dagfinn-s Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Midt i jannuar bestemte jeg meg for å benytte meg av angreretten for noen varer jeg hadde bestilt hos databutikken.com. Etter å ha fulgt alle reglene for retur på hjemmesiden deres forventet jeg å få tilbake pengene innen noen uker. Det har nå gått over fire måneder og jeg har enda ikke fått pengene. Etter at jeg spurte etter pengene i en epost 14 mars fikk jeg følgende svar fra [email protected]: Hei! Återbetalning beställdes beställdes för din räkning på ordrenummer : 4425021 Belopp : 1763,76 Detta gjordes den 10/2 Borde varit dig tillhanda.... Siden jeg ikke hadde mottatt noen penger spurte jeg dagen etter om hvordan pengene hadde blitt sendt. Svaret jeg fikk fra databutikken.com var da: Betalningsanmodan skickas till en regenskapsfirma i oslo... Da det jeg ennå ikke hadde mottatt noen penger 5 april sendte jeg følgende epost til databutikken.com: Jeg har jeg ennå ikke fått tilbake pengene for de varene jeg returnerte for over 2 måneder siden. Siden det har gått så lang tid, forventer jeg nå at dere betaler 1% rente pr. måned som har gått etter at dere fikk varene i retur. Jeg ber dere sørge for at pengene (kr 1763,76 + renter) er på min konto i Flekkefjord Sparebank, kontonr: xxx xx xxxxx innen en uke fra i dag. Gi meg en tilbakemelding når pengene er på min konto. Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra databutikken. Nå lurer jeg på om det er noen andre som har opplevd noe lignende. Hva må jeg gjøre for å få tilbake pengene? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: Betalningsanmodan skickas till en regenskapsfirma i oslo... be dem sende deg info (tlf, adresse) til regnskapsfirmaet, så du kan ta kontakt med de direkte. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg gruer meg til å sende inn HK'et mitt til databutikken! :sad: Hovedkortet ville ikke leve lenger, er veldig redd for at sjefen i databutikken skal spise det opp eller noe sånt. Skal aldri handle mer hos dem... Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Da er det vel bare å glemme denne butikken. Altså handler vi ikke der. Det finnes nemelig andre. Lenke til kommentar
dagfinn-s Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 14:19, Xell skrev:be dem sende deg info (tlf, adresse) til regnskapsfirmaet, så du kan ta kontakt med de direkte. Takk for forslaget. Men jeg mener alikevel at det må være databutikkens ansvar å ordne opp i dette uten å prøve å skyve ansvaret over på andre. [ Denne Melding var redigert av: dagfinn-s på 2002-04-22 15:56 ] Lenke til kommentar
Gammon Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Kan anbefale å ringe databutikken direkte. De har hatt litt problemer med automatisk "returstatus". De har på en ryddig måte ordnet opp i min garantisak etter en samtale på telefonen. -- Gammon [ Denne Melding var redigert av: Gammon på 2002-05-21 12:04 ] Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 har nettopp bestilt to seagate barracuda IV og et GF3ti-200 fra databutikken .. får håpe jeg ikke får problemer med noen av delene ... var klar over databutikkens kronglete returordninger, men tenkte som så at harddisk og skjermkort ikke har så høy feilprosent som f.eks hovedkort ... så dermed bestilte jeg der det var billigst ... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-04-22 11:54, dagfinn-s skrev:Siden det har gått så lang tid, forventer jeg nå at dere betaler1% rente pr. måned som har gått etter at dere fikk varene i retur. Dette synes jeg var litt taktisk uklokt hvis meningen var å få pengene tilbake så fort som mulig. Man trenger ikke provosere unødvendig mye heller. Det er jo strengt tatt ikke så mye penger å hente med dette ene prosentpoenget. Er forøvrig enig i at det kan være frustrerende å føle at man blir oversett på denne måten. _________________ tsk, tsk... [ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-05-24 23:43 ] Lenke til kommentar
Mr.PK Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg kjøpte maskin hos Scancom Buydirect og jeg tror at hovdekortet el. cpu'en min er føkka. når jeg sender mail om råd ol. får jeg aldri svar. Har sendt 3 mailer å har enda ikke hørt noe fra dem.. hjælp? Lenke til kommentar
dagfinn-s Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Nå har jeg endelig fått tilbake pengene for de varene jeg returnerte i januar. På tirsdag 28 mai fikk jeg en giro fra databutikkens regnskapsfirma på det beløpet jeg hadde tilgode. Etter diverse telefonsamtaler, e-poster, dette innlegget og mye venting ordnet saken seg tilslutt. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Er det noen som har gått til det skritt å kontakte (forbruker)myndighetene når nettbutikkene tilsynelatende overser sine forpliktelser? Lenke til kommentar
zup Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Har siden oktober og til nå bestillt 3 komplette PC (high end) som jeg har satt sammens, og endel ekstra utstyr som ram og grafikk kort. Har opplevd å bestillt en vare de ikke kunne levere, men kunne da velge en annen tilsvarende vare med noen hundrelapper og gå på. Er ganske fornøyd med Databutikken.com, og synes jeg har en bra dialog når de svarer på mailene mine samme dag jeg sender. De jobber også med nytt web grensesnitt som skal visst gjøre det enklere for oss kunder. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hvorfor gidder folk å bestille fra utlandet når det nesten alltid blir problemer? Virker som om det nesten er som å ha med Telenor kundeservice å gjøre.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Aldri begynn med @-Mialer! Ta heller dirrekte kontakt over Telefon! Da får man den beste kunde servicen og det er enklest å ordne opp i ting! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå