Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Chaqwa

Anbefalte innlegg

Hei, folkens jeg lurer på om min pc greier å kjøre/takle denne skjermkortet Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB.

Pcen er fire år gammel, har Amd Athlon prosessor 1,00 GHz 384 mb Ram.

Dessverre så vet jeg ikke hvilket hovedkort det er i pcen.

Kjøper skjermkortet for å spille Doom 3 og Half Life 2, uten at det hakker på noe som helst måte selv på høy oppløsning.

Tror dere at det går? :ermm:

Endret av Spidy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen din kommer til å takkle skjermkortet så lenge du har har AGP slot på hovedkortet ditt, problemet er at resten av systemet kan bli litt dårlig til spillet, men de vil nok fungere. Muligens ikke på de største oppløsningene, men kanskje 800x600 og litt i overkant.

Lenke til kommentar

men folkens...synes å huske en sak langt tilbake, da ati kom med et kort(eller var det Nvidia?) , som ikke var så bra med trege cpu`er, slik at det egentlig var bedre med et Geforce 4 4200...

husker ikke hvorfor, men tror det var rundt 1 ghz grensen var.

Lenke til kommentar

Har ikke peiling az, tror ikke det.

Broren min er i utlandet, så han trenger opplysninger på hvilket grafikkort han burde kjøpe (han får det billigere der ifra, tror jeg da)

Da jeg kjøpte ekstra minne, så stod det PC 133 på embalasjen.

Et det en DDR minne?

Åpnet pcen idag fant ut at den har agp-port og en psu som leverer 250 watt.

Endret av Spidy
Lenke til kommentar

Ok, hvis hovedkortet ditt har en FSB på 266Mhz så er det riktig minnebrikke. PC133 DDR blir 266. Men hvis det er en slik "komplett"-kjøpt athlon 1Ghz så tipper jeg hovedkortet har en FSB på 266Mhz.

Tviler på at du får fullt opplevelse av Doom 3 på det oppsettet. Hovedkortet MÅ støtte AGP 4X for at det skal gå + at det er ikke sikkert den strømforsyninga holder mål. Ikke bra å kvele den.

Endret av Aztro_Merkur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

med den ram en å den prosessoren vil du nok ikke kjøre doom 3 å HL2 på fult, vis ikke du klokker den prosessoren da, som de andre her sa, spørs en del på hovedkortet oxo, saphire ati readeon 9800 xt pro er et bra kort, jeg har det selv å det drar FAR CRY hakkefritt med men amd athlon xp 3200+ å 512 mb ram.

litt bedre prosessor gjør seg nok :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...