theDurkan Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Husk nå på at 1port er en .torrent fil . Om man åpner opp noen flere enn hva man behøver er en ting . Det stemmer vel bare dersom du bruker den originale bittorrent klienten. Bruker du en mer avansert klient, sånn som feks Azureus, bruker du bare 1 port, uansett hvor mange filer du uploader/downloader. Ja, Azureus kjører flere på en port ,men BT++, eller ABC, som jeg bruker, kjører en torrent per fil. Lenke til kommentar
px Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Husk nå på at 1port er en .torrent fil . Om man åpner opp noen flere enn hva man behøver er en ting . Det stemmer vel bare dersom du bruker den originale bittorrent klienten. Bruker du en mer avansert klient, sånn som feks Azureus, bruker du bare 1 port, uansett hvor mange filer du uploader/downloader. Ja, Azureus kjører flere på en port ,men BT++, eller ABC, som jeg bruker, kjører en torrent per fil. Gjetter på at du mente en port per torrent... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Husk nå på at 1port er en .torrent fil . Om man åpner opp noen flere enn hva man behøver er en ting . Det stemmer vel bare dersom du bruker den originale bittorrent klienten. Bruker du en mer avansert klient, sånn som feks Azureus, bruker du bare 1 port, uansett hvor mange filer du uploader/downloader. Ja, Azureus kjører flere på en port ,men BT++, eller ABC, som jeg bruker, kjører en torrent per fil. Gjetter på at du mente en port per torrent... Ja Det gjør også at Azureus er en tryggere BT klient (mange er sikkert imot dette osv... men faen heller) Siden du har ferre porter åpne, man kan laste ned like mye som vanlgie bt klienter Endret 11. juli 2004 av Mixel Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Er denne diskusjonen lovlig da? såvidt jeg har lest så er det ikke snakk om warez i det hele tatt her. Det finnes mange store filer (spillmods osv) som bruker bittorrent til å publisere med, feks pga dårlig tilgang på servere med rask båndbredde (da dette som oftest er veldig kostbart) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Ahahahahahahahah Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg har 4mb nedlasting og 0.7mb opplasting (NGT Sommer Quatro) og lastet så send som i går kveld ned Kill Bill 1 DVD som var på 4.3GB. Jeg fikk hastigheten opp til 250kbps, men gjennomsnitlig rundt 120kbps. norpheus: Dette jeg tenker på... Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Alt kommer ann på de brukerne du får data fra, og portene dine og program edit: Pcgutten: Nå skal jeg prøve å gi deg et svar på hva porter er. Jeg har nemlig en fornemmelse om hva det sånn ca er. Det er da noen "innganger" til systemet ditt, som blir blokkert ved å ha router. Uten router, eller brannmur, er alle "inngangene " åpne, og kan kan koble seg til pcen ved hvilken som helst port. For å få best mulig ut av nettet, tregner noen porter å være frie. Fks, hvis man skal ha en cs server, er det lurt å ha port 27015 åpen, som da er den vanligste porten for cs, slik at andre kan kontakte dein pc igjennom der, uten prob. Fks med bt++ da, er hvor all den infoen su får fra de andre pcene, skal inn. Jeg bruker kun en port, og får utrolig bra hastighet derfra. bt.no Her en guide til hvordan du kan få åpnet portene dine, og hvordan få bra speed. Jeg kan ikke la denne gå forbi. Det du sier er vell ikke helt nøyaktig. En PORT er ganske enkelt et 16 bits nummer som blir tilegnet spesifikke prosesser og representerer kilden og målet til en spesifikk tilkobling. En prosess kan enten be om å koble til en spesifikk port, eller systemet gir ham en som ikke er i bruk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Ahahahahahahahah Veldig som alle ler av dette, har ikke hørt om mange som får "dc-hastigheter" med bittorrent. (over 1 megabyte i sekundet) AtW Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg kjører programmet Azerus, og under konfigurasjonen står det at de anbefaler port 6881 skal være åpnet. Tar jeg og trykker på testen står det NAT feil. Vil det si at porten ikke er åpen ? Har ruter. Noen her som kan forklare veldig bra og enkelt hvordan jeg åpner denne porten ? Mvh Paul Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 over 1 megabyte i sekundet Er du helt sikker på at du oppgir helt korrekt her? 1 MBps = 8192mbps = 8 mbit linje = NGT's kjappeste nedlast Hvem kan levere den hastigheten til deg da? Meget få antar jeg. Lurer meg til å tro du mente 1mbps (megabit pr sekund). PS II: DC++ oppgir feil hastighet på mange filer siden den på ukomprimerte filer komprimerer før overføring og beregner hastighet på ukomprimert fil. Eksempel du har et text dokument med 1 linje tekst 4 linjer mellomrom og deretter 4 linjer tekst. En overføring av dette kan forenklet gjøres(forenklet) 1LinjerTekst(la oss si det er 160 tegn), 4x00 (4 tegn), 4linjer tekst(640 tegn) Totalt 804 tegn Ukomprimert: 1LinjerTekst(160 tegn), Mellomrom(640 tegn), 4 linjertekst (640 tegn) Totalt 1440 tegn Med andre ord i dette eksempelet (som er forenklet for illustrasjon og enkelhets skyld) kan man spare nesten 45%, selv om man faktisk har overført et dokument som er like stort. Poenget er da at man har ikke økt hastigheten, men man har minsket fil størrelsen. