Uxzuigal Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Tenkte jeg skulle nevne noe som jeg tror har stor effekt.Tenk over datamskinens matematikk. Den går stort sett det dobble over. Det jeg sier er, ta skjermkort, først 2MB så 4MB så 8 så 16,32,64 osv... alt dobbler seg. Så tenkt nå tre hopp fremover, utfra vårt ståsted i dag. Hm... Noen som er med? Tror det ikke kommer til og dobble seg stort etter 512mb på Skjermkort egentlig.. tror det blir addert 128mb/256mb i hver steg etter 512:) Lenke til kommentar
eirikhm Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 ...ganske rart at ingen har dratt frem software i denne diskusjonen. Her er de 10 spillene jeg ser på som de største milepælene innen PC-grafikk: Wolfenstein 3D (1992) Doom (1993) Duke Nukem 3D (1995) Quake (1996) Quake II (1997) Unreal (1998) Quake III (1999) Black & White (2000) Max Payne (2001) Far Cry (2004) Er enig i de første spillene, men etter Unreal synes jeg det har gått litt tregere med utviklingen. -Ville ha byttet ut B&W med UT, og lagt til UT2003/Unreal2. -Synes Unreal så helt fantastisk ut første ang jeg så det med Mitt TNT. -Voodoo var nok uten tvil den største fremgangen på Hardware fronten, og ang software som kilik sier: Wolfenstein var nok det største så gikk det bratt oppover med id-software spillene Doom, Duke, Quake og Quake2. -Neste steg gleder jeg meg til: Doom3 og Half Life2 doom3 er nok neste seg, men regner half life 2 som et spill i samme generasjon. steget etter blir nok unreal engine 3 (selv om techen der bare er det neste logiske steget, og ikke noke direkte banebrytende) Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Tenkte jeg skulle nevne noe som jeg tror har stor effekt.Tenk over datamskinens matematikk. Den går stort sett det dobble over. Det jeg sier er, ta skjermkort, først 2MB så 4MB så 8 så 16,32,64 osv... alt dobbler seg. Så tenkt nå tre hopp fremover, utfra vårt ståsted i dag. Hm... Noen som er med? Tror det ikke kommer til og dobble seg stort etter 512mb på Skjermkort egentlig.. tror det blir addert 128mb/256mb i hver steg etter 512:) Joa, har jo sett matrox korta bruker slike løsninger, men jeg har likevel feeling av at innen to år, er de beste kortene på markedet mellom 512 og 1gig. I og med at x800 korta bruker ddr3 så skal man kunne klare å utnytte 512 minst. Men hva vet man egentlig, oss dødelige ? (De udødelige er jo seff pc ingeniører og liknende) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå