Gå til innhold

Trådløst nettverk på HP-Compaq nx7010

kfet

Anbefalte innlegg

Kjøpte en en nx7010 som var "overhalt" av HP med nyinstallasjon av winxp Pro bl.a

Da det finnes så mange forskjellige tilkoblingsmåter er det satt opp en "nettverksbro". Noen som kan forklare meg hva denne gjør?

Men... problemet! Prøvde her forleden å koble meg på nettverket til naboen. Vi prøvde om og om igjen. La til min MAC-adresse i routeren hans og sørget for at brannmuren tillott en slik tilkobling.

Kortet er Intel Pro/Wireless LAN 2100 3B Mini-PCI, akkurat maken kort som han har i sin Fujitsi Siemens maskin. Han får opp sitt eget nettverk pluss 3-4 andre nettverk i nabolaget, jeg får ikke opp noen ting....

Er det et problem med 7010? Joda, jeg kom til slutt på å skru på knappen helt foran, men det hjalp lite... Et kort øyeblikk fikk jeg riktignok opp naboens nettverk, men ikke de andre nabonettverkene som han fikk opp... Og like fort som det kom opp så forsvant også naboens nettverk....

La merke til at naboen har en nyere driver for nettverkskortet. Men jeg klarte ikke å finne denne driveren separat hos intel. Driveren min er versjon 1.0.28.2 (datert 11.01.2003).

Noen idéer?

Kristian

PS. For å være litt klarere: Maskina mi stod side ved side med naboens da han fikk opp nettverk og jeg ikke... Endret av kfet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, fant en driverpakke på hp.com, slik at nettverkskortet nå har driver 1.2.2.8 (13.01.2004).

Men den gjorde ingen forskjell...

Verdt å nevne kan dog være at jeg nå får opp tre tilgjengelige nettverk, alle klassifiserte som "utrygge". Etter å ha haket av for at jeg likevel tar sjansen på å logge meg på et "utrygt" nettverk skjer ingenting. Fører jeg musa over nettverksikonet nede på oppgavelinja får jeg "Trådløs tilkobling ikke tilgjengelig"

Et halvt minutt senere kommer en ballong opp og informerer om ett eller flere tilgjengelige trådløse nettverk...

Slik er altså ståa...

Hmmmmm.... takknemlig for forslag :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...