Spragleknas Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Har flere spm; 1. Er Mandrake 10.0 et greit valg? 2. Vil jeg få/oppleve driver problemer med følgende HW: Bærbar PC - HP ZE4417ea (ATI IGP / AMD XP-M / Combo CDRW/DVD) / int. lyd og nettverk Trådløst D-link 514 nettverkskort 3. Vil følgende prg vare virke: CM03-04 Warlords Battlecry III (krever DX9.0b) NERO Torrent og Kazaa L-R 4. Kan HDen være NFTS? EDIT: Vil beholde en partisjon med div dok og mp3 ... den er NTFS. Kan den leses / brukes i linux. Prøver linux da jeg er lei å knote med winxp feilmeldinger Takker for svar! Endret 10. juli 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) EDIT: Ser dårlg ut med NTFS støtte ... bakker ut.... Endret 10. juli 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 umm, mandrake er vel helt ok. ATI kortet kan kanskje bli et problem (kan sikkert løses med vesa driver, men da får du ikke 'brukt' kortet. For programmer.. Linux og Windows er to forskjellige systemer. Det er som å spørre om bilen din vil kjøre bra på sjøen. For bittorrent er det programmer i linux (azureus og orginale bittorrent, for eksempel), og istedet for nero har man k3b. For spill.. Det fins programmer (wine og winex er de mest kjente) som emulerer windows api'en, og dermed tillater windows programmer/spill å kjøre på windows, med varierende resultat. (Noen går bra, noen går ikke bra - sjekk transgaming.com) og filsystem.. Linux har sine egne filsystemer, de mest brukte er vel ext3 og reiserfs, men linux kan lese (ikke skrive) ntfs partisjoner, så du får tilgang til data lagret på ntfs. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Ble litt mer styr da ja... drøyer til jeg kjøper ny maskin Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 det du kan gjøre er å sette av 5-10 gb upartisjonert og installere mandrake i dualboot. Da kan du teste det ut og fremdeles ha windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå