Gå til innhold

får faktisk ikke til å installere prog i slackware

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, men det Linux Distro valget mitt er et etdebatert emne. OK? jeg har valgt Slackware 10 og sånn er det. har ganske mange guider liggende her som jeg skal se igjennom. nå må vi begynne å få det inn folkens. å at man trenger kunnskap om å kjøre Slackware, ja, det er nok riktig, men enn om jeg får alt opp å gå nå da? hva kan dere gjøre da? har troen på at jeg får det meste opp å gå etterhvert.

SÅNN ER DET BARE.

Lenke til kommentar
jøss, hvor står den reglen da? den vil jeg gjerne se.

og enn hvis man holder på med Mandrake, Fedora eller Suse da? kan man spørre om hjelp da eller? hehe, jaja, er ikke helt sikker på om jeg tror på akkurat den der, men.

Det er en uskreven regel din kødd... Finn deg en distro som er enklere din tulling..

Lenke til kommentar

XEON: du trenger ikke å kalle meg ting. er det nødvendig synes du. å det hjelper ikke å mase om at jeg må bytte distro. det hjelper bare ikke. har jeg først bestemt meg så blir det sånn. dere kan ikke få meg til å bytte til Fedora, Mandrake eller noe av de andre nybegynner distroene. det må jeg isåfall finne ut selv. for de av dere som det er sol hos der dere bor så kan dere ta dere en tur uti sola, istede for å sitte å irritere dere over innleggene på programmer.no og andre forum.

bare sånn at folk har det klart så er det allerede blitt gitt ut advasler i denne tråden også til folk som ikke har vært helt grei.

vi har alle våre områder som vi er god på. og alle kan bli bedre på ting de ikke er god på. tilogmed jeg.

tror du forresten XEON at det gjør ting bedre av at du kaller meg tosk og tulling og sånn? ikke det at jeg blir såra av sånne ting, men synes ikke miljøet på forumet blir av de beste hvis alle skal kalle hverandre ting her.

Lenke til kommentar

Vel, de såkalte nybegynner distroene, du har ikke tenkt på det faktum at du er en nybegynner?

Når det finnes nybegynner distroer så er det vel logisk at en nybegynner bør velge en slik fremfor en distro som krever mer kunnskap.

Lenke til kommentar

som jeg allerede har sagt, det emnet er utdebatert. får jeg virkelig ikke lov til å bruke Slackware? fortell meg nå hva dere har lyst til å ha fram her. det ser virkelig ikke ut som at dere har skjønt at jeg faktisk har valgt Slackware.

NÅ MÅ DET FOR I ALL VERDEN GÅ INN I HODENE DERES.

JEG WIL HAR VALGT SLACKWARE 10.0 MED GNOME. GREIT?

å hvis dere ikke har noe anna å gjøra så kan dere vel svare på andre poster. help. snakk om å måtte ha den inn med te-skje.

Lenke til kommentar
det er det minste problemet akkurat nå. det største problemet nå er at folk slenger ut kommentarer for alt jeg skriver.

Tenkt på at det kanskje er en grunn til det?

Tviler på at det er fordi du skriver veloverveide og gode innlegg/spørsmål.

Nå skal jeg innrømme at jeg gjør dette litt for å irritere deg, wil, men du har seriøse problemer når du må få aksept av forum-brukerene til å bruke slack.

Og å skryte av at du `deler ut advarsler' er bare tett (også derfor jeg kaller deg en tulling.)

Lenke til kommentar

jeg skryter ikke av noen ting, å nei, jeg mener ikke å få aksept til noen ting, men det ser ut som at NOEN av dere ikke har skjønt helt at jeg bruker Slackware Linux. det går liksom ikke inn. jeg blir litt småirritert når du ikke har ord nok, så må du kalle folk for tosk og tulling og sånn. det må vi holde oss for god til. de fleste her på Linux forumet også er sikkert greie folk.

jeg regner med at du XEON er ekspert når det gjelder Linux siden at du er så kjepphøy mot andre. du må da vel virkelig kunne tingene dine. skjønner ikke helt at du gidder å svare på denne posten heller. de som bare har gørba å komme med kan vel bare la være å svare? ta dere en tur ut sola eller regne eller hva no enn vær det er hos dere å kos dere, istede for å sitte på forumet å irritere dere over det jeg skriver på forumet. tenk hvis alle skulle irritert seg like mye om hva folk skrev på forumet da gitt. forumet hadde jo ikke blitt holdbart da.

dere/du ødelegger jo hele tråden her. det er 3 sider med bare gørba jo, som kommer bare fordi at dere vil at jeg skal slutte med Slackware. og når jeg sier at jeg skal fortsette med Slackware, hvordan i all verden kan dere sitte der å si at jeg allikevel skal slutte?