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Humm.. Her får jeg gode 250kb/sek på DC++, avhengig av hvem jeg laster fra seff. Laster ikke opp en dritt på Torrent-nettverket, men kan få full hastighet her også... Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Nedlastings hastigheten din med Bit Torrent kommer som sagt også ann på hvor raskt du laster opp med bit torrent. Hvis du har en relativ lav opplastingshastighet på linjen din (noe de fleste har), kommer du ikke til å kunne laste ned like fort som linjen din klarer å laste ned.Det virker som det er lurt å bare laste ned en Torrent om gangen, for å ha så høy opplastinghastighet som mulig (og derfor få en høyere nedlastings hastighet). Det der er bare bullshit det du sier der, jeg bruker selv Azureus.. jeg har telenor 2048/256, kan laste opp med maks 25 K/sec.. selv om jeg setter uploaden helt ned til 5 K/s så får jeg fortsatt like høy hastighet ned som om jeg hadde gitt 19 eller 25. Jeg foretrekker heller å uploade med nesten all hastighet over natta.. slik at det ikke påvirker min surfing og irc osv. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Han mente nok at med DC++ kan man ikke ha multiple sourcer på en fil... løgnhttp://rmdc.sweb.cz/ http://xoomer.virgilio.it/popslutor/ http://btpro.altervista.org Edit: burde vel skrevet løgn/uvitenhet. Endret 11. juli 2004 av JimL Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Det vil eg ikke si meg enig på. Bruker selv Azureus clienten når eg prøvde bittorrent, måtte jo teste det ut. Hehe. Alle sa det var så veldig raskt, men personlig liker eg winMX 3.53 og emule 0.43b bedre. DC++ kan du ikke gjøre en dritt med pc'en, tar all bondbredden opp. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Har en trådløs SMC router, hvordan forwarder jeg flere på en gang enn bare en og en?.. edit: "leif" Endret 12. juli 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Alt kommer ann på de brukerne du får data fra, og portene dine og program edit: Pcgutten: Nå skal jeg prøve å gi deg et svar på hva porter er. Jeg har nemlig en fornemmelse om hva det sånn ca er. Det er da noen "innganger" til systemet ditt, som blir blokkert ved å ha router. Uten router, eller brannmur, er alle "inngangene " åpne, og kan kan koble seg til pcen ved hvilken som helst port. For å få best mulig ut av nettet, tregner noen porter å være frie. Fks, hvis man skal ha en cs server, er det lurt å ha port 27015 åpen, som da er den vanligste porten for cs, slik at andre kan kontakte dein pc igjennom der, uten prob. Fks med bt++ da, er hvor all den infoen su får fra de andre pcene, skal inn. Jeg bruker kun en port, og får utrolig bra hastighet derfra. bt.no Her en guide til hvordan du kan få åpnet portene dine, og hvordan få bra speed. Jeg kan ikke la denne gå forbi. Det du sier er vell ikke helt nøyaktig. En PORT er ganske enkelt et 16 bits nummer som blir tilegnet spesifikke prosesser og representerer kilden og målet til en spesifikk tilkobling. En prosess kan enten be om å koble til en spesifikk port, eller systemet gir ham en som ikke er i bruk. Ja som sagt, jeg sa det slik jeg har opfattet det. Men jeg lærte iverfall hva det var. Men den guiden burde da alle de som ikke helt er med her lese. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 over 1 megabyte i sekundet Er du helt sikker på at du oppgir helt korrekt her? 1 MBps = 8192mbps = 8 mbit linje = NGT's kjappeste nedlast Hvem kan levere den hastigheten til deg da? Meget få antar jeg. Lurer meg til å tro du mente 1mbps (megabit pr sekund). PS II: DC++ oppgir feil hastighet på mange filer siden den på ukomprimerte filer komprimerer før overføring og beregner hastighet på ukomprimert fil. Eksempel du har et text dokument med 1 linje tekst 4 linjer mellomrom og deretter 4 linjer tekst. En overføring av dette kan forenklet gjøres(forenklet) 1LinjerTekst(la oss si det er 160 tegn), 4x00 (4 tegn), 4linjer tekst(640 tegn) Totalt 804 tegn Ukomprimert: 1LinjerTekst(160 tegn), Mellomrom(640 tegn), 4 linjertekst (640 tegn) Totalt 1440 tegn Med andre ord i dette eksempelet (som er forenklet for illustrasjon og enkelhets skyld) kan man spare nesten 45%, selv om man faktisk har overført et dokument som er like stort. Poenget er da at man har ikke økt hastigheten, men man har minsket fil størrelsen. Jeg er sikker på at det er riktig ja, finnes tilbydere som har 10-100 mbit i norge også, og den slags hastigheter oppnår man fort, selv uten komprimering (som har lite å si egentlig, da tekstfiler ike er det man laster ned mest av). AtW Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Humm.. Her får jeg gode 250kb/sek på DC++, avhengig av hvem jeg laster fra seff. Laster ikke opp en dritt på Torrent-nettverket, men kan få full hastighet her også... De som ikke laster ut er en skam for Torrent-nettverket Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 De som ikke laster ut er en skam for Torrent-nettverket Helt enig! Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Han mente nok at med DC++ kan man ikke ha multiple sourcer på en fil... løgnhttp://rmdc.sweb.cz/ http://xoomer.virgilio.it/popslutor/ http://btpro.altervista.org Løgn? Såvidt jeg kan se, heter ingen av de klientene du linker til DC++. Mange av hubbene kicker/banner som regel folk som bruker modifiserte klienter. Prøvde zDC++ for en stund siden, og ble kicket ut av alle hubbene jeg vanligvis bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå