pcgutten Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei! Jeg holder på og laste ned en stor fil. Problemet mitt er at når jeg laster nå er speeden bare 1kb!? Burde den ikke være mye høyere? Har jo adsl og en Broudband Router. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for og få det til og gå fortere? Trenger hjelp fort! Takk for all hjelp som kommer! Pcgutten Lenke til kommentar
magnarl Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 1. Forward portene 6881:6999 til maskinen du laster ned med hvis du sitter bak Router 2. Ha tålmodighet. Upload er proposjonalt med download så download fyker ikke i været med en gang du begynner å laste ned.. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 1. Forward portene 6881:6999 til maskinen du laster ned med hvis du sitter bak Router2. Ha tålmodighet. Upload er proposjonalt med download så download fyker ikke i været med en gang du begynner å laste ned.. Hva mener du med de portene? Ja, jeg sitter bak en router! Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Bruker feil Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Host host. Det er den dummeste påstanden jeg har hørt på lenge. Med dc++ får du bare den hastigheten som han du laster ned fra kan gi deg. Med bt++, kommer det ann på hvor mange som deler, og hvor mye de deler. Med dc++ får jeg ikke stort mer enn 100 kbs, men de populære filene får jeg ofte 310 kbs på i bt++ Alt kommer ann på de brukerne du får data fra, og portene dine og program edit: Pcgutten: Nå skal jeg prøve å gi deg et svar på hva porter er. Jeg har nemlig en fornemmelse om hva det sånn ca er. Det er da noen "innganger" til systemet ditt, som blir blokkert ved å ha router. Uten router, eller brannmur, er alle "inngangene " åpne, og kan kan koble seg til pcen ved hvilken som helst port. For å få best mulig ut av nettet, tregner noen porter å være frie. Fks, hvis man skal ha en cs server, er det lurt å ha port 27015 åpen, som da er den vanligste porten for cs, slik at andre kan kontakte dein pc igjennom der, uten prob. Fks med bt++ da, er hvor all den infoen su får fra de andre pcene, skal inn. Jeg bruker kun en port, og får utrolig bra hastighet derfra. bt.no Her en guide til hvordan du kan få åpnet portene dine, og hvordan få bra speed. Endret 10. juli 2004 av Mixel Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Avinstaller den bittorrent din du har. Last ned bittorrent apha ++ vers. 0.5.4 Der åpner du portene fra 0 til 99999. i konfigurasjonen ligger hashing på strick 1 Bittorrent er den utltimative program fro å laste ned anime.. og alt andre ulovlige ting... Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Eller så anbefaller jeg programmet Azureus som jeg har veldig god erfaring med. Det er et veldig brukervennlig program som f.eks. enkelt kan teste om du har Porten programmet bruker åpen. Programmet kan også kjøres på norsk. Last ned fra denne siden. Jeg har 4mb nedlasting og 0.7mb opplasting (NGT Sommer Quatro) og lastet så send som i går kveld ned Kill Bill 1 DVD som var på 4.3GB. Jeg fikk hastigheten opp til 250kbps, men gjennomsnitlig rundt 120kbps. Nedlastings hastigheten din med Bit Torrent kommer som sagt også ann på hvor raskt du laster opp med bit torrent. Hvis du har en relativ lav opplastingshastighet på linjen din (noe de fleste har), kommer du ikke til å kunne laste ned like fort som linjen din klarer å laste ned. Det virker som det er lurt å bare laste ned en Torrent om gangen, for å ha så høy opplastinghastighet som mulig (og derfor få en høyere nedlastings hastighet). Personlig mener jeg at Bit Torrent er best å bruke for å laste ned populære programmer, mens jeg bruker DC++ hvis jeg leter etter et lite populært program eller hvis jeg ikke finner en brukbar torrent fil til det. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Personlig mener jeg at Bit Torrent er best å bruke for å laste ned populære programmer, mens jeg bruker DC++ hvis jeg leter etter et lite populært program eller hvis jeg ikke finner en brukbar torrent fil til det. Personlig bruker jeg BT++ til store filer, og dc++ til små filer. Det du sa med å bare laste ned en ting av gangen, blir litt feil. For hvis man ikek få rmere enn 120 kbs på en fil, kan man liksågodt bruke de resterqende 180 kbs på noe annet Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Han mente nok at med DC++ kan man ikke ha multiple sourcer på en fil, noe man kan med Bittorrent. Laster du ned en fil fra 4 personer som alle har 10KB ut, blir innhastigheten din 40KB. Med DC++ får du bare lastet ned fila fra 1 person. Du er da avhengig av uthastigheten til denne personen. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ LOL.. dc++ er også basj IRC men bit torrent bruker mye 6969 og 6881 sett disse opp som både upd og tcp og forward dem til din ip addresse. dessuten det som er genialt med bittorent er at den har en kjempe algoritme for å fordele pakker og fungerer mer eller mindre som peer 2 peer. istede for dc++ som er mer som ftp sesjon med en haug med fjortisser som ikke bet bedre med über kjip båndbrede ut... og vis du titter på linux miljøet og distrubisjon av pakker ville bittorent hjelpe dem ekstremt og man ville ikke lenger vært avhengig av universiteter som deler disse over ftp. siden man gjør att alle brukerene må dele en noe ut for å få noe inn som med alle andre peer nettverk. