Gå til innhold

Skal oppgradere HK, CPU og minne - AMD socket 754

Gjest Slettet-NN7wWQ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NN7wWQ

Jeg har tenkt å kjøpe nytt HK, minne og CPU (og skjermkort). Må være klar for Doom3 og HL2 :)

HK og CPU har jeg funnet

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Det ser vel bra ut?

Minne er jeg litt usikker på, blir aldri skikkelig klok på minne. Hadde tenkt å gå for 1024MB, to stk på 512. Det er vel merkbar forskjell på 1024MB og 512MB? Jeg fant denne her:

Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-4000 DIMMs

Er det brukbart? Såg Amraam hadde den til 1900,-

Takker for svar :)

Edit: Tar også imot tips om vifte ;) Holder det å kjøpe BOXED? Vil helst ha en stille vifte.

Endret av Slettet-NN7wWQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NN7wWQ

Satt nettopp og leste om det hovedkortet der, ser bra ut det, noen store forskjeller siden du vil bruke det og ikke det jeg nevnte?

Må jeg ikke opp i 3400+ for å få 1MB cache? Det har jeg ikke budsjett til, dessverre.

Lenke til kommentar
Satt nettopp og leste om det hovedkortet der, ser bra ut det, noen store forskjeller siden du vil bruke det og ikke det jeg nevnte?

Må jeg ikke opp i 3400+ for å få 1MB cache? Det har jeg ikke budsjett til, dessverre.

Ja, bestemte meg egentlig etter at jeg leste HW's sin test av hovedkortet. Har aldri hatt Epox før, tenkte jeg skulle prøve det ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Fant testen, blir alltid overbevist av testene til hw.no =) Det var noen kroner billigere også, ihvertfall på komplett.no. Tror jeg går for det jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...