Gå til innhold

Amd xp 2400

dTd

Anbefalte innlegg

hei jeg lurer på en sak. når jeg overklokker cpuen til 2200 mhz så får jeg startet opp win 2000 men når den er på vei til og logge på så restarter den seg selv hva kan det komme av. er det for di den ikke klarer mer eller hva. trenger svar fort:) :) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell hvilken type hovedkort du har .

PSU (antall watt )

Minne spec + type ( PC3200/PC2700/PC2100 eller DDR400/333/266)

Har på følesen at det er cpu som ikke vil gå på 2,2ghz

men kan være minnet også .

Dette forutsatt at både cpu/minne får tilstrekkelig spenning

og at PSU leverer .

...

Lenke til kommentar

dersom maskinen restarter seg ved oppstart etter overklokkingsforsøk er det et par ting som spiller inn...

-temperatur

-for liten Vcore

-PSU er dårlig og klarer ikke å opprettholde spenningene

-kombinasjon av nevnte

det tyder somregel på at du har truffet din grense ved din kjøling.

Lenke til kommentar

hovedkortet mitt er epox 8rda+. psu=360w. minne twinmos256 pc2100ddr 266. har fått klokkan opp til 2,17 nå der ern stabil. men vis jeg kokkern til 2,9 da får jeg startan opp men den søårs seg av igjenn etter ca 2 min i deskop. hva kan være feil. lønner det seg og kjøpe meg en bedere minn brikke 3200 eller noe.

Vcore=1,6:) har veldig lyst til og fån opp over 2,2 altså. og foresten hvor laste ned 3dmark:)

Lenke til kommentar

Ved 1.6 Vcore har du sikkert litt mer å gi på der.

Vcore må økes ved overklokking for å få pc stabil.

Bruker du vanlig luftkjøling kan det være at grensa di for din overklokkingsmulighet er nådd.

dine symptomer får en overklokker når an har gitt alt hvor momenter som Vcore ikke går høyt nok i BIOS, Kjøleren ikke er god nok.

uansett om det klokkes med luft, vannkjøling med og uten peltier eller vappo, begrenses en overklokkers evne til å presse de siste MHz'ene ut av CPU av de nevnte faktor (og et par til som går mer på den erfarne bruker i BIOS)

Selvfølgelig.. CPUens evne til i det heletatt overklokkes spiller også inn men det er helst ved ekstremkjøling (Vannkjøling m/peltier.. eller som kongene på haugen... Vappo)

www.futuremark.com

tenker du finner 3dMark der

Lenke til kommentar

halla. jeg bare lurer på noe annet. nå har jeg klokka min cpu 2400xp til 2,2ghz. den virka fint i en dag. men nå vill den ikke boote sikkelig inn i windos bare restarter seg. hva kan være feilen kjører vcore på 1,675.

Lenke til kommentar

varmegang ved idel 48-49 grader og ved load 50-52 grader. jaja skal få flere vifter som suger inn luft. det hjelper. kjører med side døra oppe nå. ligger stødig på 45 grader med cpu vifta mi på ca 3000 rmp

Lenke til kommentar

Wappyteam:

Hva medå øke Vcore ?

Hvis du har en mobile så går det fint å ha 1.8 volt ved 2.4Ghz (slik som jeg kjører)

Og anbefaler på det sterkeste å kjøpe en raskere rambrikke.

Pc2100 går jo på 133Mhz, og du har vel passert det og pc2700 for lenge siden ved 2.2Ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...