milkwood Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Lurer kort sagt på om det er annet som er lettere å få tak i enn sånn reperasjonssett for varmetråder i bakruta på biler til å låse opp XP prosessoren? Skulle gjerne fått tak i det idag og de har det ikke i byen (som jeg har sett) andre ting som leder strøm på samme måte? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Er du meget flink til å lodde så kan du jo gjøre det. Jeg gjorde det på en Duron prosessor. Måtte bruke lupe med 8x zoom. Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 ojoj....høres skummelt ut...varm loddebolt på fin xp-cpu.-..... :smile: tror nok det blir litt vanskeligere på xp enn på duron, tross alt er L1 broene laserskjært på xp, og laget en "grop" imellom stykkene, i forholdt til duron, som bare har kuttet dem.. eller hva? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jo, det største problemet med XP er jo de "gropene". Disse bør fylles igjen før man lodder. Men hvis du ikke er vant med å lodde små ofm komponeneter, tror jeg ikke jeg hadde prøvd meg med loddebolten. Du bør også ha en meget tynn loddespiss. Det kan også være fordel med et godt flussmiddel, det er veldig stor forskjeld på fluss! Det tynt flytende pisset man finner på skoler og lignende er ikke å anbefale. Har ikke prøvd meg på en XP prosessor enda, men når man har fylt opp "gropene" tror jeg ikke det er så mye værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå