 'oversette' dette. driver_irql_not_less_or_equal tcpip.sys address F6C55004 base at F6C54000 Datestamp 3d6de222 Blir veldig glad hvis noen har peiling til hva jeg må gjære for å fikse dette.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Mest sannsynligvis en driverfeil. Tatt fra http://aumha.org/win5/kbestop.htm hvor du finner de fleste feilkoder som er i Windows. 0x0000000A: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL(Click to consult the online Win XP Resource Kit article, or see Windows 2000 Professional Resource Kit, p. 1539.) Typically due to a bad driver, or faulty or incompatible hardware or software. Use the General Troubleshooting of STOP Messages checklist above. Technically, this error condition means that a kernel-mode process or driver tried to access a memory location to which it did not have permission, or at a kernel Interrupt ReQuest Level (IRQL) that was too high. (A kernel-mode process can access only other processes that have an IRQL lower than, or equal to, its own.) Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Satt nettopp og leste den artikkelen, men klarer ikek helt å finne ut hvilken driver det kan være. Har et gammelt sn3200 PCI nettverkskort i tillegg til det som er på HK'et, som ikke har XP-driver. Men windows finner det som et realtek 8129 kort. Kortet funker jo greit, og har gjort i lang tid. Kan det være det som er prob. ? mvh Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Det kan være det, men tviler litt. Har du et PCI kort i den PCI porten nærmest AGP porten? Dette kan resultere i problemer siden den de da som oftest deler IRQ adresse. Tror jeg vil anbefale deg å besøke Windows Update, kanskje den finner noen driver anbefalinger.. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 væer der, uten å finne noen ny driver. Skal teste med et annet nettverkskort. Må bare finne driver, så bytter jeg med Fedora-mask. Kanskje det blie bedre. Nei, det står ingen kort nærmest AGP. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Skal teste i morge. Men takk forhjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå