Gå til innhold

"oppgradering av pc" + annet

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe dette

og har lyst på tanker om dette`, har skjermkort og alt annet fra før av

hk'et skiftes ikke da jeg har lyst på Nforce3 350Gb og Asus eller abit kort

skal også bruke en shuttle til å se filmer på tven og trenger da et skjermkort med tv ut

hvilket er best da?

må også ha meg 2 switcher slik at jeg får internett ned til til, hvem burde jeg kjøpe?

*edit: før jeg glemmer det: budskjettet er 15/16k*

Endret av Lufen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Athlon 64 3000+ 1 1606,-

Asus K8N-E Deluxe 1 1291,-

Plextor PX-712A 1 1178,-

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA 4 4508,-

TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB 1 1549,-

Western Digital Raptor 36,7 GB (WD360GD) 1 895,-

Dette er hva jeg har så langt

trenger: Skjermkort med tv ut som funker bra sånn at jeg kan bruke en tv som eneste skjerm

Switch slik at jeg kan få nok internet net

oppsettet blir sånn her

moden---swithc----router--pc og trådløst på routeren

^(ned 2 etajser)--switch---pcer

hvilke er da best å bruke?

Endret av Lufen
Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt å bruke pc som eneste skjerm, jeg brukte dette i et halvt år som nøtløsning. -Kjøp heller kort med tv-inn da kan du bruke en dataskjerm som eneste skjerm om du har en video i tillegg. Ang. tråløst nettverk: Er det mulig at alle pcene "Nede" kan bruke et usb 802.11 kort? -Isåfall sparer du en switch, men det kommer jo bl.a. an på om hvor mange pcer det er nede...

PS -Jeg bare lurte... -hva skal du med 800GB plass? -hva med å brenne litt til DVD innimellom...

Lenke til kommentar
Ville ikke anbefalt å bruke pc som eneste skjerm, jeg brukte dette i et halvt år som nøtløsning. -Kjøp heller kort med tv-inn da kan du bruke en dataskjerm som eneste skjerm om du har en video i tillegg. Ang. tråløst nettverk: Er det mulig at alle pcene "Nede" kan bruke et usb 802.11 kort? -Isåfall sparer du en switch, men det kommer jo bl.a. an på om hvor mange pcer det er nede...

PS -Jeg bare lurte... -hva skal du med 800GB plass? -hva med å brenne litt til DVD innimellom...

for tiden har jeg en server på kabel opp til routeren og min pc på trådløst, problemet med det er at jeg får kun 1 ip ut og da blir det problemer med mirc og sånne programmer, og etter hvert skal det komme fler pcer her nede så jeg trenger nok 2 switcher. hva jeg skal med 800GB (+de 600GB jeg har fra før), med de skal jeg slippe å slette ting

har tenkt til å ta en "gammel" pc å bruke den til å se på filmer og sånt på tven(skjermkortet mitt "mista" den muligheten under et tordenvær :( ) og da er det enklere å kun ha tv'en som skjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...