Gå til innhold

PC i Bil prosjekt. Tips og Hjelp er fint :)

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å lage en pc til bilen min. Hele cluet er at maskinen IKKE skal trekke mye effekt, og dermed ikke trenge stor strømforsyning.

Hardware som skal i bilen er:

- MSI hovedkort Socket-A m/lyd,VGA,LAN

- AMD 850Mhz

That's it..

Og en skjerm selvfølgelig.. men denne skal ha egen strømforsyning på en eller annen måte.. (14,1" TFT skjerm) (bærbar compaq skjerm som skal rappes derfra) :wink:

Jeg trenger hjelp til enten:

1.) Lage egen strømforsyning,

2.) Finne en ATX strømforsyning, som den som er på linken nedentil. Dette hadde vært det beste :smile: noen som vil hjelpe?

TAKK,

link:

http://www.guenter-psu.de/netzteile/html/b...dler__12v_.html

PS: dette har vært postet i dette forumet før, men trenger LITT til hjelp av dere :smile:

Takk,

Richard Skarsten

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt tungvint da. Å først konvertere fra 12v til 220v, og så ned til 12v igjen i PSU... Hadde det da ikke vært bedre (billigere) å lage det slik at 12v trekker den rett fra "stømnettet" i bilen (seff med noe støyfilter av noe slag imellom), og så en dings som transformerer 12v ned til 5v osv?

Lenke til kommentar

en 12V --> 230V trafo krever en konstant fart på 90KM/t for å kunne holde spenning stabil, så blir vel å røske en annen strømforsyning ifra hverandre, og bruke komponentene :smile: Men takk for all hjelp.

Nice discussion :>

Men hvis noen kommer over noe bedre, som den trafoen jeg nevnte i dette forumet. (Model#: SDX-160-12)

Søk på google, så hadde det vært glimmrende!! :smile:

Takk,

Richard

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...