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Eller så anbefaller jeg programmet Azureus som jeg har veldig god erfaring med. Det er et veldig brukervennlig program som f.eks. enkelt kan teste om du har Porten programmet bruker åpen. Programmet kan også kjøres på norsk. Last ned fra denne siden. Jeg har 4mb nedlasting og 0.7mb opplasting (NGT Sommer Quatro) og lastet så send som i går kveld ned Kill Bill 1 DVD som var på 4.3GB. Jeg fikk hastigheten opp til 250kbps, men gjennomsnitlig rundt 120kbps. Nedlastings hastigheten din med Bit Torrent kommer som sagt også ann på hvor raskt du laster opp med bit torrent. Hvis du har en relativ lav opplastingshastighet på linjen din (noe de fleste har), kommer du ikke til å kunne laste ned like fort som linjen din klarer å laste ned. Det virker som det er lurt å bare laste ned en Torrent om gangen, for å ha så høy opplastinghastighet som mulig (og derfor få en høyere nedlastings hastighet). Personlig mener jeg at Bit Torrent er best å bruke for å laste ned populære programmer, mens jeg bruker DC++ hvis jeg leter etter et lite populært program eller hvis jeg ikke finner en brukbar torrent fil til det. det er heller ikke riktig bit torrent bryr seg ikke om det men det er viktig at du deler videre slik at bit torrent netverket kan forsette å leve derfor har du noe som heter seeds. og hvor mange kopier du har sent. jeg sitter daglig og makser linja mi uten å sende mer en 8 k i sekundet Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Der åpner du portene fra 0 til 99999. i konfigurasjonenligger hashing på strick 1 Hvorfor forwarde alle portene fra 0-99999? Da forwarder man en del systemporter som ikke bør forwardes slik som f.eks fildelingg osv. Er ikke lurt og åpne for porter mellom 0-1024 uten at man vet hvilke porter som ikke bør forwardes. Edit: setningsoppbygging Endret 11. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
px Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Der åpner du portene fra 0 til 99999. i konfigurasjonenligger hashing på strick 1 Finnes ikke 99999 porter... 0-65535. Og veeeldig dårlig ide å forwarde alle. Finn en side hvor det står hvilke bt bruker, det er vel i slutten av 6000-området. Hvis du forwarder alle til pcen du bruker så fortjener all dritt som måtte skje med maskina di... Hvis f.eks porten for deling av filer på nettverket er forwardet sliter du... Men det er jo ikke mitt problem... ligger hashing på strick 1wtf? og til trådstarter: du har vel nettopp begynt å laste ned filen gjetter jeg på... Da har du ikke så mye av filen som du kan sende ut, da får du ikke uploadet så mye siden det ikke er noen som trenger det du har av filen. Og dermed går det tregt, siden download-farten er avhengig av upload-farten. Det kommer til å ta seg opp etterhvert som du har mere av filen. Endret 11. juli 2004 av petter; Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 grunnen til at du får så lav hastighet er at "standard portene til BT" er hastighetsbegrenset av ISP, dette gjelder en god del andre fildelings programmer også som Kazaa osv.... bytt portene til 6900 - 6950 så får du nok bedre kontakt... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Husk nå på at 1port er en .torrent fil . Om man åpner opp noen flere enn hva man behøver er en ting . Men hvorfor klage på farten når man laster ned f.eks 5 filer på en gang . Greitt nok på en linje som pusher noen hundre K ut men på en i beste fall for majoriteten av dsl brukere 256 og opp mot 640 så er det ikke rom for å sende ut så meget . Så etter min mening så er det beste å kanskje kjøre bare på 1 til maks 2 filer i gangen . For så lenge denne måten skal overleve så må man gi mere enn man tar . Det får heller være slik at man gir lite når man leecher for å pushe ut bortimot 80% - 100% av kapasiteten når man ikke har behov for båndbredden til surfing . Det viser seg ihvertfall på raksere dsl linjer at ved å kanskje gi en 35-40K under leeching for så å heller gi en 75K når man seeder . Dette gir rom for meget større speed på download . Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Det skremmer meg at folk ikke forstår hvordan BitTorrent egentlig fungerer. Lenke til kommentar
px Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Det skremmer meg at folk ikke forstår hvordan BitTorrent egentlig fungerer.mener du denne? det er heller ikke riktig bit torrent bryr seg ikke om det men det er viktig at du deler videre slik at bit torrent netverket kan forsette å leve derfor har du noe som heter seeds. og hvor mange kopier du har sent. jeg sitter daglig og makser linja mi uten å sende mer en 8 k i sekundetDette er jo bare tull. Les denne foreksempel. Man bør iaffal vite litt om hva man prater om før man sier noe... Edit: Dette går an på endel lite brukte torrents hvor noen som sitter på en veldig kjapp linje seeder. Men dette er ikke så veldig vanlig... Endret 11. juli 2004 av petter; Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Er denne diskusjonen lovlig da? Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Husk nå på at 1port er en .torrent fil . Om man åpner opp noen flere enn hva man behøver er en ting . Det stemmer vel bare dersom du bruker den originale bittorrent klienten. Bruker du en mer avansert klient, sånn som feks Azureus, bruker du bare 1 port, uansett hvor mange filer du uploader/downloader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå