Josæjo Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Har hørt at bittorent kan "bugge" engelte nextgentel routere, er det sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Men de portene jeg skulle åpne, skal de ligge under public, trigger? TCP/UDP? Noen med en SMC router som kan gi meg en litt detaljert forklaring? Åpne porter i TCP, trigger og public port skal være samme. Ip skal være din lokale ip.' Husk å trykk lagre. Mener du at 6881-6999 skal stå akkurat slik under Public? Da går det ikke å lagre men står: The number in port entry box are invalid. Men under Trigger Port er det plass til bare 5 tall. Skal da 6881 stå under Trigger Port og 6999 under public eller?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 6881 i public, 6881 i trigger 6882 i public, 6882 i trigger Osv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 6881 i public, 6881 i trigger6882 i public, 6882 i trigger Osv... Så jeg kan ikke skrive: 6881-6999 f.eks? Må åpne alle portene fra 6881 til 6999?? Eller bruker BT bare en port av gangen? Skjønner ikke helt dette her. Forresten, kan bare åpne 10 porter maks. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Bruk Azureus, da trenger du bare 1 åpen port. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Bruk Azureus, da trenger du bare 1 åpen port. Ok.... Lenke til kommentar
aslelid Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 når du først bruker suprnova så last ned Azureus! mye bedre enn bitorrent. mye mer kontroll Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 [quote name='aslelid' date='13/07/2004 : 15:08'] når du først bruker suprnova så last ned Azureus! mye bedre enn bitorrent. mye mer kontroll [/quote] Du har vel ikke en link? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 når du først bruker suprnova så last ned Azureus! mye bedre enn bitorrent. mye mer kontroll Azureus kan ikke være bedre enn bittorrent, siden Azureus er en bittorrent klient På samme måte som mIRC er en IRC klient. Lenke til kommentar
Porky Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Du har vel ikke en link? Are you stupid eller var det ironisk? Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 når du først bruker suprnova så last ned Azureus! mye bedre enn bitorrent. mye mer kontroll Du har vel ikke en link? Hørt om Google.com? Den første linken som kommer opp når du søker på azureus er den du skal bruke. For å være snill, poster jeg den her: http://azureus.sourceforge.net/ PS. Du må ha Sun's Java installert for at det skal virke. Det finner du, utrolig men sant, på http://www.sun.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Var litt kjapp med å spørre om link der ja. Men det var fordi jeg hadde brukt google og fant Azureus. Men viste ikke at jeg manglet Sun's Java. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Det finner du, utrolig men sant, på http://www.sun.com Eller, utrolig men sant, på http://www.java.com Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Nja, i går satt jeg hvertfall på 17x kb/s stabilt på BT, og det er mer enn jeg kan si om DC++, dessuten kan du velge hastighet på BT, som er synkron med DL hastigheten. Uansett, ingen firmaer pleier og bruke DC++ til og dele ut filer med, de bruker heller BT:) [Jeg antar det ikke er snakk om noe ulovelig her:] Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Bruk Azureus, da trenger du bare 1 åpen port. Ok.... Jepp, og den porten du skal åpne finner du hvis du går på View ---> configuration --> Server. Der forandrer du den til den porten du vil bruke, gjerne 6881. Så legger du inn 6881 i public port, din Lokale Ip (i nettverket, altså 192.16...osv), og 6881 i trigger. Lagrer dette i ruterinnstillingene..så skal det fungere. Lenke til kommentar
Jostaffa Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Avinstaller den bittorrent din du har.Last ned bittorrent apha ++ vers. 0.5.4 Der åpner du portene fra 0 til 99999. i konfigurasjonen ligger hashing på strick 1 Bittorrent er den utltimative program fro å laste ned anime.. og alt andre ulovlige ting... bittorrent apha? Finner ikke det... =/ Kan noen gi meg en link? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Har også SMC router, Barricade nærmere bestemt. I Virtual Server: Har lagt inn 6881-6999 under Service Ports og korrekt IP til pc'en. Får ved bruk av Azureus en hastighet på rundt 20kb/s.. har 1024-linje, og burde vel i teorien greie opp mot 130kb/s. Kikket på #Bt-artikkelen, og følgte alle råd og gikk fra 1kb/s til ca 20kb/s, men det må da gå an med mer? Filen jeg laster ned har flust av folk tilkoblet, så det skal ikke være problemet. Noen tips? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Bittorrent er noe dritt. Og jeg nekter å tro at det er en brukerfeil. Har forwardet alle nødvendige porter og lest alle artikler om hvordan oppnå høy hastighet, men allikevel er hastigheten mellom 20-60KB/s, og de første 10 minuttene ligger den på ca 0-10KB/s. Har prøvd de fleste klienter også. På DC++ er det i alle fall mulig å være heldig å støte på noen med skikkelig linje. Og da slipper du i tillegg å vente 10 minutter før hastigheten har økt til et akseptabelt nivå. Fordelen med bittorrent er at når du først har begynt å laste ned, så kommer den ned, men du må bare vente en stund (en dag eller to). På DC++ må du jevnlig sjekke at du ikke har blitt disconnectet. Ja, du kan legge til flere "kilder", men det er 90% sannsynlighet for at nestemann sender i 1KB/s. Endret 24. juli 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 OT: Liker godt prg. TorrentStorm .... der kan man skrive inn den "ekte" IPen (global IP? Du finner den på http://www.whatismyip.com/ ) og det blir mindre krøll med ruter. Du kan også velge porter du vil skal brukes. Prg. bruker lite ress. (i motsetning til Shareasa og Az. f.eks, og man slipper java inst.) .... hastighetene med BT varierer mye ... ligger vanligvis på 20kB/s ... må lære meg å tweake litt. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Bittorrent er noe dritt. Og jeg nekter å tro at det er en brukerfeil. Har forwardet alle nødvendige porter og lest alle artikler om hvordan oppnå høy hastighet, men allikevel er hastigheten mellom 20-60KB/s, og de første 10 minuttene ligger den på ca 0-10KB/s. Har prøvd de fleste klienter også. Ah, så du er altså bare uintelligent. Moving right along... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå