fagerbonde Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei alle sammen. Jeg sliter med å lage film ut av det hele i mitt Adobe Premiere 7.0. Det vil si at jeg vil "export movie". Det hele virker greit i starten, helt til det stopper opp like før slutten. Da har det allerede gått 14 timer, for å få frem 16 minutters filmsnutt... Er det noen innstillinger som bør endres? Ønsker å få det i .avi-fil, for å få frem god kvalitet. Jeg bruker ekstern harddisk med firewire-tilkobling. Har noen tiips og vink? Hilsen Thomas Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Ja. Alltid behold samme instillingene gjennom hele prosjektet. Gjør du det slipper du å rekomprimere .. argh, nå har jeg glemt det tøffe utrykket. Jaja.. Uansett, hold "DV video PAL" kodeken du bruker gjennom det hele, også når du eksporterer.... (kjenner ellers ikke til Premiere 7) Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Premiere pro du har? Har en AMD xp 1700. Når du har trykket Enter og rendert som tar noen minutter. Å kjøre export- movie med AVI tar maks 10 minutter med en 20 minutter film. Fila blir på ca 5GB. Er det DVkamera du har exportert til PC med så du har en microsoftDV? Merkelig at det tar så lang tid. Lenke til kommentar
danielR Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Tiden det tar å rendre avhenger jo av maskinen din og hvilke filtre og effekter du har brukt. Fler effekter = mer rendring, naturlig nok. Jeg har en ekstern plug-in som gjerne kan bruke ca 30sek på å rendre én frame på min P3 1GHz. Som Velmont nevner er det best at alle innstillinger matcher. Gå på Project-menyen og velg Settings Viewer. Dersom det er mye som lyser rødt her, bør du prøve å forandre på noe, så går det antagelig fortere. Lenke til kommentar
fagerbonde Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg har visst brukt NTSCH istedenfor PAL, hvis det har noen betydning. Er ikke helt sikker hva det er... Ettersom den stoppet opp på et bestemt punkt mot slutten hver gang, har jeg kuttet filmen ned , for å se om den vil fullføre. Det er fullt mulig at det er laptopen som henger seg opp og, da den "svarer ikke" når jeg prøver å lukke premiere... Jaja. det er bare 10 timer igjen, så får jeg se om den blir ferdig denne gangen... takk for tips Lenke til kommentar
danielR Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg har visst brukt NTSCH istedenfor PAL, hvis det har noen betydning. Er ikke helt sikker hva det er... Ettersom den stoppet opp på et bestemt punkt mot slutten hver gang, har jeg kuttet filmen ned , for å se om den vil fullføre. Det er fullt mulig at det er laptopen som henger seg opp og, da den "svarer ikke" når jeg prøver å lukke premiere... Jaja. det er bare 10 timer igjen, så får jeg se om den blir ferdig denne gangen... takk for tips Hvis den stanser opp på det samme stedet hver gang, kan det ha noen med at filsystemet ditt ikke takler så store filer (typisk om du bruker vanlig FAT32). Og siden den henger seg opp slik, kan det være en idé å ta det i små stykker om gangen. Har du veldig mange effekter lagt på filmen din? I så fall bør du rendre små deler av filmen først, så lagre den, og deretter eksportere den, dersom det ikke er det du allerede gjør da. Det jeg mener er at du går på den øverste linjen i tidslinjen din og dobbeltklikker her. Da skal en gul strek strekke seg innen for det synlige feltet av tidslinjen. Deretter justerer du denne over passende lengder med film og trykker enter. Da skal feltet du har markert ble rendret, og etterpå skal eventuelle røde felter i den nest øverste linja bli grønne. Gjør dette til alt er rendret, og SÅ eksporterer du hele saken. Lenke til kommentar
fagerbonde Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Det er det selvfølgelig... jeg har fat32-filsystem på harddisken. Skal teste ut det du skrev, så håper vi dette løser seg!! tusen takk Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Alltid bruk PAL.. alltid, alltid, alltid Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Som regel lurt å bruke PAL i Europa. Men skal du sende bort filmen til statene er NTSC du bruker. Men hastigheten på rendering spiller ingen rolle. Men regner med at det er FAT32 som er galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå