Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bittorent kjører på 1kb?

Anbefalte innlegg

Bah. Hvorfor må dere sammenligne DC og BT? det er to helt forskjellige ting. Prinsippet bak BitTorrent er å kunne tilby masse båndbredde når det trengs, f.eks når nye versjoner av programmer/OS distroer, ja til og med splitter ny varets kommer ut. Da deler alle den tilgjengelige båndbredden med hverandre istedenfor å kvele én host. DC derimot egner seg til å bade i alskens snusk fra alle warezens epoker.

Endret av Yallis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løgn?

Såvidt jeg kan se, heter ingen av de klientene du linker til DC++. 

Mange av hubbene kicker/banner som regel folk som bruker modifiserte klienter.  Prøvde zDC++ for en stund siden, og ble kicket ut av alle hubbene jeg vanligvis bruker.

Løgn ja, det er jo bare å se hvor mange av folkene her som snakker om den originale bittorrent-klienten, dessuten er DC++ fortsatt DC++ etter at du har endra på noen linjer i kildekoden. Kicka? Tja, beklager å måtte si det, men det bekrefter bare at du ikke har satt deg nok inn i DC og hvordan det fungerer. Alle jeg linka til er open-source, som igjen betyr at du kan endre desc.tag tilbake til DC++ standarden, jeg ser ikke helt problemet. Endret av JimL
Lenke til kommentar

Du har helt rett. Jeg har ikke satt meg inn i alle mulige bruksmåter av DC++. Bla. endring av desc.tag'en var noe jeg lærte ETTER at jeg hadde forsøkt zDC.

Dette endrer forsatt ikke det faktumet at det du linket til var modifiserte versjoner av DC++, altså ikke DC++ som jo er den absolutt mest brukte klienten.

Lenke til kommentar

Njaeei, litt enig og litt uenig samtidig her. De har sprunget ut fra DC++ og består vel av mer koding fra den siden enn det som er lagt til i etterkant. Men men, lite å diskutere; DC++ kan ikke laste ned fra flere samtidig, flere DC++ modifikasjoner kan. Så slipper vi å gjøre dette til en DC++ vs DC++mod diskusjon. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg sliter litt med samme problemet som pcgutten;hastigheten på BT ligger på 1-3 KiB/s. Men jeg er helt grønn på nettverk og slikt. :blush:

Jeg har en SMC Router, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg får åpnet portene.

Er det noen som kan forklare meg litt mer nøye eller har noen en guide så ville det vært veldig fint. :)

Lenke til kommentar
Bittorrent er den utltimative program fro å laste ned anime.. og alt andre ulovlige ting... :cool:

Fikk nettopp en advarsel for å skrive denne setningen, litt teit av moderatoren å begrunne oppfordring til piratkopiering! :cool:

Nei å nei, det er akkurat å si kazaa, så får en advarsel. Jeg fortalte bare sannheten på programets funskjon.... Vi kan laste Lovlig og ulovlige tingene med et slikt program. Men jeg fortalte dere aldri hvor..så tror moderatoren der er litt for raskt... Nei fjern advarsel min! :hrm:

Lenke til kommentar
Slutt å diskutere det her! Kan ingen hjelpe meg litt i stedet?

ser her.

Du kan først laste ned versjonen jeg anbefalte deg. Det er letter å konfigurere der.

Du må åpner flere portene som ble anbefalt i denne tråden.

Hvis du senker upload hastigheten så får du mindre download og...

Ikke minst er downloads hastigheten avhengig antall seeds og trackers.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Du har ikke skrevet hva slags SMC router du har, men har sjekka litt på forskjelligeog de ser like ut i oppsettet.

For å åpne porter så må du logge deg på routern din, deretter går du under NAT i menyen og velger NAT og deretter special applications.

Åpn deretter de portene nevnt tidligere i tråden for bit torrent klienten.

Specify the public port number normally associated with an

application in the Trigger Port field. Set the protocol type to TCP

or UDP, then enter the ports that the application requires. The

ports may be in the format 7, 11, 57, or in a range, e.g., 72-96, or

a combination of both, e.g., 7, 11, 57, 72-96.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Portene er 6881-6999 for BT. Skal jeg skrive det under Trigger Port og/eller Public Port?

Btw, ut hastigheten min er maks 10-15. Kan jeg få noe bra download speed da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Men de portene jeg skulle åpne, skal de ligge under public, trigger? TCP/UDP?

Noen med en SMC router som kan gi meg en litt detaljert forklaring? :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Visst du skal laste ned Linux så er det greiere å ta det fra FTP.

ftp.uio.no har f.eks. snaps av de nyeste versjonene av de mest populære distroene.

Joda, men....laster ned en god del annen freeware med Bittorrent også. :yes:;)

Lenke til kommentar
Men de portene jeg skulle åpne, skal de ligge under public, trigger? TCP/UDP?

Noen med en SMC router som kan gi meg en litt detaljert forklaring? :)

Åpne porter i TCP, trigger og public port skal være samme. Ip skal være din lokale ip.'

Husk å trykk lagre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...