det blir jo det samme som at du XEON og dere andre skal slutte med Linux det. dere ville ikke gjort det dere heller.

nå må dere nesten passe på deres egne saker litt.

jeg for min del har holdt en vennlig tone hele veien. har ikke hissa meg opp i det hele tatt. da må da vel dere klare det også. hvis ikke har dere problemer.

om jeg mot alle ods tilfeldigvis skulle gå over til en litt enklere distro så må jeg også få lov til det uten at folk skal begynne å slenge kommentarer. det er noen av dere som ikke slenger ut Gørba, men det er noen som gjør det.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Ok. dette er da offtopic! Wil: Det er ikke vits i at du kjører Slack når du ikke kan installere et program engang. Og særlig ikke når du ikke kan lese readme filene. Installer fedora, mandrake, knoppix eller noe annet lettere så vi slipper alle dine dumme spørsmål og evigvarende tråder.

Lenke til kommentar

wil: Vi "andre" "kan" linux vi. Du holder på å lære linux, også velger du en av de "vanskeligste" distroene, det er bare ikke naturlig. Om man skal lære å kjøre, så velger man gjerne en kjørevennlig bil med automatgir til å begynne med, å ikke en ti tonns lastebil med manuelt gir og uten noen som helst moderne kjøreegenskaper. Men, den laste bilen er det beste som har hendt deg, ETTER du har lært å kjøre, OG kan det, OG kan å bruke google.

EDIT: Det er en naturlig reaksjon å "disse" folk som er totale ignorante arrogante idioter. Mener for all del ingen spesiell person her.

Endret av Neophus
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kritiserer deg wil er at du tydeligvis ikke aner hva du driver med. Det tok vel 1-2 år før jeg beveget meg over på slackware av den enkle grunn at det er litt for avansert for nybegynnere og sist gang jeg sjekket var du nybegynner.

Og ettersom jeg har _litt_ lengre fartstid enn deg vil jeg også tippe at jeg vet hva som er best for deg i dette tilfellet.

Du må gjerne prøve slackware, men jeg tviler på at du kommer til å få noe fornuftige svar når du stiller spørsmål om slackware ettersom den distroen, som jaskorpe påpekte, har vært for de som vet hva de driver med og ikke for nybegynnere som ikke aner hva de driver med.. Velg en distro som gjør enkelte ting for deg i begynnelsen ikke en der du må gjøre alt selv. Det er uansett mer enn nok for deg å finne på i f.eks. fedora.

Og en av grunnene til at jeg kaller deg tulling, noe jeg fremdeles står ved, er at du virkelig er en tulling når du ikke klarer å ta i mot anbefalninger fra folk som helt klart er mer skikket enn deg til å ta slike avgjørelser.

Jeg ønsker deg en god linux-opplevelse, men det kommer ikke til å bli med slackware i første omgang. Tulling.

Lenke til kommentar

nå får dere virkelig ta dere sammen, det er da pokker ikke noe norsk time dette, det med kjøringa var ikke noe godt eksempel. alt kan læres selv om det er litt vanskelig i begynnelsen.

jeg gir vel blanke i om folk tar meg seriøst på forumet her eller ikke. jeg holder på å lære meg Linux og kan Windows rimelig godt. om du aldri har kjørt bil før så skjønner jo jeg å at man ikke kan kaste seg inni en lastebil, men jeg har faktisk brukt Linux før.

å en ting til. jeg skriver som en gris. hvorfor det? mener dere komma og punktum? nei er ikke ekspert på det nei.

men det viktigste er at jeg gjør meg forstått.

uff, dette begynner jeg å bli lei av.

sier bare en ting. ikke prøv på å få meg til å gjøre en ting jeg ikke vil. OK?

det høres jo ut som at, når jeg gikk over til Slackware så er det, det dummeste som har skjedd i verden. katastrofe liksom. nei det er det ikke.

Endret av wil
Lenke til kommentar
nå får dere virkelig ta dere sammen, det er da pokker ikke noe norsk time dette, det med kjøringa var ikke noe godt eksempel. alt kan læres selv om det er litt vanskelig i begynnelsen.

jeg gir vel blanke i om folk tar meg seriøst på forumet her eller ikke. jeg holder på å lære meg Linux og kan Windows rimelig godt. om du aldri har kjørt bil før så skjønner jo jeg å at man ikke kan kaste seg inni en lastebil, men jeg har faktisk brukt Linux før.

Sånn som du spør så kan man virkelig ikke oppfatte at du har *brukt* linux før. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...