goldenmaggie Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 hei! jeg skal kjøpe meg en ekstern harddisk til min bærbare pc. pcen har bare USB 2 utgang, så det må den nye harddisken ha. er heller ikke villig til å betale så altfor mye! er det noen som kan hjelpe meg?? noen råd eller anbefalninger? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Skal du ha en med harddisk i eller bare harddisk-kabinett? Skal du ha 2,5 eller 3,5 Harddisk? Kapasitet på harddisk? Noen tar bare 120GB... Prøv produktguden på forumet å søk på usb 2 kabinett eller noe sånnt Lenke til kommentar
Paula Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Har en slik Freecomfra Elkjøp. Billig og bra, funker som backup for meg hvertfall Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Har en slik Freecomfra Elkjøp. Billig og bra, funker som backup for meg hvertfall 1000 kr. for 80 GB? Ja, det var billig. Lenke til kommentar
goldenmaggie Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Skal du ha en med harddisk i eller bare harddisk-kabinett? Skal du ha 2,5 eller 3,5 Harddisk? Kapasitet på harddisk? jeg skal ha en harddisk, minst 60gb, helst mer. det med 2,5 eller 3,5 skjønte jeg ikke helt hva du mente! ellers høres den fra elkjøp bra ut!!! Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 det billigste blir da å "bygge" en selv, altså kjøpe en vanlig 3,5" ide disk og et harddisk kabinett. her har du et billig og bra kabinett, så er det bare å sette i så stor disk du ønsker. f.eks en slik da sparer du 500,- i forholdt til å kjøpe en "ferdig" en.. her kan du se prisene på de.. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 3,5 tommer er type harddisker du har inne i stasjonære PCer. 2,5 tommer er typen du har i laptopen din. Grunnen for å velge en 2,5 tommers kan være at dette er en ekstern harddisk du skal bære med deg sammen med laptopen. Da er 3,5 tommers kabinettene en smule store. Selv har jeg en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117855&cks=SER Denne krever bare en USB 2.0 port, og gir porten din ut nok strøm trenger den ikke noe mer. Men i tilfelle så følger det med en ekstra USB til strøm port kabel. Da bruker den to USB porter samtidig. Jeg anbefaler deg denne isteden for en dyrere modell med firewire. Den KREVER ekstern strømtilkobling (enda en ledning å drasse på). Inne i den er det plass til 2,5 tommers SLIM harddisk. Jeg kan anbefale denne. Jeg hadde en tråd her om hva man burde kjøpe. Om en 7200 Rpm 3,5 tommers var å foretrekke ovenfor en 2,5 tommer 5400 Rpm. Spørsmålet er uintresant siden overføringen til USB 2.0 ikke er rask nok til å maksimere noen av de, så derfor kjøpte jeg det som var minst og lettest. AKIRA Lenke til kommentar
goldenmaggie Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 det billigste blir da å "bygge" en selv, altså kjøpe en vanlig 3,5" ide disk og et harddisk kabinett. her har du et billig og bra kabinett, så er det bare å sette i så stor disk du ønsker. f.eks en slik da sparer du 500,- i forholdt til å kjøpe en "ferdig" en.. her kan du se prisene på de.. ja, det var veldig lurt, virker som om om du får mye mer for pengene!! men er det vanskelig å bygge en slik en?? kan du risikere at selve disken ikke passer inn i kabinettet? hvordan fungerer egentlig dette? Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 joda er lekker de, men så må man sjekke harddisk prisene på 2,5" disker først.. blir straks litt dyrere pr gb.. sjekk her Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 joda er lekker de, men så må man sjekke harddisk prisene på 2,5" disker først.. blir straks litt dyrere pr gb.. sjekk her Jeg sa ikke noe om at det var billigere. Men å betale noen kr mer for en løsning som veier halvparten så mye og tar 1/3 av plassen kan være verdt det. For ikke å nevne WOW faktoren...folk tror ikke det er en HD inni det bittelille kabinette. AKIRA Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 joda sant det! skulle bare så ønske de fikk ned prisene og opp gb'ene i 2,5" diskene.. skulle gjerne hatt en større å raskere disk i laptop'n min! men utviklinga på den fronten har stått rimelig stille det siste halvåret.. de fokuserer vel naturlig nok på 3,5" disker. Lenke til kommentar
awil27 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Denne krever bare en USB 2.0 port, og gir porten din ut nok strøm trenger den ikke noe mer. Men i tilfelle så følger det med en ekstra USB til strøm port kabel. Hvordan vet man om usb porten gir nok strøm, varierer dette mellom maskiner? Eller er det strøm forbruket til hard-disken som er avgjørende? Denne FREECOM FHD-2, 2.5" 40GB USB powered disken får man på el-kjøp for 995, virker som et bra kjøp. Noen som har en slik? Den skal vistnok være USB powered, "No AC adapter needed" men med bemerkning "Valid for most computers. Use the included AC adapter when power provided by the USB is not sufficient". Noen som har erfaringer med hva som skal til for at en hard disk skal være USB powered? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Noen som har prøvd ICY BOX? Denne fra MPX.no ser ut til å støtte både SATA og USB2.0 Ikke er den så dyr heller 416,00 Kr ICYBOX ekstern harddisk kabinett USB2.0 Aluminium case with lateral grid Hot Plug & Play and Hot Swap noiseless without fan to set vertikal or horizontal not tools needed support IDE ATA100/133 (>250GB) USB2.0, 1394a, USB2.0 & SATA or SATA & 1394a Combo interface Data cables and sockets in the scope of supply Lenke til kommentar
TechBoy Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Goldenmaggie: Kan anbefale Maxtor OneTouch diskene, du får dem i forskjellige priser og størrelser og har hatt to selv uten at det har vært noe problem med dem. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Denne posten er noe gammel, men lurer på om noen vet om noen rimelige eksterne harddisk-kabinetter som støtter s-ata? Med rimelig mener jeg under 1000 kr, men helst ikke over 500. Jeg har lett og lett, men finner ikke noe. Edit: Har funnet eMagic 3.5" S-ATA harddiskkabinett for USB2.0, men synest den var litt vel dyr. Endret 31. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ser ikke ut som jeg finner noe under 800 kr. Er det bedre/billigere å kjøpe en 3.5" disk og et harddisk kabinett enn å kjøpe ekstern harddisk? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Nå ble det en del poster her, men kanskje jeg kan bruke en slik til å lage en overgang fra s-ata harddisken til ide harddiskkabinett hvis det går teknisk sett. Edit: Det ble 200 kroner billigere Endret 1. august 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå