Gå til innhold

Hva var det største grafikkspranget?

hans A

Anbefalte innlegg

Hvor stor forskjelle er det egentlig på de forskjellige kortene som

har vært de siste årene.

Hvis du f.eks sammenligner GF2,GF3,GF4 ,GF5xxx-serie og

dagens aller siste GF6xxx kort.

Hvor var det største spranget?

Eller hadde 2x,4x,8x AGP større innvirkning!

Endret av hans A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra tnt2m64 til Geforce DDR var et stooooort sprang.

Skal ikke glemme VOODOO kortene heller, husker første gang jeg så et spill på voodoo kort, holdt på å dette av stolen så imponert var jeg (Hadde før den gang bare spilt spill med ATI 2d kort).

Skulle likt å sett de spillene i dag, hadde ikke vært mye å skryte av :p

Lenke til kommentar

x800 og gf 6800 virker som noen temmelig kraftige sprang... Noe som er var litt på tide med tanke på at det ikke har skjedd så mye fra radeon 9700 til radeon 9800, er vel bare 20-30% ytelses økning (9700pro til 9800xt).

Endret av andesam
Lenke til kommentar

største spranget var nok fra 2d til 3d kort, 9800 til x800 kan ikke regnes på samme måten da det bare er et sprang i ytelse og ikke er noe særlig revulosjonerende som spranget fra 2d til 3d var og derfor ikke kan regnes som det største spranget

Lenke til kommentar
da Voodoo korta kom, ingenting kan sammenlignes. Bare glem alt annet. :)

:love: Voodoo 1 fra 3dfx ja, det var tider det. Husker jeg så en pc med en pentium 200(!!) prosessor og Voodoo-kortet kjøre Quake, det var mildt sagt et kvantesprang fra alt jeg hadde sett tidligere. Alt som har kommet senere har i hovedsak vært oppjustering av fps og oppløsning............

Lenke til kommentar

Er enig i at 2d til 3d var det største spranget. Og selv om det eksisterte 3d kort før voodoo 1 fra 3dfx, var vel ikke 3d spill slik vi kjenner dem i dag en realitet før dette kortet. Jobbet selv i en databutikk på den tiden og husker at det tok av

Lenke til kommentar

Det største spranget må vel være når voodoo kortene kom for første gang, alt annet blir ikke det samme fordi da visste man at "det er slik det er nå ja".

Men det største spranget rent teknologisk aner jeg ikke, vet ikke hvilke kort som hadde de mest grensesprengende teknologiske nyvinningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...