Gå til innhold

Jeg trenger noe fin Pop musikk..


Chosiso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ikke fin pop musikk :tease:

Så det finnes ikke noe fin populær musikk, er det det du sier?...

 

Skal være enig i at det meste av musikken som klassifiseres som listepop, er og blir drit. Men det å slå popmusikk under en kam blir kanskje litt feil...

 

uansett: trådstarter ->Vg lista...

Lenke til kommentar
Tja, vil ikke kalle Keane, Franz Ferdinand, Metallica (90-tallet med The Black Album) og slike artister for "dritmusikk".

Hmmm... selv om de banda er populære vil jeg heller plassert dem under rock/metal enn pop-musikk.

 

Pop er et ganske voldtatt begrep. ;)

 

Edit: Maria Solheim er vel kanskje noe i samme stilen som trådstarter nevnte, hvis ikke det er ei fra idol - da tenker jeg på en annen. :hmm:

Endret av LordTimmy
Lenke til kommentar
The Flaming Lips, men spør du meg burde du ikke laste det ned. :)

Helt enig! Enkelte ting laster man bare ikke ned. Jeg bruker å laste ned musikk for å først høre på det og finne ut av bandet fordi jeg har blitt nysgjerrig. Kanskje har bandet fått mye omtale eller vanvittig gode kritikker i favorittmusikkbladet mitt, Uncut! Liker jeg det jeg hører, kjøper jeg det!!!

 

Tilbake til topic her, jeg er bare så vanvittig enig med HalTan her, Flaming Lips har noen vanvittig gode popsanger, sanger som virker for meg ute av denne verden når jeg har hatt i meg en sekspakning og hører på 5.1-utgaven av Yoshimi Battles The Pink Robots - da har jeg bare lyst til at det jeg hører aldri vil ta slutt!

 

Gjør oss den tjenesten du, Chosiso, last ned sangene Fight Test, Yoshimi Battles The Pink Robots Pt 1 og Do You Realize! Hør på dem tre ganger hver, kjøp plata som forøvrig ikke koster mer enn 49kr på Platekompaniet nå, ta med deg den forrige også, The Soft Bulletin og kos deg kjempemasse med kjøpet!

 

I mellomtiden venter vi fansen på at bandet kommer til å gi ut årets album i 2005! :)

Lenke til kommentar

The Flaming Lips :yes:

Ellers:

Ben Kweller (har gitt ut to strålende pop-album)

Soundtrack of Our Lives (svensker med teft for virkelig fengende popmusikk)

Kent (et kommersielt, men allikevel veldig bra band fra Sverige)

Grant Lee Buffalo (evt. Grant Lee Philips)

Jens Lekman (også fra Sverige)

 

Konklusjon: Gå for svenskene!

Alle disse er selvfølgelig flere lysår bedre enn alt du finner på topp20/40 eller gud veit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...