OldB Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 har kjøpt en brukt sammensatt pc , og pc er helt tom..det er ingenting på den eller noe progs eller noe, jeg har ikke gjort NOE med den. starter opp med winxp-cd som fønker (har blitt brukt til å legge inn winxp før, muligens ikke boota med den) så starter installering av windows automatisk, får blåskjerm, laster masse drivere , USB, RAM, DISKETT, cd-rom, IDE alt mulig, så kommer beskjed om "starter windows" (denne kommer svert hurtig men er nesten sikker på at det er det som står) der d tidligere har stått hva som lastes. så blir skjermen sort, med _ blinker øverst til venstre, slik er den i 5sek før den blir helsort og ingenting skjer. ingenting........ ....... .. . noen som vet hva som kan være feil, har vært i BIOS nå og satt cd-rom som 2. valg og floppy som første. ellers har jeg ikke formatert eller partisjonert noe. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Du kan prøve å oppdatere BIOS. Dette måtte jeg gjøre før jeg kunne installere XP :\ Lenke til kommentar
OldB Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) ok hvordan gjør jeg det, pc har ikke nettverkskort enda og er ikke på nett men jeg sitter her like ved med en pc på nett prøvde med win2000 nå, samme leksa med blåskjerm, _ blinker og svart til slutt http://www.dinside.no/php/art.php?id=801 Hvordan oppgraderer du? Først og fremst må du få tak i en nyere versjon av BIOSen til akkurat ditt hovedkort. Det er meget viktig at du finner riktig BIOS! Hvis du oppgraderer med feil BIOS, er det en meget stor sjanse for at hovedkortet aldri starter igjen. Den beste kilden for nye BIOS er hjemmesiden til PC-produsenten på Internett. Hvis du ikke finner noe der, kan du prøve produsenten av hovedkortet. Ta kontakt med PC-leverandøren for å finne ut den nøyaktige modellbetegnelsen på hovedkortet. Kanskje har leverandøren allerede en ny BIOS klar eller kanskje de vet hvor på nettet du finner den. i og med at dette er en selvsammensatt brukt pc fra han jeg kjøpte den av så er jeg litt usikker på alle data om hardware, men skal ringe han og få presise tall slik at jeg kan oppdatere BIOS, men jeg har en mistanke om at XP har vært kjørt på denne maskinen, nesten slik den er nå, med XP fra før. noen som har noen andre tips enn å oppdatere BIOS? Endret 10. juli 2004 av OldB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hva med partisjonering? Har du fjernet alle gamle partisjoner på den disken, eller bare installert på en eksisterende partisjon? Kunne høres ut som MBR er korrupt, isåfall skulle det ordnes med repartisjonering. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 som her har eg samme problemet..... Eller ganske likt! Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 S-ATA Hvis systemet bruker S-ATA må du trykke F6 i begynnelsen av installasjonen (dette står nederst) og sette inn disketten med driverne. Verdt et forsøk, men høres ikke ut som om det er det som gjør at maskina henger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå