Choo Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei dere! Noen som kan hjelpe meg litt her. Har en WD160GB 7200 RPM HD. Der den ene partisjonen plutselig etter en restart ble borte, helt plutselig, noen som vet hvordan jeg får den tilbake? Eller er den tapt for alltid med allt innhold? Noen som har opplevd noe lignende eller bare vet hvordan man fikser det. Og en liten guide til partisjons lagin i fdisk hadde vært hjulpent^^ mvh André. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hadde du skaffet deg Partition Magic kunne du muligens ha funnet partisjonen din igjen. Husker du om du utførte en spesiell endring før siste restart av maskinen frem til partisjonen forsvant ? enkelte opplever også at partisjon blir ødelagt ved IRQ kræsj RAID/IDE mot en annen hardware foreks lydkort eller LAN. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 har partition magic 8.0, der viser den C: som funker, enda, og 2 sletta og en ikke aktivert, den som ikke er aktivert er primary i tilegg til C: Har prøvd å undelete de 2 sletta diskene, men da henger maskinen seg. Ingen spesielle handlinger er gjort, den bare forsvant, Og har ikke hatt problemer før, med driver crash.. Eneste jeg kunne tenke meg var at jeg netopp dro over et par filmer (.mov) som var ødelagte fra en CD til den forsvunne partisjonen. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 ikje driverkræsj.. IRQ kræsj.. at maskinen har hengt seg på et stykke der kan indikere IRQ kræsj tror du skal sjekke det Lenke til kommentar
Choo Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 hva mener du med hengt seg? :!: den henger ikke i oppstart eller noe, bare en norton antivirus 04 melding, at norton mangler noen filer, det kom foresten samtidig med at partisjonen forsvant. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Har prøvd å undelete de 2 sletta diskene, men da henger maskinen seg. hmm.. norton mangler filer... maskinen henger seg.. plotselig mangler du en partisjon... 1. tenkning... når maskinen hang seg kan lesehodene i harddisken ha dotte ned på plata i harddisken på et området som styrer partisjonen din og ødelagt dette 2. tenkning... har du fått virus ? siden du også plotselig mangler noen filer i norton. 3. tenkning.. en kombinasjon 4. tenkning.. eg ville fremdeles ha sjekka IRQ kræsj.. tar deg 30 sek Lenke til kommentar
Choo Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Hvordan sjekker jeg IRQ da? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 ahr.. sga me se her start/kontrollpanel/system/maskinvare/enhetsbehandling/vis/ressurser etter type/avbruddsordrelinje(IRQ) tut å kjør Lenke til kommentar
Choo Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 jeje, tok å laget ny partisjon av den ledige plassen så.. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 okei, takker foresten:) men skjønte ikke noe da xD Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Får du tak i et program som getdataback kan du scanne gjennom partisjonen, og finne gamle filer, du finner ihvertfall igjen en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå