Gå til innhold

noen X-box spørsmål

e321

Anbefalte innlegg

Skal muligens kjøpe en xbox, så jeg lurte litt på endel ting angående denne "boxen" :p

*har den usb port?

*men pci og/eller agp port(på hk) da?

*kan du kjøre windows på den(med chip da seff)

*viss ja, hvilken windows? 98, 2000, XP?

*kan dvd rommen byttes ut med en annen?

er det lurt å innvestere i en xbox nå? Den blir i såfall moddet :innocent: , sånn at jeg kan bytte hd å legge inn programmer å sånne ting.

Hvis du kan svare på noe, pliis svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal muligens kjøpe en xbox, så jeg lurte litt på endel ting angående denne "boxen" :p

*har den usb port?

er det lurt å innvestere i en xbox nå? Den blir i såfall moddet :innocent: , sånn at jeg kan bytte hd å legge inn programmer å sånne ting.

hei...

et lite tips først: undersøk mer!

så til spørsmålene:

*ingen usb port, men d finnes chipper med en usbport

*er ikke et datahovedkort alt er integrert

*kan ikkje kjøre vindows men linux

*men dvdrommen kan byttes

får meg virker det som om du heller burde kjøpe en datamaskin... men før du kjøper xboxen bør du undersøke mer om den; den er nemlig en konsoll....

Lenke til kommentar

Hvis du har philips ja. Men de som bytter, bytter til pioneer et eller annet. Som kanskje er den beste.

1. Du kan kjøpe adapter til de vanlige portene. Ellers så er det usb-port på de fleste chippene som kommer nå

2. Alt er integrert

3. Du kan kjøre linux. Men kanskje de klarer å få til windows senere. hvem vet. Tror det er mulig

4. Den kan byttes

Og ja, moddet xbox er en av de diggeste tinga jeg har. Vertfall når du har pc :D

Lenke til kommentar

*har den usb port?

hei...

et lite tips først: undersøk mer!

så til spørsmålene:

*ingen usb port, men d finnes chipper med en usbport

*er ikke et datahovedkort alt er integrert

*kan ikkje kjøre vindows men linux

*men dvdrommen kan byttes

får meg virker det som om du heller burde kjøpe en datamaskin... men før du kjøper xboxen bør du undersøke mer om den; den er nemlig en konsoll....

XBOX har usb-porter. Det er der du setter inn kontrollene. Men det er en litt avrundet form og jeg tror den har flere kontakter(?)

Lenke til kommentar
ok... mener at jeg så en plass en tutorial til å kjøre 98 på xbox?kan dette stemme?

Det kan ikke stemme. Har aldri hørt om noen som har fått til å kjøre Windows 98 på Xbox. Men jeg mener å ha hørt noe om at du kan kjøre pocket-PC versjonen av Windows.

Lenke til kommentar
hvis jeg kjøper en sånn usb adapter til xbox'n, kan jeg da bruke mitt logitech formula force GP USB ratt? med forcefeedback?

Selv om det i teorien er mulig vil du mangle drivere... Men jeg tror det finnes ratt som fungerer både på XBOX og PC

Lenke til kommentar
*har den usb port?

Teknisk sett så har den USB port ja, du trenger en overgang som de selger på blandt annet www.hammar.no

Det er ikke PCI eller AGP kontakter i Xbox

Det fins ettpar Windows CE versjoner som er modifisert og går ann å bruke. Andre Windows typer kommer kanskje etterhvert, det er vist noen som jobber med en Windows XP embedded versjon. Andre alternative operativsystemer er jo Linux og Amiga OS skal vist fungere, jeg har kun kjørt det på en bootable DVD.

DVD rom'en som er i Xbox'en er grei nok, hvor godt den funker har litt å si, kommer ann på hva du velger av chip. Selv har jeg en Xecuter 2.3b Lite chip og min Philips spiller tar ALT. En kamerat av meg har Aladdin advance 64 + og den er flashet med Xecuter sin BIOS update, den tar også alt (Han har også Philips DVD)

Å modde Xbox å sette større HD i er lov så slapp av, det eneste du mister er garantien.

Om det er lurt å kjøpe nå...Tja, det har gått rykter om nytt prisfall på Xbox i europa, men det er vist ingen som vet når eller hvor mye det blir.

Lenke til kommentar

takker for godt svar :)

Hm...men lavere enn 1300-1800 blir det nok sikkert ikke..*i tvil*

EDIT!: hvordan overfører man filer fra pc til xbox? går det ann å gjøre det med usb eller nettverkskabel eller no? hva er vanlig?

Endret av e321
Lenke til kommentar
takker for godt svar :)

Hm...men lavere enn 1300-1800 blir det nok sikkert ikke..*i tvil*

EDIT!: hvordan overfører man filer fra pc til xbox? går det ann å gjøre det med usb eller nettverkskabel eller no? hva er vanlig?

Du trenger en krysset TP kabel rett fra PC til Xbox og så bruker du FTP klient på PC for å overføre filer, det er veldig lett å sette opp, bare fyll ut vanlig nettverks info på PC og i FTP programet så er det kontakt.

Lenke til kommentar
DVD rom'en som er i Xbox'en er grei nok, hvor godt den funker har litt å si, kommer ann på hva du velger av chip. Selv har jeg en Xecuter 2.3b Lite chip og min Philips spiller tar ALT. En kamerat av meg har Aladdin advance 64 + og den er flashet med Xecuter sin BIOS update, den tar også alt (Han har også Philips DVD)

Om den er chippet eller hvilken bios man bruker påvirker ikke dvdspilleren i det hele tatt, den blir ikke noe mere kompatibel el. Det er bare tull.

Det er Samsung som er generelt "best", og jeg syntes selv det var greit å få Samsung, men ettersom boxen er på nett så bruker jeg dvdspilleren aldri.

Lenke til kommentar

Panter - DVD spilleren støtter bare plutselig DVD filmer av seg selv når Xboxen blir chippet altså? Nei den gjør ikke det tenk, det er software i flashen på chippen som gjør at den støtter flere formater og CD-R f.eks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...