t0ffluss Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg har planer om å lage en pc til bilen min. Hele cluet er at maskinen IKKE skal trekke mye effekt, og dermed ikke trenge stor strømforsyning. Hardware som skal i bilen er: - MSI hovedkort Socket-A m/lyd,VGA,LAN - AMD 850Mhz That's it.. Og en skjerm selvfølgelig.. men denne skal ha egen strømforsyning på en eller annen måte.. (14,1" TFT skjerm) (bærbar compaq skjerm som skal rappes derfra) :wink: Jeg trenger hjelp til enten: 1.) Lage egen strømforsyning, 2.) Finne en ATX strømforsyning, som den som er på linken nedentil. Dette hadde vært det beste :smile: noen som vil hjelpe? TAKK, link: http://www.guenter-psu.de/netzteile/html/b...dler__12v_.html PS: dette har vært postet i dette forumet før, men trenger LITT til hjelp av dere :smile: Takk, Richard Skarsten [email protected] Lenke til kommentar
p4power Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 IKKE trekke mye effekt? Da ville jeg kanskje valgt en prosessor fra Via, og ikke en varmeovn fra AMD. :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Enig med p4power. Via chip er det bedre. Men enda bedre er det vel å bygge alt opp fra en bærbar pc. Vet det finnes strømkonvertere 12v til 220v, disse koster ca 1000kr. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Blir litt tungvint da. Å først konvertere fra 12v til 220v, og så ned til 12v igjen i PSU... Hadde det da ikke vært bedre (billigere) å lage det slik at 12v trekker den rett fra "stømnettet" i bilen (seff med noe støyfilter av noe slag imellom), og så en dings som transformerer 12v ned til 5v osv? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Ja det hadde ikke vært så dumt. Det er vel nesten bare å ta bort transformatoren i psu'en. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Microplex selger 12V -> 220V konvertere. Enklere kan det ikke bli. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Kan bli billigere...... Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 en 12V --> 230V trafo krever en konstant fart på 90KM/t for å kunne holde spenning stabil, så blir vel å røske en annen strømforsyning ifra hverandre, og bruke komponentene :smile: Men takk for all hjelp. Nice discussion :> Men hvis noen kommer over noe bedre, som den trafoen jeg nevnte i dette forumet. (Model#: SDX-160-12) Søk på google, så hadde det vært glimmrende!! :smile: Takk, Richard [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå